  • 1. Data: 2003-02-06 14:09:16
    Temat: malzenstwo z kuzynka
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Hejka

    Czy małzenstwo a takze inny zwiazek z kuzynka tj.. corka siostry mojego ojca
    :)
    jest legalne? jesli nie... to jakie stopnie pokrewienstwa juz tak..
    Dziekuje wszystkim milym duszom za pomoc :)

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-02-06 16:55:59
    Temat: Re: malzenstwo z kuzynka
    Od: Unknovn <u...@h...pl>

    In article <b1tqag$afi$2@inews.gazeta.pl>, e...@w...go2.pl says...
> [...]
    > jest legalne? jesli nie... to jakie stopnie pokrewienstwa juz tak..
    > Dziekuje wszystkim milym duszom za pomoc :)

    u nas to sie mowi siostra cioteczna, a posowanie siostry to... tfu, tfu,
    tfu... chocby nawet bylo legalne.
    :)

    --
    Pozdro
    Unk

  • 3. Data: 2003-02-06 16:57:39
    Od: "Piotr Pospieszny" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Unknovn" napisał w wiadomości news:
    > In article says...
    >
    > u nas to sie mowi siostra cioteczna, a posowanie siostry to... tfu, tfu,
    > tfu... chocby nawet bylo legalne.

    U nas to się mówi współżycie seksualne, a nie "posuwanie" ... ale co ja
    tam wiem - prawnikiem nie jestem.

    Pozdry
    Pośpiech

  • 4. Data: 2003-02-06 20:48:50
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Unknovn" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    > In article <b1tqag$afi$2@inews.gazeta.pl>, e...@w...go2.pl says...

    > u nas to sie mowi siostra cioteczna, a posowanie siostry to... tfu, tfu,
    > tfu... chocby nawet bylo legalne.

    oh.. nie chodzilo mi tu o problemy moralne tylko prawne.. jak jest ztym w
    Polsce i na Swiecie
    nie chodzi tu takze omnie :)
    Jesli ktos wie prosze o odpowiedz.. a tazke informacje jakie to przepisy
    reguluja kwestie malzenstwa i zwiazkow nieformalnych...

  • 5. Data: 2003-02-06 21:30:19
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    pietruszek wrote:
    > Hejka
    >
    > Czy małzenstwo a takze inny zwiazek z kuzynka tj.. corka siostry mojego ojca
    > :)
    > jest legalne? jesli nie...

    tak
    art.14 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego

    KG

  • 6. Data: 2003-02-06 22:04:20
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak
    > art.14 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
    >
    > KG

    Dzieki otaka odpowiedz mi chodzilo konkretna i zwarta

  • 7. Data: 2003-02-06 22:16:10
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Kamil Golaszewski wrote:

    >ojca :) jest legalne? jesli nie...

    >tak
    >art.14 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Kro0101.html

    Ponieważ pytający wspomniał o miłych duszach ;) dodam, że
    kościelne Prawo Kanoniczne uznaje za przeszkodę pokrewieństwo
    boczne do 4 stopnia włącznie, choć przy 3 i 4 stopniu (sytuacja
    z pytania to 4 stopień) możliwe jest uzyskanie dyspensy.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2003-02-06 22:47:08
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > boczne do 4 stopnia włącznie, choć przy 3 i 4 stopniu (sytuacja
    > z pytania to 4 stopień) możliwe jest uzyskanie dyspensy.

    otym to slyszalem :)
    ale jak juz ktos zyje z kuzynka to nie przejmuje sie kosciolem :)
    ale to juz zagadnienia na inna grupe

  • 9. Data: 2003-02-06 23:42:54
    Od: "Marcinowicz" <o...@w...pl>

    SPALISZ SIĘ W PIEKLE ! !! ! ! ! ! ! !! !

    ;-))))

  • 10. Data: 2003-02-07 08:20:44
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > boczne do 4 stopnia włącznie, choć przy 3 i 4 stopniu (sytuacja
    > z pytania to 4 stopień) możliwe jest uzyskanie dyspensy.

    Czy chodzi o zagrozenie staropanienstwem? Wtedy dostanie dyspenze na slub z
    kuzynka? Bo cos mi sie z lekcji religii o uszy obilo tylko nie wiem ktory
    stopien czy kuzynka czy nizej.

    AJA