  • 1. Data: 2003-02-06 15:38:35
    Temat: Przejecie DG
    Od: "@usun(antyspam :)).poczta.onet.pl" <""malowski\"@usun(antyspam :)).poczta.onet.pl">

    Witam,
    moj ojciec prowadzi jednoosobowa DG. Czy istnieje jakas mozliwosc by
    przejac ta dzialalnosc gospodarcza od niego (oczywiscie za jego wiedza i
    zgoda :)). Zalezy mi glownie na zminimalizowaniu "papierkow" i nad
    zachowaniem ciaglosci dzialania firmy.

    Pozdrawiam wszystkich
    Michał

  • 2. Data: 2003-02-06 19:31:01
    Temat: Re: Przejecie DG
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "@usun(antyspam :)).poczta.onet.pl" <""malowski\"@usun(antyspam
    :)).poczta.onet.pl">
    napisał w wiadomości news:b1tvj9$onq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przejac ta dzialalnosc gospodarcza od niego (oczywiscie za jego wiedza i
    > zgoda :)). Zalezy mi glownie na zminimalizowaniu "papierkow" i nad

    Możesz tak zrobić bardzo szybko i bez żadnych formalności, ale musisz tylko mieć ten
    sam NIP i Pesel
    co twój ojciec.

    mer

  • 3. Data: 2003-02-07 07:00:25
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-02-07 10:28:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (7 Feb 2003 08:00:25 +0100),
    s...@d...pl (Marcin Surowiec) był(a) napisał(a):

    >innymi słowy powinieneś się urodzić tego samego dnia co Twój ojciec,
    >ja rozumiem dziwne porady, ale teraz meru to już przegiąłeś :-)

    Jak się głębiej zastanowić, to Urząd nie posiada żadnych danych
    identyfikujących ludzi. Więc co robimy? Idziemy do Urzędu Miasta i
    mówimy, że zgubiliśmy DO, nazywamy się Mój Ojciec i wyrabiamy sobie DO
    z naszym zdjęciem, a danymy ojca. Odwrotną sytuację przperowadza
    ojciec i od dzisiaj my występujemy jako Mój Ojciec, a ojciec jako Mój
    Syn. Osiągamy cel. Gorzej, jeśli posiadamy żony, bo o ile jeszcze
    Nasz Ojciec może nie mieć nic przeciwko obowiązkom małżeńskim wobec
    synowej, o tyle nasze stosunki z własną matką mogą budzić sprzeciw
    etyczny. Problem nie występuje, jeśli żoną ojca jest ładna i młoda
    macocha.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-02-07 12:00:58
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    >
    > innymi słowy powinieneś się urodzić tego samego dnia co Twój ojciec,
    > ja rozumiem dziwne porady, ale teraz meru to już przegiąłeś :-)

    :))
    Chciałem tylko jakoś wyraźnie zwrócić uwagę, że w DG firma=konkretny człowiek.

    mer

  • 6. Data: 2003-02-07 12:23:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Chciałem tylko jakoś wyraźnie zwrócić uwagę, że w DG firma=konkretny
    człowiek.

    przecież mozna kupić przedsiębiorstwo od ojca w całości

  • 7. Data: 2003-02-07 12:43:36
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > : Chciałem tylko jakoś wyraźnie zwrócić uwagę, że w DG firma=konkretny
    > człowiek.
    >
    > przecież mozna kupić przedsiębiorstwo od ojca w całości

    Można kupić od ojca wszystko, ale nie można stać się ojcem czyli zawsze będą papierki
    związane z
    rejestracją własnej DG, a tego chciał Michał uniknąć.

    mer

  • 8. Data: 2003-02-07 12:57:59
    Od: paco <m...@u...poczta.onet.pl>

    Witajcie,
    > : Chciałem tylko jakoś wyraźnie zwrócić uwagę, że w DG firma=konkretny
    > człowiek.
    Podobal mi sie przyklad, ale raczej nie chce stawac sie moim ojcem :).

    > przecież mozna kupić przedsiębiorstwo od ojca w całośc
    Tez zastanawialem sie nad wykupem, ale nie wiem jakie warunki nalezy w
    takim wypadku spelnic (jakas minimalna wartosc transakcji czy potrzebne
    "papierki"). I najwazniejsze - czy mozna wykupic jesli forma prawna
    firmy jest DG prowadzona przez os. fizyczna.

    Michał
    P.S. Mer - czy jestes pewny swojej opinii, ze sie nie da?
    Jesli tak to mam problem :(.

  • 9. Data: 2003-02-07 13:09:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "paco" <m...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > "papierki"). I najwazniejsze - czy mozna wykupic jesli forma prawna
    > firmy jest DG prowadzona przez os. fizyczna.

    No to zarejestruj firme i rob przez pewien czas to samo..
    Dogadaj sie z ojcem by ci "przesylal klientow". potem odkup
    od inego co mogloby byc "na remanencie" i "po ptokach".

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-02-07 13:29:01
    Od: paco <m...@u...poczta.onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > No to zarejestruj firme i rob przez pewien czas to samo..
    Sprawa nie jest taka prosta:
    1) duze koszty rozpoczecia dzialalnosci
    2) dlugi okres wypracowania sobie "renomy"

    > Dogadaj sie z ojcem by ci "przesylal klientow".
    Odpada, bo firma tez w sporej czesci dziala "wirtualnie". Poza tym
    zalezy mi na zachowaniu "marki" (na ktora sie tata napracowal).

    Wielkie dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam - Michał