  • 11. Data: 2005-05-15 21:35:53
    Temat: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Od: niecka <f...@i...net>

    firma mm wrote:
    > to umożliwia przecież dowolne nadużycia, bo przecież wartość wykrytego
    > nielegalnego oprogramowania może wynieść w wielu wypadkach mniej niż
    > wartość zarekwirowanego sprzętu i starconych pieniędzy wskutek pzrestoju
    > firmy

    Zastanawiajace jez ze do tej pory nikt jeszcze nie pofatygowal sie oddac
    tym cwaniaczkom policyjno majkrosoftowskim. Przeciez nie mieli by szans
    nawet w skorumpowanym sadzie.

  • 12. Data: 2005-05-15 21:38:49
    Od: niecka <f...@i...net>

    Adam wrote:
    > U?ytkownik "firma mm" <f...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > W moim przypadku odby?o si? to na podstawie nakazu przeszukania wystawionego
    > przez pani? Naczelnik Wydzia?y Przest?pstw Gospodarczych.

    Nie wazne. Przeszukanie nielegalne. Koniec.

    > Nigdy nie mia?em do czynienia z Policj? i teraz oceniaj?c to z perspektywy
    > czasu chyba "da?em cia?a" poniewa? nakaz by? na inne imi? (nazwisko si?
    > zgadza?o).

    tym bardziej.

    > Zastanawiam si? czy nie powinienem wówczas po?egnaae panów policjantów i
    > zaprosiae ponownie z nakazem wydanym przez Prokuratur? na w?a?ciwe ju? dane
    > osobowe.

    Nie. Sadowym.

    > Ale nie znam si? na niuansach prawnych, zreszt? zarzut produkcji p?yt DVD
    > by? dla mnie tak absurdalny, ?e zgodzi?em si? na przeszukanie - powiem
    > wi?cej nawet pomaga?em jak mog?em wychodz?c z za?o?enia ?e przeszukuj?cy
    > maj? swoje do zrobienia i musz? to zrobiae wi?c im szybciej to si? sko?czy to
    > i dla nich lepiej i dla mnie bo b?d? móg? si? spokojnie zabraae do pracy.
    >
    > W?a?ciwy nakaz przeszukania (a w?a?ciwie zatwierdzenie) dosta?em z
    > Prokuratury dopiero 2 tygodnie pó 1/4 niej z ju? inaczej sformu?owanymi
    > powodami.

    dalej nie wazny. Teraz to moga sobie dopisywac co chca. NIezmienia to
    faktu ze podowy musza byc PRZED a nie po.

  • 13. Data: 2005-05-15 21:43:26
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Adam wrote:
    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:d686nb$t0u$1@inews.gazeta.pl...
    > (...)
    >

    > Tak się składa, że niedawno miałem swoje "5 minut w TV" - właśnie w
    > związku z tym monitorem LCD od którego wszystko sie zaczęło.
    > Interweniowałem w Federacji Konsumentów, sprawę przejeła TVP2 a
    > konkretnie program Konsument, nakręcili materiał, poszła emisja i nic
    > to nie dało bo sprzedawca wadliwego monitora nadal unika uregulowania
    > zobowiązań.
    widzisz... bo zla telewizja sie zajela...
    TVP2 nie ma takiego rozglosu

    badz co badz... ale to na haslo "Jestesmy dziennikarzami programu Uwaga"
    wiekszosc robi w portki....
    program ten pomimo ze jest tandetny poraza swoja skutecznoscia oraz sposobem
    doszukiwania sie prawdy

    wydaje mi sie, ze samemu masz raczej skromne szasne wygrac z "aparatem
    partyjnym"

    --
    pzdr
    www.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych

  • 14. Data: 2005-05-15 22:19:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za odzew.
    > A nie ma jakiś przepisów określających w jakim czasie od przeszukania
    tenże
    > materiał dowodowy MUSI być wysłany do biegłego?

    Nie ma ścisłego terminu. Teoretycznie niezwłocznie. W praktyce
    największy kłopot, to bywa ze znalezieniem biegłego.

    > Bo leżą te moje graty zupełnie bezsensownie na komendzie już ponad 2
    > miesiące...
    > A część skonfliskowanych przedmiotów i plików na komputerze jest mi
    > potrzebna do pracy.
    > Następne pytanie powiązane - ile biegły ma czasu na zbadanie i
    odesłanie
    > dysków?

    Nie ma terminu. Znam przypadki, ze ekspertyzy wracają po kilku latach.
    Wiem, ze to przykre, ale takie są realia. W wypadku nielegalnego
    oprogramowania czas wykonania opinii może trwać w praktyce gdzieś do 6
    miesięcy.

    > Są w tym temacie w ogóle jakieś ustawowe nieprzekraczalne terminy?

    Nie ma.

