eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności › Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    From: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejście na czerwonym świetle a zasada wyższej konieczności
    Date: Sat, 02 Mar 2013 00:33:34 +0100

    W dniu 25.02.2013 08:00, Alek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> napisał

    > Gdyby tak było to przepis brzmiałby:
    >
    > "Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten, kto
    > popełnia czyn zabroniony przez ustawę"
    >
    > a nie:
    >
    > "Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    > ^^^^^
    > popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę"
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Z obecnego brzmienia wynika, że czyn zabroniony może być
    > wykroczeniem (jeśli jest szkodliwy społecznie) a może też
    > nim nie być (w przeciwnym przypadku).

    Dokładnie tak chciałem się bronić przed sądem, gdy odmówiłem przyjęcia
    mandatu za przejście przez tory w niedozwolonym miejscu. Podczas mojej
    piętnastominutowej pogawędki z funkcjonariuszami SOK z Międzylesia
    (pozdrawiam serdecznie) dowiedziałem się, że swoim występkiem
    spowodowałem gigantyczne zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym. Nie od
    rzeczy jest dodać, że w tym czasie nie przejechał żaden pociąg, był
    środek dnia, a widoczność była wyborna.
    No ale ostatecznie do przekazania sprawy do sądu nie doszło, widać panom
    również było nie po drodze do najbliższego sądu grodzkiego (wówczas).

    Pozdr.!
    (D)