  • 1. Data: 2006-08-13 19:27:45
    Temat: Przetarg kilku nieruchomości a wadium.
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Witam,
    urząd miasta sprzedaje na przetargu 4 działki z bardzo zbliżoną do siebie
    ceną wywoławczą. Jeżeli chcę wziąć udział w licytacji każdej z działek
    (teoretycznie oczywiście, bo jeśli wygram licytację pierwszej działki,
    resztę odpuszczam) a kupić tylko jedną, to czy muszę wpłacać wadium za każdą
    z działek? Teoretycznie mógłbym wpłacić wadium za 4 działki, jednak jeśli
    nie zgłosi się żaden chętny na którąś z działek, o wpłaconym wadium mogę
    zapomnieć.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    DJ

  • 2. Data: 2006-08-13 19:41:25
    Temat: Re: Przetarg kilku nieruchomości a wadium.
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > (teoretycznie oczywi?cie, bo je?li wygram licytację pierwszej działki,
    > resztę odpuszczam) a kupić tylko jedn?, to czy muszę wpłacać wadium za każd?
    > z działek? Teoretycznie mógłbym wpłacić wadium za 4 działki, jednak je?li

    Dzizas ... spytaj sie w urzedzie. Ja jak startowałem do licytacji to
    wiedziałem, poniewaz dokładnie napisali w ogłoszeniu.

    Jesli to są osobne licytacje, to sądze, ze osobno na kazdą trzeba
    wpłacic wadium.

    Wadium ci nie przepadnie, jesli sie pojawisz na licytacji, a nie musisz
    brac w niej udziału.

    Przygotuj sie sie wiec na osobne wadium dla kazdej działki. Ale dowiedz
    sie tego na 100% w urzedzie, na ogłoszeniu o licytacji jest najczesciej
    podana osoba odpowiedzialna i telefon do niej.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-08-13 20:23:29
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie tego na 100% w urzedzie, na ogłoszeniu o licytacji jest najczesciej
    > podana osoba odpowiedzialna i telefon do niej.

    Dzięki za odpowiedź. W ogłoszeniu nie jest do dokłanie wyjaśnione. Nie ma
    też namiarów na osobę odpowiedzialną za przetarg, ale w środę spróbuję ją
    namierzyć (zapewne zajmie to trochę czasu).

    Pozdrawiam,
    DJ

  • 4. Data: 2006-08-13 21:42:58
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Wadium ci nie przepadnie, jesli sie pojawisz na licytacji, a nie musisz
    > brac w niej udziału.

    Z reguły zastrzegają, że jeżeli nie bądzie podbicia o minimalną stawkę
    to wadium przepada.

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 5. Data: 2006-08-14 06:34:27
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z reguły zastrzegają, że jeżeli nie bądzie podbicia o minimalną stawkę to
    > wadium przepada.

    Też nie jest to określone w ogłoszeniu. Myślałem, że wszystko jest ściśle
    uregulowane przez prawo ale wychodzi na to, każdy robi jak chce. Chciałem
    zadzwonić i dokładnie zapytać, ale okazało się, że urzędnik też człowiek i
    dziś ma wolne.

    Dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    DJ

  • 6. Data: 2006-08-14 18:17:47
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Z reguły zastrzegają, że jeżeli nie bądzie podbicia o minimalną stawkę
    > to wadium przepada.

    Na tej licytacji, na której byłem (urzad gminy) podpisywało się listę
    obecnosci i to wystarczało.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-08-14 19:05:40
    Od: stern <s...@0...pl>

    DJ napisał(a):

    > Też nie jest to określone w ogłoszeniu. Myślałem, że wszystko jest ściśle
    > uregulowane przez prawo ale wychodzi na to, każdy robi jak chce.

    Przecież to jest regulowane przepisami
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 14 września 2004 r.
    w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na
    zbycie nieruchomości

    § 4 ust. 7. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu
    przetargu, z zastrzeżeniem ust. 8, jednak nie później niż przed upływem
    3 dni od dnia, odpowiednio:
    1) odwołania przetargu;
    2) zamknięcia przetargu;
    3) unieważnienia przetargu;
    4) zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

    jeśli w licytacji nikt nie zaoferował postąpienia przetarg jest nieważny.
    Logiczne zresztą :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911