    From: Gall <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesylki PGP / InPost
    Date: Sat, 25 Apr 2015 12:11:59 +0200

    W dniu 24.04.2015 o 18:51, pisze:
    > O to, czy lepiej (z Waszego doświadczenia) sprawdzać na stronie PGP, czy na
    > stronie InPostu, i która z nich jest bardziej przyjazna użytkownikowi i
    > bardziej odporna na błędy?

    Oba systemy są równie "dobre".

    Kiedyś pokazywali wszystkie statusy danej przesyłki wraz czasem. W
    czasie zbliżonym do wygrania przetargu na obsługę sądów usunęli stare
    statusy i pokazywali tylko ostatni. Później uczynili system śledzenia
    jeszcze mniej przydatnym i obecnie pokazują tylko ostatni status bez
    daty, np.:

    Nr Miejsce Opis
    1 Warszawa Doręczono

    Poza tym na stronie InPostu czasami wyświetla, że nie znaleziono a
    później znów wyświetla status, na PGP nigdy nie sprawdzałem tego.

    Poczta Polska na początku gdy wprowadziła śledzenie dla listów
    poleconych pokazywała wszystkie statusy pośrednie. Później usunięto
    statusy pośrednie, są tylko te bezpośrednio związane z nadaniem i z
    doręczeniem. Do początku tego roku dla listów poleconych z zagranicy
    pokazywano wszystkie statusy pośrednie w Polsce, ale obecnie jest tylko
    Nadanie, Przyjęcie przesyłki w Polsce i związane z doręczeniem.

    W obu przypadkach zmiany idą w kierunku wyświetlania jak najmniejszej
    ilości informacji.