  • 1. Data: 2005-05-14 20:30:33
    Temat: podatek od nieruchomości - wszczęcie postepowania - o co chodzi?
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    Witam wszystkich,
    Dziś dostałem z Urzędu Miasta postanowienie Prezydenta Miasta o wszczęciu z
    urzędu postępowania w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości na rok 2005 w
    odniesieniu do nieruchomości położonej w XXXXX (dotyczy aktu sprzedaży
    lokalu mieszkalnego).

    Dodam, że nieruchomość XXXXX sprzedałem w listopadzie 2004 roku.Czy wiecie
    może o co tu chodzi i czemu ja to dostałem? Podatek za 2004 zapłaciłem
    jednorazowo w zeszlym roku.

    Jako ciekawostkę dodam, że napisane jest iż mam prawo do zapoznania się z
    zebranym materiałem dowodowym w terminie 3 dni od daty doręczenia tego
    postanowienia. HEH, dziś sobota to niewiele czasu mi dali.

    Pozdrawiam Witek.

  • 2. Data: 2005-05-14 20:54:53
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    > Użytkownik "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]> napisał w wiadomości
    >
    > Podejrzewam, ze rozmiar lokalu podany w akcie jest rozbieżny z rozmiarem
    > podanym w deklaracji podatkowej.

    Kurcze lokal XXXX kupiłem w 1997 roku i nie pamietam jak było w deklaracji,
    ale na ostatniej decyzji z 2004 roku mam:
    F - grunty pozostałe 40,00m2
    O - lokale mieszkalne 50,00m2
    a w akcie sprzedaży 47,10m2 - lokal + 2,90m2 - piwnica więc w sumie
    50,00m2 - to samo.

    To chyba jednak nie o to im chodzi.
    Pozdrawiam Witek.

  • 4. Data: 2005-05-14 21:27:38
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Witek napisał(a):

> [...]
    >
    > Dodam, że nieruchomość XXXXX sprzedałem w listopadzie 2004 roku.Czy wiecie
    > może o co tu chodzi i czemu ja to dostałem?
    Bo dostają wszyscy właściciele i najemcy lokali użytkowych. Podatki
    płacić trzeba. A że nazwa głupia to cóż.

  • 5. Data: 2005-05-15 00:52:39
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <4...@n...pl> Wwa napisal(a):

    > Bo dostają wszyscy właściciele i najemcy lokali użytkowych. Podatki
    > płacić trzeba. A że nazwa głupia to cóż.

    Znaczy- gdy SPRZEDAŁ w listopadzie 2004,
    w 2005 jest NADAL właścicielem?

    Hmmmmmm........No to podatek zapłacic MUSI.
    I jeszcze raz sprzedać, a potem jeszcze,i jeszcze...

    :)

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 6. Data: 2005-05-15 09:07:53
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Witek napisał(a):
> [...]
    > zebranym materiałem dowodowym w terminie 3 dni od daty doręczenia tego
    > postanowienia. HEH, dziś sobota to niewiele czasu mi dali.

    Prawdopodobnie chodzi o tzw. rente planistyczną.
    Wzrost wartości nieruchomości.
    Więcej mogę powiedzieć po zobaczeniu zawiadomienia.

    Michał
    ==============
    www.prawo.hg.pl
    m...@p...pl

  • 7. Data: 2005-05-15 22:35:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > F - grunty pozostałe 40,00m2
    > O - lokale mieszkalne 50,00m2
    > a w akcie sprzedaży 47,10m2 - lokal + 2,90m2 - piwnica więc w sumie

    Może. A za piwnicę się płaci podatek? No i kiedy była transakcja? Bo
    może chcą Ci zwrócić kawałek tego podatku od transakcji do końca roku i
    dochodzić go od nowego właściciela.

  • 8. Data: 2005-05-16 19:02:07
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    > Może. A za piwnicę się płaci podatek? No i kiedy była transakcja? Bo
    > może chcą Ci zwrócić kawałek tego podatku od transakcji do końca roku i
    > dochodzić go od nowego właściciela.

    Zadzwoniłem dziś i właśnie o to chodziło. Dzięki .
    Witek.