  • 1. Data: 2011-02-27 13:46:28
    Temat: Przegrana sprawa, zwrot wynagrodzenia przez pełnomocnika.
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Witam.
    Przegrana sprawa sądowa o zapłatę za wykonanie robót budowlanych jako
    podwykonawca. Pełnomocnik w pozwie podniósł, iż domogamy się zapłaty z
    umowy. Umowa o podwykonawstwo musi być zawarta w formie pisemnej. Nie było
    takiej umowy. Po kilku rozprawach połapał się, że popełnił błąd, zmienił
    treść żądania. Zmiana żądania w postępowaniu gospodarczym jest
    niedopuszczalna. Powództwo zostało oddalone. Faktura przyjęta przez
    dłużnika, podpisana, jeszcze nie spotkałem się by profesjonalista przegrał
    taką sprawę.
    Czy w tej sytuacji mam szansę odzyskać wynagrodzenie zapłacone
    pełnomocnikowi? Czy takie prowadzenie sprawy przez profecjonalistę
    kwalifikuje się na skargę do odpowiednich organów samorządu zawodowego
    pełnomocnika?

    --
    KiG

  • 2. Data: 2011-02-27 14:52:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-27 14:46, KiG pisze:

    > umowy. Umowa o podwykonawstwo musi być zawarta w formie pisemnej. Nie

    Tak z ciekawości, jaki przepis to reguluje?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-27 17:06:55
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    > Tak z ciekawości, jaki przepis to reguluje?

    Art. 647 par. 4 kc.

    --
    KiG

  • 4. Data: 2011-02-27 17:59:31
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 27-02-2011 18:06, KiG pisze:

    > Art. 647 par. 4 kc.

    konkretnie art. 647 ze znaczkiem 1 paragraf 4 k.c.

  • 5. Data: 2011-02-27 18:29:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-27 18:59, mecenas pisze:

    > konkretnie art. 647 ze znaczkiem 1 paragraf 4 k.c.

    Dziękuję.

    --
    Liwiusz