  • 1. Data: 2003-03-13 10:13:29
    Temat: firma
    Od: "OMEN" <s...@p...fm>

    Witam

    Czy ktoś sie może orientuje jak jest teraz z założeniem firmy albo spółki
    chodzi mi o to czy jeżeli chciałbym z kims zalozyc spolke cywilna zajmujaca
    sie np webmasteringiem to czy jestem zobowiazany do placenia sobie skladek
    zus itp i w ogole do placenia czego jestem zobowiazany jesli w spolce nie
    bedzie zadnych innych pracownikow procz mnie i wspolwlasciciela.

    pozdr

  • 2. Data: 2003-03-13 10:19:15
    Temat: Re: firma
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Użytkownik "OMEN" <s...@p...fm> napisał w "czy jestem zobowiazany do
    placenia sobie skladek zus"

    jesteś współwłaścicielem - płacisz ZUS!
    pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2003-03-13 12:38:39
    Od: "OMEN" <s...@p...fm>

    > jesteś współwłaścicielem - płacisz ZUS!

    nawet jak firma nie ma żadnych przychodów?

  • 4. Data: 2003-03-13 12:56:56
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "OMEN" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    > nawet jak firma nie ma żadnych przychodów?

    od dochodu placi sie podatek do US (pdof)
    zus sie placi zawsze, nawet gdy firma nie ma przychodow.

  • 5. Data: 2003-03-13 19:17:03
    Od: "OMEN" <s...@p...fm>

    > od dochodu placi sie podatek do US (pdof)
    > zus sie placi zawsze, nawet gdy firma nie ma przychodow.

    ok dzięki :)

  • 6. Data: 2003-03-14 21:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, OMEN wrote:

    >+
    >+ > jesteś współwłaścicielem - płacisz ZUS!
    >+
    >+ nawet jak firma nie ma żadnych przychodów?

    (Współ)właściciele płacą ZUS od dochodu zadeklarowanego.
    Patrzą w sufit i deklarują ile chcą zarabiać.
    Żeby komuś się nie wydawało że wolność jest dowolnie
    wielka :), to ustawodawca ustanowił limity: dolny (60%)
    i górny (250%) dochodu który można względem średniej
    (krajowej) płacy zadeklarować... :]

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-16 11:17:34
    Od: "OMEN" <s...@p...fm>