  • 181. Data: 2018-03-30 17:12:42
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5abe49de$0$31359$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 30-03-18 o 15:49, Animka pisze:

    >W sądach cywilnych, to ja już różne dziwadła widziałem, ale mimo
    >wszystko wydaje mi się to anegdotą. Wszak zanim zasądzono alimenty,
    >musiano uznać któregoś za ojca. No chyba, że urzędowo uznano, ze
    >dziecko
    >ma dwóch ojców, ale chciał bym zobaczyć taki Akt Urodzenia.

    A nie moglo byc dwoch osobnych spraw ?

    W obu uznano ... w sumie to ojcostwo niewazne, tu o alimenty chodzi
    :-)

    J.

  • 182. Data: 2018-03-30 17:20:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30-03-18 o 10:23, J.F. pisze:

    >Niesłuszne płacenie alimentów można rozpatrywać w kilku kontekstach w
    >zależności od okoliczności.

    >Pierwsza, to sytuacja, gdy dziewczyna tak naprawdę nie wie, że
    >dziecko
    >jest innej osoby, niż pozywa. Czy to możliwe? Zdarzają się takie
    >mniej
    >lub bardziej prawdopodobne sytuacje. Powiedzmy dojdzie do zgwałcenia
    >polegającego na wykorzystaniu pijanej lub po narkotykach / lekach /

    Zaraz tam zgwalcenia ... sama przyszla, tylko nie pamieta :-)

    >nieprzytomnej osoby. Dziewczyna potwierdzeniu ciąży pozywa swojego
    >partnera. Do czasów DNA badanie go nie wyklucza i sąd alimenty
    >zasądza.
    >Tu trudno tak naprawdę mieć do kogokolwiek pretensje. Najwięcej do
    >sądu.

    [...]

    A w sprawie Komendy jakos nikt nie mowi, ze wszystko bylo w porzadku,
    tylko ze sie odszkodowanie nalezy.
    Dostrzegam tu jakas nierownosc prawną :-)

    No dobra - na razie nie mowia, poczekamy, zobaczymy :-)

> [...]
    >faceta
    >pozywa go będąc świadoma, ze ojcem być nie może. Nawet ze sobą nigdy
    >nie
    >spali. Przed DNA, wobec braku wykluczenia często sąd zasądzał
    >alimenty
    >na podstawie zeznań dziewczyny, że się przespali - mimo protestów
    >samego
    >pozwanego. Wówczas już po udowodnieniu za pomocą DNA, ze facet ojcem
    >nie
    >jest pozostaje kwestia udowodnienia, czy działała celowo - tu już od
    >kobiety można by było dochodzić odszkodowania - czy mamy do

    No ale jak to ladnie wylozyles - nie ma szans na udowodnienie.
    Chyba, ze sama sie wygada.

    >Być może jeszcze możliwe jakieś inne zawirowania, ale opisałem to po
    >to,
    >by uświadomić, że różne wyroki sądów w zakresie zwrotu tych alimentów
    >nie są spowodowane jakimiś nieprawidłowościami, tylko drobnymi
    >niuansami
    >w możliwym do udowodnienia stanu faktycznego. Gdy nagle po 10 latach
    >okazuje się, że ojciec ojcem nie jest, to jak dowieść, w jaki sposób
    >do
    >tego doszło?

    Ale po co dowodzic ? Alimenty sie nie nalezaly, wiec sa do zwrotu.
    Z odsetkami, skoro i same alimenty maja byc z odsetkami.

    J.

  • 183. Data: 2018-03-30 17:33:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > wpisywano ojciec nieznany i ewentualnie po wyroku sądu prostowano, a
    > teraz Kierownik USC wpisuje imię przypadkowe. Być moze w tym zakresie
    > może ulec mamie, ale to tylko imie w odpisie, nie zaś stwierdzenie, ze
    > konkretna osoba jest ojcem. Chodzi o napiętnowanie dzieci z nieznanego
    > ojca - po odpisie już trudno do tego dojść.

    > Sądzę, że żaden.

    > Dziennikarze? Oni prawdę piszą tylko i wyłącznie, gdy sie pomylą i
    > przypadkowo trafią. :-)

    > Czy Twoim zdaniem bycie lub nie ojcem biologicznym ma wynikać z tego,

    Nie wiem, nie "siedzę" w tym temacie i nie wiem jak było naprawdę.

    --
    animka

  • 184. Data: 2018-03-31 07:45:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-30 o 14:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > W zasadzie tak, ale pewnie zostal oszukany.

    To już "insza inszość". Nie znam kazusu powództwa wobec kobiety, która w
    ten sposób oszukała mężczyznę.

    > No wlasnie - nie moze sam. Musi przez prokuratora
    > http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/1042523,wychowu
    je-cudze-dziecko-prokurator-nie-pozwala-mu-zrzec-sie
    -ojcostwa,id,t.html

    Po prostu trzeba wiedzieć, aby uznawać dziecko po starannym przemyśleniu
    sprawy, bo to uznanie dziecka, a nie kupno garnków na prezentacji.

    --
    Liwiusz

  • 185. Data: 2018-03-31 18:14:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-03-18 o 17:12, J.F. pisze:

    > A nie moglo byc dwoch osobnych spraw ?
    > W obu uznano ... w sumie to ojcostwo niewazne, tu o alimenty chodzi :-)

    Alimenty zasądza się od ojca. Musiały by byc dwie osobne "metryki
    urodzenia". :-)

  • 186. Data: 2018-03-31 21:20:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Alimenty zasądza się od ojca. Musiały by byc dwie osobne "metryki
    > urodzenia". :-)

    Podobno DNA dziecka można zbadać dopiero jak dziecko ma 3 lata.

    --
    animka

  • 187. Data: 2018-03-31 21:36:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-03-18 o 21:20, Animka pisze:

    > Podobno DNA dziecka można zbadać dopiero jak dziecko ma 3 lata.

    Może. Nie znam się. Ale to i tak nie powod do uznawania, że dziecko ma
    dwóch ojców.

  • 188. Data: 2018-03-31 23:47:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2018 18:14:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Alimenty zasądza się od ojca. Musiały by byc dwie osobne "metryki
    > urodzenia". :-)

    Nie rozumiem - a jak ojciec byl nieznany, to co wpisac w metryke ?

    J.

  • 189. Data: 2018-04-01 00:11:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-03-18 o 23:47, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem - a jak ojciec byl nieznany, to co wpisac w metryke ?
    Już pisałem. Wcześniej wpisywano "nieznany". Później w odpisy (nie sam
    akt) Kierownik USC wpisywał losowe imię.

  • 190. Data: 2018-04-01 00:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 00:11:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Już pisałem. Wcześniej wpisywano "nieznany". Później w odpisy (nie sam
    > akt) Kierownik USC wpisywał losowe imię.

    To jak potem skarzyc o alimenty - "nieznanego" czy losowego ?

    J.