  • 1. Data: 2004-05-05 07:57:16
    Temat: Prywatne oprogramowanie w firmie
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Czy legalne jest uzywanie oprogramowania w firmie, gdy program nalezy do
    kogos innego, niezwiazanego z firma? Oczywiscie osoba ta posiada oryginal i
    licencje.

  • 2. Data: 2004-05-05 11:28:35
    Temat: Re: Prywatne oprogramowanie w firmie
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    Dnia 5/5/2004 9:57 AM, Użytkownik Juli napisał:

    > Czy legalne jest uzywanie oprogramowania w firmie, gdy program nalezy do
    > kogos innego, niezwiazanego z firma? Oczywiscie osoba ta posiada oryginal i
    > licencje.

    No to zerknij do licencji programu - bo tam tylko znajdziesz odpowiedz
    czy autor programu zezwala czy tez nie zezwala na tego rodzaju uzytkowanie.

  • 3. Data: 2004-05-06 11:01:26
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Ale chodzi mi o sytuacje, gdy np. pracownik wykorzystuje w firmie swoj
    wlasny program. Wedlug mnie moze, bowiem kupujac jakies oprogramowanie masz
    prawo korzystac z niego gdzie Ci sie podoba.
    Mi chodzi o kwestie zwiazane z ewentulana kontrola US. Moze bowiem sie
    zdarzyc, ze uzywanie takiego oprogramowania w firmie bedzie potraktowane
    jako przychod wlasciciela - nie jest jego a korzysta.

  • 4. Data: 2004-05-06 13:56:29
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    Dnia 5/6/2004 1:01 PM, Użytkownik Juli napisał:
    > Ale chodzi mi o sytuacje, gdy np. pracownik wykorzystuje w firmie swoj
    > wlasny program. Wedlug mnie moze, bowiem kupujac jakies oprogramowanie masz
    > prawo korzystac z niego gdzie Ci sie podoba.

    nie prawda - autor programu okresla gdzie mozna go uzywac np. gdy kupuje
    program do uzytku domowego (z takim wlasnie zapisem w licencji).

    > Mi chodzi o kwestie zwiazane z ewentulana kontrola US. Moze bowiem sie
    > zdarzyc, ze uzywanie takiego oprogramowania w firmie bedzie potraktowane
    > jako przychod wlasciciela - nie jest jego a korzysta.

    IMHO to co na komputerze firmowym nalezy do firmy i nie ma tu
    tlumaczenia ze to prywatny program kupiony za wlasne pieniadze. To tak
    samo jakby mial zainstalowny np. IrfanView (licencja freeware dla uzytku
    domowego) na komputerze firmowym i tlumaczyl, ze sluzy tylko do
    przegladania prywatnych zdjec ;/