> [...]
    > tyle że nikomu nie chciało się zerknąć w "Program Files" czy inne
    katalogi.
    > Zabrano je na wszelki wypadek bo może będzie się do czego przyczepić -
    > najlepszy dowód to zabranie także kompletnie pustego dysku będącego w
    > trakcie naprawy.
    > Biorąc pod uwagę jak się to wszystko ślamazarnie toczy to twierdzę że
    dobrze
    > zrobiłem nie wydając całego kompa - byłbym pewnie już ponad 2 miesiące
    bez
    > komputera (i to nie byle jakiego bo półtora roku temu kosztował mnie 8

    Pewnie by się dało. Powody tego, ze się tak ne robi już nieraz tu
    przedstawiałem. Czasem po prostu policjant nei ma zielonego pojęcia, jak
    to zrobić i tyle.

    > Numer karty jest nadrukowany na samej karcie i nie jest wyświetlany
    przy
    > odczycie w menu żadnego terminala używanego przez Cyfrę.

    Jest wyświetlany, a co więcej można go zmienić dysponując odpowiednim
    sprzętęm.

    > Zresztą jak poszedłem na 5 dzień udowadniać legalność kart to się
    okazało że
    > wszystkie inne moje graty są, a te 2 aktywne karty gdzieś wcięło.
    > Dlatego poprosiłem Cyfrę o ich wyłączenie.

    To znaczy całkowicie je wcięło, czy chwilowo?

    > Na Komendzie nie ma żadnego tunera zdolnego współpracować z kartą
    Cyfry
    > czyli któryś z policjantów wziął sobie do domu celem pooglądania za
    darmo
    > pełnego pakietu.

    Myslę, że nie,. cho wykluczyć tego nie można.

    > Jestem w stanie to zrozumieć - policjant też człowiek, tylko dlaczego
    > zwodzono mnie równo miesiąc z wydaniem kart których legalność została
    > potwierdzona przez samą Cyfrę piątego dnia po przeszukaniu ?

    O to już musisz zapytać osobę, która tę decyzje podejmowała. Najlepiej
    napisz pismo do kierownika tej jednostki.

    > Przyzna kolega, że coś tu brzydko pachnie?

    Jeśli faktycznie Twoje oprogramowanie jest czyste, to piłka będzie po
    Twojej stronie siatki. Teraz Ty mozesz donosiciela włóczyć po sądach.
    Zresztą nie widzę powodu, byś obecnie nie napisał pisma do Prokuratury z
    prośbą o przyspieszenei postępowania, bo Ty ponosisz koszty braku tych
    przedmiotów i będziesz ich dochodził na organach ścigania. To działa.

    > Do tej pory darzyłem Policję dużym szacunkiem za ich trudną i
    niebezpieczną
    > pracę, ale teraz im dłużej mnie zwodzą tym bardziej cały ten szacunek
    idzie
    > w diabły.

    Takie jest życie. Pozostaje ufać, ze się sprawa wyjaśni.

  • 15. Data: 2005-05-15 22:49:50
    Od: Marek Wolski <e...@e...mars>

    Robert Tomasik wrote:

    > przy
    >
    > Jest wyświetlany, a co więcej można go zmienić dysponując odpowiednim
    > sprzętęm.

    Jesteś pewien?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2005-05-15 23:02:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wolski" <e...@e...mars> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien?

    Pewny, to jestem własnej śmierci. W każdym razie tak słyszałem.
    Generalnie, zgodnie z wytycznymi należy sprawdzić, jaki numer jest w
    karcie, a nie sugerować się tym na karcie.

  • 17. Data: 2005-05-15 23:28:32
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Myslę, że nie,
    A dlaczego ?
    BTW nie "za darmo" - tylko na koszt przedpiścy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2005-05-15 23:37:54
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    > Nie ma ścisłego terminu. Teoretycznie niezwłocznie. W praktyce
    > największy kłopot, to bywa ze znalezieniem biegłego.

    Tutejsza Policja a konkretnie PG ma ostatnio spore sukcesy w zwalczaniu
    kopiarni płyt CD i DVD więc na pewno już wiedzą gdzie się to wysyła.
    Trochę mnie dziwi wysyłka dysków do FOTY bo taką ekspertyzę byłby w stanie
    zrobić średnio uzdolniony informatyk "z miasta" - oczywiście ze statusem
    biegłego sądowego.
    No chyba, że w 40-tysięcznym mieście nie ma takiego.

> [...]
    > Wiem, ze to przykre, ale takie są realia. W wypadku nielegalnego
    > oprogramowania czas wykonania opinii może trwać w praktyce gdzieś do 6

    Tragedia.
    W takim wypadku muszę ustalić czy rzeczywiście dyski poszły do FOTY i
    poprosić ich o przyśpieszenie ekspertyzy.
    Ale pewnie nie zechcą ze mną w ogóle rozmawiać.
    Mam jednak nadzieję. że zechcą udzielić informacji czy moje zabawki tam
    rzeczywiście dotarły - to tak celem zweryfikowania prawdomówności
    prowadzącego.

    > Nie ma.

    A szkoda bo jak napisał jeden z grupowiczów jest to pole do nadużyć i
    "dołożenia" niepokornym tudzież narażenia czasami winnych, a czasami
    niewinnych ludzi na straty finansowe i nie tylko.

    > Czasem po prostu policjant nei ma zielonego pojęcia, jak
    > to zrobić i tyle.

