    From: "Mordzia" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie mandatu za parkowanie
    Date: Tue, 7 Dec 2010 12:06:09 +0100

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

    > No właśnie nie jest to np przedsądowe wezwanie. Ale grożą zajęciem
    > komorniczym. Wejdą na rachunek, albo zabiorą nadpłatę VAT i co wtedy
    > zrobię?

    Przepraszam, wprowadziłem Cię nieświadomie w błąd, ponieważ byłem
    przekonany, że już rok 2005 ulega przedawnieniu, jednak nastąpi to dopiero w
    roku 2011.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/440097,przedaw
    nione_mandaty_za_zle_parkowanie.html

    Szczerze mówiąc w tej sytuacji decyzja należy do Ciebie. Formalnie
    powinieneś zapłacić, ale jeśli przetrzymasz to do nowego roku, wówczas to
    zobowiązanie powinno ulec przedawnieniu. Nie jestem jednak pewien, czy fakt
    wysłania wezwania do zapłaty nie zakłócił w jakiś sposób biegu tego
    przedawnienia. Nie wiem, jaką moc prawną ma samo wezwanie.