  • 1. Data: 2003-07-19 12:13:31
    Temat: Prosze o pomoc - KK
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam,

    Nie byłem nigdy skazany, nie miałem żadnych zatargów z prawem, mam wzorową
    opinię, ale dzięki pewnej osobie zostałem oskarżony o przestępstwo z art. 270 §
    1 KK. Wedlug mnie niesłusznie, ale wiem że nie mi to rozsądzać :(

    Mam trzy bardzo ważne dla mnie pytania :

    Oto treść w/w paragrafu : "Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub
    przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy
    do lat 5"

    Pytanie nr 1 : czy najniższa kara jaka może mnie ewentualnie spotkać to sama
    grzywna czy grzywna i ograniczenie lub pozbawienie wolności?

    Od pewnego czasu rozpoczynałem starania o licencję pilota, lecz wedle prawa
    lotniczego aby ją uzyskać nie mogę być "skazany prawomocnym wyrokiem sądu".

    Pytanie nr 2 : Jaka jest definicja "skazany prawomocnym wyrokiem sądu"? Czy
    chodzi tutaj o grzywną, czy pozbawienie lub ograniczenie wolności?

    Pytanie nr 3 : Czy wybierając najgorszy z możliwych scenarjuszy miałbym jeszcze
    w życiu szansę o ubieganie się o w/w lcencję?

    Bardzo proszę o pomoc, jestem załamany :(
    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2003-07-19 12:35:45
    Temat: Re: Prosze o pomoc - KK
    Od: "mithos" <mithos@op[NOSPAM].pl>

    > Witam,
    Witam

    > Pytanie nr 1 : czy najniższa kara jaka może mnie ewentualnie spotkać to
    sama
    > grzywna ?
    Tak.

    > Pytanie nr 2 : Jaka jest definicja "skazany prawomocnym wyrokiem sądu"?
    Czy
    > chodzi tutaj o grzywną, czy pozbawienie lub ograniczenie wolności?
    Sama grzywna tez wystarczy.

    > Pytanie nr 3 : Czy wybierając najgorszy z możliwych scenarjuszy miałbym
    jeszcze
    > w życiu szansę o ubieganie się o w/w lcencję?
    Przy grzywnie skazanie po 5 latach ulegnie zataricu z mocy prawa. Jednakze
    na Twoj wniosek moze to nastapic juz po 3 latach. ( Art. 107. §4. KK )

    pozdr

  • 3. Data: 2003-07-19 21:54:56
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <4...@n...onet.pl> p...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Od pewnego czasu rozpoczynałem starania o licencję pilota, lecz wedle prawa
    > lotniczego aby ją uzyskać nie mogę być "skazany prawomocnym wyrokiem sądu".

    a nie masz "szansy" na uzyskania licencji _przed_ uprawomocnieniem sie
    wyroku? (i czy wg. "prawa lotniczego" tracisz licencje, jak zostaniesz
    skazany?)
    pozdrawiam Andrzej

  • 4. Data: 2003-07-20 06:41:14
    Od: p...@p...onet.pl

    > a nie masz "szansy" na uzyskania licencji _przed_ uprawomocnieniem sie
    > wyroku? (i czy wg. "prawa lotniczego" tracisz licencje, jak zostaniesz
    > skazany?)

    Niestety cały proces uzyskania licencji trwa dosc dlugo i raczej nie mam szansy
    na to zebym zdazyl :( Jesli dobrze pamietam (nie moge teraz tego znalesc) pilot
    ma obowiazek powiadomic odpowiednie organy jedynie podczas utraty zdrowia nie
    pozwalajacej mu na kontynuowanie czynnosci zwiazanych z licencja, nie bylo
    wzmianki o informacji o zmianie prawnym osoby. Ale w czasach duzej konkurencji
    nie wiadomo do czego moga posunac sie zazdrosni wspolpracownicy :(

    Ponizej art. o ktorym mowa :(

    USTAWA z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze. (Dz. U. z dnia 16 sierpnia 2002
    r.)

    Art. 96. 1. : Licencja może być udzielona osobie, która łącznie spełnia
    następujące warunki:

    1. korzysta w pełni z praw publicznych,
    2. ma pełną zdolność do czynności prawnych,
    3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za popełnienie przestępstwa,

    Art. 100. 1. : Licencję lub wynikające z niej niektóre uprawnienia można cofnąć
    albo zawiesić w przypadku stwierdzenia, że członek personelu lotniczego:

    1. przestał spełniać warunki określone w art. 96 ust. 1 i 2,

    Serdecznie dziekuje wam za pomoc, kazda kolejna wskazowka jest dla mnie bardzo
    pomocna!
    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2003-07-20 11:10:26
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

> [...]
    > mam wzorową opinię, ale dzięki pewnej osobie zostałem oskarżony
    > o przestępstwo z art. 270 § 1 KK. Wedlug mnie niesłusznie, ale

    A może opisz dokładniej, co zaszło?

  • 6. Data: 2003-07-20 11:38:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to musisz rozważyć. Albo przeciągasz proces tak, by zdążyć zdobyć
    licencję przez wyrokiem, albo przyspieszasz sprawę, tak by 3-letni okres
    upłynął jak najszybciej.

    Zauważ, że licencję możesz utracić tylko w wypadku, gdy "przestał spełniać
    warunki określone w art. 96 ust. 1 i 2". A zatem skazanie niczego tu nie
    zmieni i licencji zabrac Ci nie mogą.

  • 7. Data: 2003-07-20 13:08:38
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Zauważ, że licencję możesz utracić tylko w wypadku, gdy "przestał spełniać
    > warunki określone w art. 96 ust. 1 i 2". A zatem skazanie niczego tu nie
    > zmieni i licencji zabrac Ci nie mogą.

    Wiem Robercie, ze czasem masz specyficzne podejscie do przepisow prawa, ale
    ustawa mowi wyraznie, ze:

    "Licencję lub wynikające z niej niektóre uprawnienia można cofnąć albo
    zawiesić w przypadku stwierdzenia, że członek personelu lotniczego:
    1.. przestał spełniać warunki określone w art. 96 ust. 1 i 2, [...]"
    a wiec skazanie prawomocnym wyrokiem za popelnienie przestepstwa, moze byc
    przeslanka pozbawienia licencji.
    pozdr
    ssj5

  • 8. Data: 2003-07-20 14:07:10
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bfe4ap$pqc$1@nemesis.news.tpi.pl> ssj5 napisał(a):
> [...]
    > 1.. przestał spełniać warunki określone w art. 96 ust. 1 i 2, [...]"
    > a wiec skazanie prawomocnym wyrokiem za popelnienie przestepstwa, moze byc

    ustaw nie indeksuje sie od [0] :)
    pozdrawiam Andrzej

  • 9. Data: 2003-07-20 14:14:47
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > ustaw nie indeksuje sie od [0] :)

    mozesz troszke jasniej do czego to odnosisz?

    pzdr
    ssj5

  • 10. Data: 2003-07-20 14:25:42
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bfe86r$t2m$1@nemesis.news.tpi.pl> ssj5 napisał(a):

    > mozesz troszke jasniej do czego to odnosisz?

    do tego, ze:
[...]

    mowi wyraznie o ust. 1:
    "1. korzysta w pełni z praw publicznych,"
    i ust. 2:
    2. ma pełną zdolność do czynności prawnych"

    gdzie nie ma nic na temat "skazania prawomocnym wyrokiem" (ktora to jest
    dopiero w ust. 3)
    pozdrawiam Andrzej