  • 1. Data: 2003-03-13 09:44:03
    Temat: Przemoc w rodzinie - jakie prawa?
    Od: "Anna" <A...@w...pl>

    Jakie prawa przysługują osobie, która jest ofiarą przemocy w swoim własnym
    domu?
    Jakie warunki muszą być spełnione aby sprawcę mozna było oskarżyć o
    przestępstwo z art.207 § 1 kodeksu karnego i kto może to zrobić?
    Zaznaczam, że brak jest dowodów w postaci zaświadczeń od lekarza czy też
    taśm magnetofonowych z nagraniem awantur pomimo, że taka sytuacja trwa już
    dobre kilka lat. Co prawda są świadkowie, ale nie wiem czy zgodziliby się
    świadczyć przeciw temu mężczyźnie. Czy w takim wypadku prokuratura przyjmie
    wniosek o wszczęcie postępowania?
    Co można zrobić w takiej sytuacji?
    Proszę o jak najszybszą odpowiedź, teraz już chodzi o życie tej kobiety i
    jej dzieci :((

    Pozdrawiam
    ama

  • 2. Data: 2003-03-13 09:55:23
    Temat: Re: Przemoc w rodzinie - jakie prawa?
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Anna <A...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4pjpf$3fl$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Co można zrobić w takiej sytuacji?
    > Proszę o jak najszybszą odpowiedź, teraz już chodzi o życie tej kobiety i

    zgłosić sie pilnie do prokuratury ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-13 10:32:34
    Od: "ama" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zgłosić sie pilnie do prokuratury ...
    >
    > Sandra

    Czy mogę to zrobic ja sama jako osoba wiedząca o przestępstwie?
    I co w tej sprawie zrobi prokuratura, jak będą wyglądały kolejne kroki tego
    organu?

  • 4. Data: 2003-03-13 10:44:56
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    Wyprzedzę Sandre bo ona na wszystko odpowiada ;-)

    >Czy mogę to zrobic ja sama jako osoba wiedząca o przestępstwie?

    Oczywiście

    >I co w tej sprawie zrobi prokuratura, jak będą wyglądały kolejne kroki tego
    >organu?

    Zostanie wszczęte dochodzenie, odbędą się przesłuchania świadków, zostanie
    wezwany podejrzany i postawiony mu zostanie ewentualnie zarzut.

  • 5. Data: 2003-03-13 11:47:46
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik ama <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4pmke$kng$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > >
    > Czy mogę to zrobic ja sama jako osoba wiedząca o przestępstwie?
    > I co w tej sprawie zrobi prokuratura, jak będą wyglądały kolejne kroki

    to znaczy tak : powinna zgłosic sie osoba ,która ma problem Ty jednak możesz
    nawet pisemnie zgłosić znęcanie się nad rodziną do sądu rodzinnego podając
    dokładne dane ...może to byc nawet w formie anonimu...sąd na taki anonim
    podejmie czynności... w pilnym trybie wysle tam kuratora a następnie po jego
    sprawozdaniu wszcznie postępowanie przeciwko tatusiowi...chyba ,ze osoba
    jest bardzo zastraszona ...pownino się ją przekonać o tym by zgłosiła ten
    fakt do prokuratury ...prokurator może uczestniczyć w postępowaniu
    rozwodowym ...powinien jej pomóc i wystąpić do sądu o dalsze czynności
    związane w tej sprawie...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-03-13 11:50:01
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Czarny <k...@i...pan.wroc.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4pnfm$up$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > Oczywiście

    jednak osobiste zgłoszenie osoby poszkodowanej nadało by szybszy bieg
    sprawie...

    > Zostanie wszczęte dochodzenie, odbędą się przesłuchania świadków, zostanie
    > wezwany podejrzany i postawiony mu zostanie ewentualnie zarzut.

    a także mogą bezpośrednio wystąpic do sądu rodzinnego i poddac rodzinne
    opiece kurateli sądowej ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-03-13 11:51:38
    Od: "ama" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Zostanie wszczęte dochodzenie, odbędą się przesłuchania świadków, zostanie
    > wezwany podejrzany i postawiony mu zostanie ewentualnie zarzut.

