    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Date: Tue, 20 Jan 2015 20:46:36 +0100

    W dniu 2015-01-20 o 17:28, Adam pisze:
    > Witam,
    >
    > Taki temat. Jest konstytucja, a w niej m.in.:
    >
    > Art. 32. Zasada równości obywatela wobec prawa
    > 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez
    władze publiczne.
    > 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

    > Jak się ma to do odpraw sięgających kilkudziesięciu miesięcy. Albo płatnych urlopów
    wieloletnich.

    Konstytucja w Polsce niewiele znaczy. W poprzedniej konstytucji, tzw
    Małej, Sejm mógł odrzucić orzeczenie TK, ale gdy sie to nie udawało taki
    wyrok stawał się źródłem prawa i kazdy obywatel mógł isc do sądu i sie
    na to orzeczenie powołać. Od 1997 roku Sejm nie ma juz uprawnien
    odrzucania orzeczen TK. Tyle, ze wyrok TK nie jest juz źródłem prawa!
    Obywatelowi, któremu TK przyzna rację nic to nie daje. TK moze uwalić
    ustawę, nawet natychmiastowo, ale Sejm na drugi dzień moze ją,
    niezmienioną, uchwalić ponownie i kiedy wejdzie w zycie działa sobie
    jakby nigdy nic. Przecież TK orzekł, ze ustawa o NFZ jest niezgodna z
    Konstytucją RP i w tym orzeczeniu wprost napisał, ze niedopuszczalne
    jest aby wiazac dostep do publicznej słuzby zdrowia z jakąkolwiek
    odpłątnością takze tą w postaci skladek. Wszyscy powinni miec dostep do
    nieodpłatnej służby zdrowia z samego faktu bycia obywatelem.

    --
    @foe_pl