    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Date: Mon, 16 May 2005 00:19:29 +0200

    Użytkownik "Adam" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d68239$12d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dzięki za odzew.
    > A nie ma jakiś przepisów określających w jakim czasie od przeszukania
    tenże
    > materiał dowodowy MUSI być wysłany do biegłego?

    Nie ma ścisłego terminu. Teoretycznie niezwłocznie. W praktyce
    największy kłopot, to bywa ze znalezieniem biegłego.

    > Bo leżą te moje graty zupełnie bezsensownie na komendzie już ponad 2
    > miesiące...
    > A część skonfliskowanych przedmiotów i plików na komputerze jest mi
    > potrzebna do pracy.
    > Następne pytanie powiązane - ile biegły ma czasu na zbadanie i
    odesłanie
    > dysków?

    Nie ma terminu. Znam przypadki, ze ekspertyzy wracają po kilku latach.
    Wiem, ze to przykre, ale takie są realia. W wypadku nielegalnego
    oprogramowania czas wykonania opinii może trwać w praktyce gdzieś do 6
    miesięcy.

    > Są w tym temacie w ogóle jakieś ustawowe nieprzekraczalne terminy?

    Nie ma.

> [...]
    > tyle że nikomu nie chciało się zerknąć w "Program Files" czy inne
    katalogi.
    > Zabrano je na wszelki wypadek bo może będzie się do czego przyczepić -
    > najlepszy dowód to zabranie także kompletnie pustego dysku będącego w
    > trakcie naprawy.
    > Biorąc pod uwagę jak się to wszystko ślamazarnie toczy to twierdzę że
    dobrze
    > zrobiłem nie wydając całego kompa - byłbym pewnie już ponad 2 miesiące
    bez
    > komputera (i to nie byle jakiego bo półtora roku temu kosztował mnie 8

    Pewnie by się dało. Powody tego, ze się tak ne robi już nieraz tu
    przedstawiałem. Czasem po prostu policjant nei ma zielonego pojęcia, jak
    to zrobić i tyle.

    > Numer karty jest nadrukowany na samej karcie i nie jest wyświetlany
    przy
    > odczycie w menu żadnego terminala używanego przez Cyfrę.

    Jest wyświetlany, a co więcej można go zmienić dysponując odpowiednim
    sprzętęm.

    > Zresztą jak poszedłem na 5 dzień udowadniać legalność kart to się
    okazało że
    > wszystkie inne moje graty są, a te 2 aktywne karty gdzieś wcięło.
    > Dlatego poprosiłem Cyfrę o ich wyłączenie.

    To znaczy całkowicie je wcięło, czy chwilowo?

    > Na Komendzie nie ma żadnego tunera zdolnego współpracować z kartą
    Cyfry
    > czyli któryś z policjantów wziął sobie do domu celem pooglądania za
    darmo
    > pełnego pakietu.

    Myslę, że nie,. cho wykluczyć tego nie można.

    > Jestem w stanie to zrozumieć - policjant też człowiek, tylko dlaczego
    > zwodzono mnie równo miesiąc z wydaniem kart których legalność została
    > potwierdzona przez samą Cyfrę piątego dnia po przeszukaniu ?

    O to już musisz zapytać osobę, która tę decyzje podejmowała. Najlepiej
    napisz pismo do kierownika tej jednostki.

    > Przyzna kolega, że coś tu brzydko pachnie?

    Jeśli faktycznie Twoje oprogramowanie jest czyste, to piłka będzie po
    Twojej stronie siatki. Teraz Ty mozesz donosiciela włóczyć po sądach.
    Zresztą nie widzę powodu, byś obecnie nie napisał pisma do Prokuratury z
    prośbą o przyspieszenei postępowania, bo Ty ponosisz koszty braku tych
    przedmiotów i będziesz ich dochodził na organach ścigania. To działa.

    > Do tej pory darzyłem Policję dużym szacunkiem za ich trudną i
    niebezpieczną
    > pracę, ale teraz im dłużej mnie zwodzą tym bardziej cały ten szacunek
    idzie
    > w diabły.

    Takie jest życie. Pozostaje ufać, ze się sprawa wyjaśni.