  • 1. Data: 2011-02-27 13:25:34
    Temat: Prawo pracy, godzina rozpoczęcia pracy
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    jak to jest pracę zaczynam o godz 7.00
    nie jest to praca przy okienku ani przy obsludze klienta

    czy do pracy moge przyjesc dokladnie o 7.00
    czy musze byc w pewnym sensie gotowy do pracy?

    jak wyglada sprawa z rejestratorami czasu pracy?

  • 2. Data: 2011-02-27 13:48:43
    Temat: Re: Prawo pracy, godzina rozpoczęcia pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/27/2011 7:25 AM, Kris wrote:
> [...]
    >
    > czy do pracy moge przyjesc dokladnie o 7.00
    > czy musze byc w pewnym sensie gotowy do pracy?
    >
    > jak wyglada sprawa z rejestratorami czasu pracy?

    gotowy do pracy
    tak samo jak pracujesz do 15,a nie przekraczasz brame zakładu o 15.

  • 3. Data: 2011-02-27 14:48:35
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > gotowy do pracy
    > tak samo jak pracujesz do 15,a nie przekraczasz brame zakładu o 15.

    Ja w poprzedniej pracy, miałem karty zegarowe "odbijane"

    przy wyjściu z zakładu. Kończąc prac o 16.00 zanim pozamykałem kompa,

    poszedłem umyć szklankę, pozbierać "manele", odwiedzić WC robiła się

    16.10-16.20. Przychodziłem z rana tez wcześniej, czasami 20min. Każdego
    dnia

    miałem z pół godziny za dużo. Kadrowa czepiała się ze nie może mieć na
    kartach

    nadgodzin, bo jak się inspekcja przyczepi na kontroli i takie tam.

    Nie chciało mi się już o to szarpać i chodziłem odbijać kartę o poprawnych
    godzinach,

    pomimo ze byłem wcześniej i wychodziłem później.

    Mnie to wisiało bo lubiłem pracę i czasem wychodziłem 1h-2h później.

    Czy jest unormowana prawnie tolerancja czasu na karcie np. zaczynam o 7 to

    kiedy mogę najwcześniej kartę odbić, to samo się tyczy końca pracy?

    Pracodawca z definicji nie płacił za nadgodziny.

    pzdr

  • 4. Data: 2011-02-27 15:20:01
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jak to jest pracę zaczynam o godz 7.00
    > nie jest to praca przy okienku ani przy obsludze klienta
    >
    > czy do pracy moge przyjesc dokladnie o 7.00
    > czy musze byc w pewnym sensie gotowy do pracy?
    Nie w pewnym sensie, tylko po prostu gotowy do pracy.
    Czyli jeżeli np. musisz założyć jakiś strój roboczy, to przed 7-mą.

    > jak wyglada sprawa z rejestratorami czasu pracy?
    Normalnie wygląda.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2011-02-27 15:49:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/27/2011 8:48 AM, Darek wrote:
    > Kadrowa czepiała się ze nie może mieć na
    > kartach
    >
    > nadgodzin,

    nikt nie zabrania pracodawcy zmniejszyc liczby godzin pracy.

  • 6. Data: 2011-02-27 16:40:30
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest unormowana prawnie tolerancja czasu na karcie np. zaczynam o 7 to
    > kiedy mogę najwcześniej kartę odbić, to samo się tyczy końca pracy?
    Tak, jak powinno być, czyli kadrowa ma rację.
    To jest ewidencja czasu pracy, a nie mycia szklanki i sikania.

    > Pracodawca z definicji nie płacił za nadgodziny.
    Bo płacić musi za nie wówczas, jak je zleci.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2011-02-27 19:08:03
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie w pewnym sensie, tylko po prostu gotowy do pracy.
    > Czyli jeżeli np. musisz założyć jakiś strój roboczy, to przed 7-mą.

    Nie jestem pewien czy ubieranie się musi nastąpić przed rozpoczęciem 8
    godzinnego dnia pracy. Bo załóżmy, że ktoś pracuje w takich warunkach,że
    zakładanie stroju i zdejmowanie potrwa kilka godzin, to co? Przecież
    np.nurkowi nie liczy się sam moment kiedy jest pod wodą., lecz cały cykl
    przygotowania do zejścia. Aktor nie ma "liczone" kiedy wypowiada kwestię ,
    tylko czas kiedy jest do dyzspozycji... itd itd
    Jesteś pewien, cze czas ubierania odzieży ochronnej nie liczy się do czasu
    pracy?

    Palik

  • 8. Data: 2011-02-27 20:23:12
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Palik" <p...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien, cze czas ubierania odzieży ochronnej nie liczy się do czasu
    > pracy?
    Po dokładniejszej lekturze wycofuję się z wcześniej prezentowanego
    stanowiska.
    Przygotowanie do pełnienia obowiązków pracowniczych wlicza się do czasu
    pracy.
    Przepraszam za podanie mylnej informacji.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2011-02-27 21:33:19
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

> [...]
    > pracy.
    > Przepraszam za podanie mylnej informacji.

    a jakas podstawa?
    czyli moge do pracy przyjsc o 6.59 czy musze byc o 6.45
    i zrobic kawe przygotowac sie i usiasc na tylku przed komputerem :)

  • 10. Data: 2011-02-28 06:34:09
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

> [...]
    >
    > kiedy mogę najwcześniej kartę odbić, to samo się tyczy końca pracy?
    >
    > Pracodawca z definicji nie płacił za nadgodziny.

    Typowy błąd pracodawcy - nazwał system jako "Rejestracja Czasu Pracy"
    a odbicia z czytników jako czas rozpoczęcia i zakończenia pracy.

    Adam