  • 71. Data: 2013-02-25 14:22:21
    Temat: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czy to jest coś pod kątem sprowokowania "policja daje przykład"?
    > :>
    > http://www.tvn24.pl/prosto-z-polski,18,m/18-latek-ra
    towal-policja-patrzyla,1762.html
    > http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/319636,dlacze
    go-policjanci-z-bielawy-nie-pomogli-tonacym,id,t.htm

    a powinni byli mu walnąc mandat za kąpiel w miejscu niedozowlonym :)

  • 72. Data: 2013-02-25 14:24:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maruda wrote:

    > Tu akurat jesteś w błędzie. Żaden pies z kulawą nogą się na rozprawę
    > nie pofatyguje.

    i w takiej sytuacji sąd powinien od ręki umorzyć postępowanie. Skoro storna
    nie jest zainteresowana ukaraniem to nie ma sprawy. :)

  • 73. Data: 2013-02-25 15:52:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-25 09:29:09 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Jeśli wiarygodne jest, że ze swojego miejsca kierowca WIDZIAŁ że na
    > skrzyżowanie nic NIE MOŻE wjechać, to ja bym się nie czepiał.

    Nie. Nie ,,widział", a uznał.
    To istotna różnica - zresztą ja, wbrew pozorom, nie o samochodach, a o
    pieszych - tyle, że autor wątku poległ na pytaniu.

    > Nie zadawaj trudnych pytań :P

    :-)

    > (z tym "zmniejszeniem" nie jest tak prosto, było kiedyś przedyskutowane
    > na .foto.cyfrowa i z rzadka powtarzam wnioski: amplituda w sumie
    > *rożnie*, natomiast drastycznie maleje udział drgań o większej
    > częstotliwości, więc zdjęcia wychodzą lepsze, ale czy cięciom
    > w tkance to nie wadzi mam wątpliwości).

    Z branży strzeleckiej - 25 gramów POMAGA uzyskać stabilność
    niespotykaną na codzień.
    A u alkoholików (by wrócić do medycyny) pomaga udawać zdrowego...

    Tak czy siak, rzecz jest IMO w lekceważeniu zasad, gdy to wygodne da
    delikwenta, ale NA STANOWCZYM ŻADANIU ich przestrzegania, gdy naruszyl
    je _obcy_.

    Lecz marnie widzę szanse na uzyskanie odpowiedzi od autora...

    --
    Bydlę

  • 74. Data: 2013-02-25 16:13:28
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-25 14:24, Marek Dyjor pisze:

    > i w takiej sytuacji sąd powinien od ręki umorzyć postępowanie. Skoro
    > storna nie jest zainteresowana ukaraniem to nie ma sprawy. :)

    Widocznie dla nich sprawa jest odfajkowana z chwilą złożenia papierów do
    sądu bez cofki za błędy formalne.

    Robert - skomentujesz?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 75. Data: 2013-02-28 20:19:00
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Rozważając głosy w tej dyskusji należy stwierdzić że problem nie dotyczy już samego
    prawa ale raczej uzasadnienia jego zmiany (bądź zmiany jego stosowania).
    W tym zakresie nie czuję się kompetentny.
    Można byłoby pokusić się o ocenę problemu gdyby były jakieś badania odnośnie wpływu
    na częstotliwość wypadków takich czy innych rozwiązań i gdyby oczywiście były
    opublikowane i przedyskutowane przez specjalistów. Bez tego dyskusja nad tym które
    rozwiązanie jest lepsze do niczego nie prowadzi.

  • 76. Data: 2013-03-01 21:57:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2013, Tomasz Myrdin wrote:

> [...]
    > Można byłoby pokusić się o ocenę problemu gdyby były jakieś badania odnośnie wpływu
    > na częstotliwość wypadków takich czy innych rozwiązań

    Znaczy rzut oka na wypadkowość w .gb, bo co najmniej tam przechodzenie
    bez stwarzania utrudnień innym uczestnikom jest niekaralne (a nie tylko
    niekarane)?

    > i gdyby oczywiście były opublikowane

    Zgoda.

    > i przedyskutowane przez specjalistów.

    Nijak. Zawsze się dobrze zastanów nad taką tezą.
    "Specjaliści" często są konserwatywniejsi od odmian betonu, który
    stosowali starożytni Rzymianie (miejscami do dziś stoi).
    Jakby np. specjaliści mieli wydać opinię i na tej podstawie
    była podejmowana decyzja, to do dziś używanie antybiotyków byłoby
    prawnie zakazane.
    Dopiero akcja "i tak umrą" poskutkowała pozytywnymi wynikami.

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2013-03-02 00:33:34
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 25.02.2013 08:00, Alek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> napisał

    > Gdyby tak było to przepis brzmiałby:
    >
    > "Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten, kto
    > popełnia czyn zabroniony przez ustawę"
    >
    > a nie:
    >
    > "Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    > ^^^^^
    > popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę"
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Z obecnego brzmienia wynika, że czyn zabroniony może być
    > wykroczeniem (jeśli jest szkodliwy społecznie) a może też
    > nim nie być (w przeciwnym przypadku).

    Dokładnie tak chciałem się bronić przed sądem, gdy odmówiłem przyjęcia
    mandatu za przejście przez tory w niedozwolonym miejscu. Podczas mojej
    piętnastominutowej pogawędki z funkcjonariuszami SOK z Międzylesia
    (pozdrawiam serdecznie) dowiedziałem się, że swoim występkiem
    spowodowałem gigantyczne zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym. Nie od
    rzeczy jest dodać, że w tym czasie nie przejechał żaden pociąg, był
    środek dnia, a widoczność była wyborna.
    No ale ostatecznie do przekazania sprawy do sądu nie doszło, widać panom
    również było nie po drodze do najbliższego sądu grodzkiego (wówczas).

    Pozdr.!
    (D)

  • 78. Data: 2013-03-02 00:49:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-02 00:33, Daniel Pyra pisze:
    > Nie od rzeczy jest dodać, że w tym czasie nie przejechał żaden pociąg,
    > był środek dnia, a widoczność była wyborna.

    "Rzucałem siekierą, ale akurat nikt nie przechodził" :)

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2013-03-02 00:57:56
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 02.03.2013 00:49, Liwiusz pisze:

    > "Rzucałem siekierą, ale akurat nikt nie przechodził" :)

    Ja jednak widzę subtelną różnicę :D
    A ponadto, czy sugerujesz, że np. bohaterowie XVIII Międzynarodowych
    Zawodów Studentów Leśnictwa
    (http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,409
    8193.html) powinni
    zgnić w więzieniu? :)

    Pozdr.!
    (D)

  • 80. Data: 2013-03-02 01:45:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-02 00:57, Daniel Pyra pisze:

    > Ja jednak widzę subtelną różnicę :D
    > A ponadto, czy sugerujesz, że np. bohaterowie XVIII Międzynarodowych
> [...]

    No nie, tak samo jak przechodzenie przez "nieczynne" tory też powinno
    być łagodniej traktowane :)

    --
    Liwiusz