    Ewentualnie...
    Rozumiem, że brak namacalnych dowodów winy może oznaczać, że taki zarzut nie
    zostanie postawiony.
    Nie jestem pewna czy zeznania samych członków rodziny (w tym dzieci
    pokrzywdzonej) wystarczą by taki zarzut postawiono, a jeśli już to jakie są
    widoki na skazanie takiego człowieka (zaznaczam, że dostał już kiedyś wyrok
    w zawieszeniu za pobicie - to było użycie przemocy wobec własnej matki)?
    Czy jest jakieś miejsce, gdzie mogę zgłosić się po fachową poradę prawną?
    Najlepiej bezpłatną, albo przynajmniej w miarę tanią.

  • 8. Data: 2003-03-13 11:57:54
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik ama <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4pr8m$feg$...@n...news.tpi.pl...
    > Ewentualnie...
    > Rozumiem, że brak namacalnych dowodów winy może oznaczać, że taki zarzut
    nie
    > zostanie postawiony.

    nie zgodze się z tą opinią ...to nie jest tak ... psychiczne znęcanie sie
    nad rodziną jest też karalne...

> [...]

    wyrok
    > w zawieszeniu za pobicie - to było użycie przemocy wobec własnej matki)?

    należałoby i o tym wspomnieć nie należy gdybac tylko zgłosić fakt jak
    najszybciej ...
    pewnie są zastraszeni i myslą ,ze koszmar nie może sie skończyć skoro jestes
    taka operatywna to zgłoś do prokuratury , sądu rodzinnego gdzie tylko
    możliwe a co do pomocy bezpłatnej trudno mi mówić o chyba wspomniałas o
    Poznaniu ...mysle ,ze na grupie są ludzie ,którzy mogliby wskazać kilka
    adresów...

    > Czy jest jakieś miejsce, gdzie mogę zgłosić się po fachową poradę prawną?

    jedynie jakies fundacje lub w sądzie w sekreteriaciu lub u kuratorów
    ,którzy pracują przy sądach rodzinnych bo taki raczej sie tym będzie
    zajmował...no chyba ,że go dopadnie karny to wtedy ewentulanie kurator dla
    dorosłych a jak był już skazany to być może i musiał się u niego meldować

    > Najlepiej bezpłatną, albo przynajmniej w miarę tanią.

    tu nie ma co radzić tylko natychmiast zgłosic sprawe a reszte zostawić
    organom do tego przystosowanym ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-03-13 12:05:53
    Od: "ama" <a...@o...pl>

    w pilnym trybie wysle tam kuratora a następnie po jego
    > sprawozdaniu wszcznie postępowanie przeciwko tatusiowi...

    Kurator przyjedzie i odjedzie a ona znów zostanie z nim sama i co wtedy?
    Jestem przekonana, że mogłaby liczyć się ze swoją śmiercią w takiej
    sytuacji, dlatego mam nadzieję, że uda się ją odizolować od sprawcy jak
    najszybciej bo to jest teraz pierwszorzędna sprawa, ale zdaję sobie sprawę z
    tego, że nie można na tym poprzestać i dlatego pytam o to co należy zrobić
    dalej.

    >prokurator może uczestniczyć w postępowaniu
    > rozwodowym ...

    Oni już są po rozwodzie ładnych parę lat, ale wtedy takie rzeczy w ich
    małżeństwei się nie zdarzały. Rozwód wzięli z innych względów.

  • 10. Data: 2003-03-13 12:21:29
    Od: "ama" <a...@o...pl>

    >skoro jestes
    > taka operatywna to zgłoś do prokuratury , sądu rodzinnego gdzie tylko
    > możliwe

    Zrobię to, dlatego chciałam wiedzieć to wszystko o co pytałam.

    Dziękuję Wam bardzo za pomoc:)