  • 1. Data: 2003-02-06 15:48:14
    Temat: Carrambambol, OC, AC, NW i takie tam.
    Od: t...@p...onet.pl

    Poniżej numeruję crashe, literuję samochody

    1. A stal na sygnalizatorach i przyp... mu B. Leciutka stluczka. zderzakiem w
    swiatlo przeciwmgielne.
    2. W dupę B wjechała z impetem półciężarówka C, która uszkodziła rzeczoną dupę,
    ale przy okazji wdusiła porządnie maskę B w kufer A. Nastąpiła przy tym mała
    rekonfiguracja figur na planszy, zatem
    3. Samochód D ominął C, a właściwie lekko go przytarł, ale za to wjechał
    przodem w bok A.

    7. Dopiero kierowcy F przyszło na myśl wystawić trójkąt ostrzegawczy, ale
    niestety nie zdążył. Na trasie był za duży ruch... Co oczywiście nie zmienia
    faktu, że trójkąta nie ma i juz nie tak łatwo jednoznacznie ustalić 100%
    odpowiedzialności.

    10. Wystawiony przez kierowcę I trójkąt został przejechany przez kierowcę J,
    ale stał na tyle daleko, że zapobiegło to wypadkowi.
    Zatem, prawdziwy crash 10 to otarcie przez K boku J i uderzenie lekko w E. Przy
    czym, rzecz jasna, świeżo rozjechanego trójkąta już nie było.

    11....

    Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu z tytułu posta?

    --
    Tomasz Płókarz cytuje Tołstoja:
    Kiedy już będę na wpół w grobie, powiem, co myślę o kobietach i

  • 2. Data: 2003-02-07 11:17:39
    Temat: Re: Carrambambol, OC, AC, NW i takie tam.
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when wrote:

    > Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu z tytułu posta?

    Stanowczo policja. Niech orzekają o winie

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

    --
    Pieczło, jaszczągów maźnych rój Tomasz Kiełpiński
    Wiroświdrował na zegawie, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 3. Data: 2003-02-07 13:00:20
    Od: t...@p...onet.pl

    > Stanowczo policja. Niech orzekają o winie

    (oczywiście chodzi o przykładowy karambol pod Poznaniem dwa dni temu)

    O winie poszczególnych - stu kilkudziesięciu - użytkowników karambolu? Już to
    widzę. Na podstawie czego? Zeznań świadków? I jak potem rozwiązać te spory
    między kilkoma lub kilkunastoma zaangażowanymi ubezpieczalniami i ich
    klientami? Z praktycznego punktu widzenia wydaje mi się, że jakoś hurtowo by
    trzeba to załatwic...

    --
    Zaufany filozof w zdaniach przedsięwziętych
    Nie wierzył w Pana Boga, śmiał się z wszystkich świętych.

  • 4. Data: 2003-02-07 13:11:03
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when wrote:

> [...]
    > między kilkoma lub kilkunastoma zaangażowanymi ubezpieczalniami i ich
    > klientami? Z praktycznego punktu widzenia wydaje mi się, że jakoś hurtowo

    Na czyj praktyczny punkt widzenia liczysz?

    Uczestników zdarzenia dla których oznacza to utraty zniżek, koszty napraw,
    etc?
    Ubezpieczycieli, którzy będą musieli wypłacić odszkowania?

    MSZ Bez policji nie może się obejść, a i tak pewnie rozsądzać będą sądy
    grodzkie.

    PS. Zgoda, najłatwiej było by to zrzucić na jedną osobę, jedno wypadek
    losowy, jedną oblodzoną drogę. Tylko czy znajdziesz kogoś takiego, kto
    dobrowolnie przyznałby się do winy?

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

  • 5. Data: 2003-02-07 17:27:35
    Od: t...@p...onet.pl

    > Już to
    > by
    >
    > Na czyj praktyczny punkt widzenia liczysz?

    Mówię o własnym :-)

    > MSZ Bez policji nie może się obejść, a i tak pewnie rozsądzać będą sądy
    > grodzkie.

    Oczywiście, że nie może się obejść, tylko ciekawym, jak to będzie wyglądało.
    Kilkadziesiąt różnych spraw ze świadkami (częściowo tymi samymi?) Zresztą, już
    przy redukcji do przypadku "Y obtarł błotnik X, a potem Z ten błotnik wgniótł"
    sprawa wydaje mi się niezbyt prosta. Y chciałby zapłacić z własnej kieszeni za
    lakierowanie, żeby nie stracić zniżek, a Z jechał samochodem służbowym i jego
    ubezpieczyciel z kolei nie chce płacić pełnej ceny za wymianę...

    > PS. Zgoda, najłatwiej było by to zrzucić na jedną osobę, jedno wypadek
    > losowy, jedną oblodzoną drogę. Tylko czy znajdziesz kogoś takiego, kto
    > dobrowolnie przyznałby się do winy?

    oczywiście nie myślałem o JEDNYM winowajcy - bo tak naprawdę winni są wszyscy
    oprócz A.

    --
    T.