  • 1. Data: 2003-03-12 22:57:06
    Temat: Czy można podważyć autentyczność podpisu?
    Od: Michal Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>

    Cześć

    W listopadzie 2002 ukradziono mi prawo jazdy, karty bankowe i telefon.
    Karty i telefon zastrzegłem następnego dnia rano, ale z wyrobieniem
    nowego prawa jazdy czekłaem do początku grudnia (nie miałem czasu, a
    sporadycznie z niego korzystam).

    Na początku stycznia 2003 dostałem pismo z PKP wzywające mnie do
    zapłacenia ponad 300zł za bilety kolejowe. Okazało się że ktoś okazał
    konduktorowi moje prawo jazdy a ten ...... nie przejmując się zapewne
    nie zgadzającym się zdjęciem wypisał bilet kredytowy.

    Mój problem polega na tym, że nie jestem w stanie udowodnić daty
    kradzieży prawa jazdy - mogę to zrobić tylko pośrenio udowadniając datę
    kradzieży kart i twierdząć że nastąpiło to jednocześnie.

    Mam pismo z Urzędu Dzielnicy potwierdzające że wyrabiałem nowe prawo
    jazdy, ale znajduje się na nim data mojego zgłoszenia - a to nastąpiło
    już po tym jak złodziej zakupił bilety.

    PKP straszy mnie sądem jeśli nie zapłacę. Czy jeśli do tego dojdzie mogę
    zażądać ekspertyzy grafologicznej aby udowodnić że podpis na biletach
    nie jest mój (zakładam że ktoś się na nich musiał podpisać)?

    Czy są jeszcze jakieś działania jakie mógłbym podjąć?
    --
    --= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= m...@e...pw.edu.pl =--
    --= PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @tmp.iem.pw... =--

  • 2. Data: 2003-03-13 06:44:35
    Temat: Re: Czy można podważyć autentyczność podpisu?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Kochanowicz" <m...@v...iem.pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b4oe02$rj3$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> [...]
    > nie jest mój (zakładam że ktoś się na nich musiał podpisać)?
    >
    > Czy są jeszcze jakieś działania jakie mógłbym podjąć?
    Jeśli będzie to potrzebne to na 100% możesz wnioskować o ekspertyzę
    grafologiczną. Pamiętaj jednak, że za takim wnioskiem, idą twoje pieniądze
    na opłacenie kosztów związanych z pracą biegłego grafologa. Później jeśli
    wygrasz sprawę otrzymasz ich zwrot.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-17 00:54:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Późno, ale teraz zobaczyłem pytanie.

    Złóż zawiadomienie do organów ścigania. W końcu ktoś okazując twoje prawo
    jazdy popełnił przestępstwo i wyłudził od PKP usługę. Policja powoła
    biegłego grafologa. Zamiennie możesz napisać do PKP i opisać sytuację.
    Wówczas oni powinni złożyć zawiadomienie o przestępstwie.