  • 1. Data: 2004-05-05 06:36:20
    Temat: Ile jest gwarancji na naprawianą część ?
    Od: "Danynx" <d...@S...pl>

    Witam. Zakupiłem 27 grudnia 2000 r. pralkę Amica.
    - Pierwsza naprawa panenu sterujacego (elektroniki) była 19 lutego 2003r.,
    - Druga naprawa tej samej części była 12 grudnia 2003r.

    Ogólna gwarancja na ta pralkę wynosi 36 miesięcy czyli do 27 grudnia 2003r.
    Ale teraz popsuł się znowu panel sterowania czyli trzeci raz ta sama część.
    Czy na tą część obowiązuje jeszcze gwarancja z tego tytułu, że od ostatniej
    naprawy minęło niecałe 5 miesięcy ?
    Pozdrawiam - Danynx

  • 2. Data: 2004-05-05 14:29:15
    Temat: Re: Ile jest gwarancji na naprawianą część ?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Danynx wrote:

> [...]
    > Czy na tą część obowiązuje jeszcze gwarancja z tego tytułu, że od ostatniej

    kodeks cywilny, art. 581. § 1: "Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków
    gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej
    rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej
    gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia
    rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant
    wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do
    części wymienionej. "

    Pytanie czy były to istotne naprawy lub nastąpiła wymiana części.

    KG