    Jeden z przeszukujących się znał, ale jak sam stwierdził ma dość bo
    poprzedniego dnia do 1 w nocy robili czynności u kogo innego i jest
    padnięty.
    I w ten sposób z powodu przemęczenia policjanta już ponad 2 miesiące mam z
    głowy 2 dyski.

    > Jest wyświetlany, a co więcej można go zmienić dysponując odpowiednim
    > sprzętęm.

    W żadnym terminalu Cyfry+ nie jest wyświetlany - znam się na tym - od 8 lat
    jestem serwisem antenowym Cyfry+ :)
    Odczytać nr karty można za pomocą czytnika Phoenix (lub innego) i
    odpowiedniego oprogramowania.
    Zmienić go można, ale tylko w niektórych kartach, jednakże i tak pozostanie
    numer nadrukowany na samej karcie.
    No chyba że ktoś go zdrapie, ale w przypadku legalnych kart chyba nikt przy
    zdrowych zmysłach tego nie robi.
    Zresztą jak już ktoś sobie samodzielnie zmieni taki nr (wymagana dość duża
    wiedza) to i tak potem można poznać czy był zmieniany nawet jak nadruk
    został usunięty - po prostu wewnątrz karty zostają ślady "grzebania".

    > To znaczy całkowicie je wcięło, czy chwilowo?

    Po prostu nie było ich fizycznie w budynku Komendy ("wyparowały" z kartonu
    gdzie były wraz z innymi moimi zabawkami) i nikt z pracowników nie umiał mi
    powiedzieć co się mogło z nimi stać.
    Zaś przeszukujący wiedzieli, że obydwie są aktywne i to w dodatku na pełen
    pakiet.
    Na szczęście Cyfra je wyłączyła i pewnie dlatego zostały mi oddane bo po co
    komu nieaktywna karta.
    Obecnie znów są aktywne :).

    > Myslę, że nie,. cho wykluczyć tego nie można.

    Jestem przekonany o użyciu tych skonfliskowanych kart do celów prywatnych.
    W innym wypadku nie miała by jedna z nich żadnych szans złapać dezaktywacji.
    Instrukcja dezaktywacyjna została wysłana przez Cyfrę dopiero 6 dnia po
    zarekwirowaniu, a dzień po tym jak niezapowiedziany pojawiłem się w
    Komendzie i nie było tam tych kart.

    >Najlepiej
    > napisz pismo do kierownika tej jednostki.

    I tak też będę zmuszony zrobić.
    Ale na razie jeszcze spróbuję polubownie z prowadzącym - chłopina dostał
    niedawno nagrodę Komendanta KPP i teraz jak "nakabluję" na niego to mu
    jeszcze ją zabiorą ;)

    >Teraz Ty mozesz donosiciela włóczyć po sądach.

    Z dziką rozkoszą bym to uczynił, ale zapewne dane tego kapusia zostaną
    utajnione lub Policja zasłoni się jakimiś innymi kruczkami.
    Będę uparcie dążył do rozprawy (pomimo, że mam ponoć mieć zaproponowane
    dobrowolne poddanie się karze) i na sali sądowej może uda mi się coś wydobyć
    odnośnie tego który mnie niesłusznie posądził o produkcję płyt.
    Chociaż nie wiem czy w ogóle dojdzie do procesu bo i za co?
    Za parę starych płytek ze Stadionu - wchodzę do pierwszego lepszego domu i
    znajduję 3 razy tyle piractwa.

    > Zresztą nie widzę powodu, byś obecnie nie napisał pisma do Prokuratury z
    > prośbą o przyspieszenei postępowania, bo Ty ponosisz koszty braku tych
    > przedmiotów i będziesz ich dochodził na organach ścigania. To działa.

    Dzięki - jak droga mediacji z prowadzącym sprawę zakończy się fiaskiem to
    będe musiał tak zrobić.
    Do czego to doszło - na stare lata zostanę "skarżypytą".

    --
    Pozdrawiam.
    Adam

  • 19. Data: 2005-05-15 23:39:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > A dlaczego ?
    > BTW nie "za darmo" - tylko na koszt przedpiścy.

    Z reguły, jak się ma tuner, to ma się i kartę. Choć może? Nie wiem w
    sumie. Mam nadzieję, że nie.

  • 20. Data: 2005-05-15 23:45:55
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    > Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Z reguły, jak się ma tuner, to ma się i kartę. Choć może? Nie wiem w
    > sumie. Mam nadzieję, że nie.

    Można jednakże mieć kartę z opłaconym pakietem podstawowym, a jak się
    trafiła gratka w postaci możliwości pooglądania pełnego pakietu (m.in.
    2xHBO, 3xCanal+, 3x Discovery) to ktoś się skusił.
    Zresztą niekoniecznie posiadanie tunera = posiadaniu karty.
    Tunery po byłej Wizji TV też dekodują ofertę Cyfry+, a sporo takich tunerów
    abonenci dostali swego czasu od Wizji TV na własność.
    Nawet obecnie Cyfra sprzedaje takie tunery, ale nie będę się rozwodził bo
    robi nam się nie na temat.

    --
    Pozdrawiam.
    Adam