  • 21. Data: 2010-06-27 20:34:06
    Temat: Re: Producent oszukuje na ilości?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > W Polsce za Gomulki/Gierka bylo cwierc kilo, potem przez pewien czas
    > circa pol funta (227g), od ladnych paru lat 200g. Funtowych nie
    > przypominam sobie.

    a gdzie napisalem, że to było w Polsce.
    zaprzeczyłem tylko, że kostka masła ma 250 dag "od zawsze".

  • 22. Data: 2010-06-28 09:03:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010, Michal Jankowski wrote:

    > Tylko zawartosc inna.
    >
    > Ale skoro bywaja promoscje "3 w cenie dwoch", to mozne byc i promocja
    > "100 w cenie 90".

    W kwestii formalnej: chodzi o promocję "90 w cenie 100", nie na odwrót.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2010-06-28 09:33:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 13:49:18 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > Ten sam kod kreskowy dla konsumenta nie ma znaczenia, bo konsument nie
    > ma w oczach czytnika kodów kreskowych.

    W oczach nie, ale w smartfonie - i owszem. I korzystam z niego jak zachodzi
    potrzeba.

  • 24. Data: 2010-06-28 09:39:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 15:34:06 -0500, witek napisał(a):

    > a gdzie napisalem, że to było w Polsce.

    bo twoja ciotka pewnie z zimbabwe pochodzi i o tamtym rejonie Zbynek
    poruszał temat ;))))
    Jak się znalazła osoba która storpedowała twoje wypociny, to szukasz
    wymówki.
    Oznacza to tylko jedno: usiłujesz się bronić i to działa na plus.
    Ale na minus - że robisz to na wskroś nieudolnie :)))

  • 25. Data: 2010-06-28 09:43:15
    Temat: Re: Producent oszukuje na ilo?ci?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > a przypadkiem nie jest tak, że przy cenie za towar musi być też cena
    > produktu w przeliczeniu na jednostkę masy/objetosci/inne?

    Jest, ale co z tego, skoro ZAWSZE idąc na weekendowe zakupy, w od 1 do 3
    produktów, które kupuje ta cena jednostkowa jest źle wyliczona.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2010-06-28 11:49:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > W kwestii formalnej: chodzi o promocję "90 w cenie 100", nie na odwrót.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Powiedzmy, ze na polce stoja
    paczki po 90 i po 100, z ta sama cena - umiesz powiedziec, ktore sa
    "podstawowe", a ktore "promocyjne"?

    To, ze wczoraj taka sama cena dotyczyla tylko paczek po 100 (innych
    nie bylo), wydaje mi sie, ze nic nie znaczy. Poza dobrymi obyczajami
    oczywiscie.

    MJ

  • 27. Data: 2010-06-28 15:28:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

> [...]
    > Oznacza to tylko jedno: usiłujesz się bronić i to działa na plus.
    > Ale na minus - że robisz to na wskroś nieudolnie :)))

    Nie
    Usiłuję powiedzieć, że kostka masła nie oznacza 25 dag.
    Najłatwiej było przejaskrawić żeby to pokazać.
    Również w Polsce kostka masła nie zawsze miała 25 dag.
    Ale jak ktoś żyje za krótko to tam mu się właśnie wydaje, że wszystkie
    mądrości już zjadł.

  • 28. Data: 2010-06-28 15:29:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > W kwestii formalnej: chodzi o promocję "90 w cenie 100", nie na odwrót.

    nie.
    to jest promocja 90 w cenie 90.
    Cena poszła w górę i tyle.

  • 29. Data: 2010-06-28 15:40:09
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-26 10:23, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > kolejne 5-10%.
    > Fakt, że na opakowaniu już nie widnieje normalną czcionką "100
    > sztuk", lecz bardzo malutką, na brzegu opakowania, "90 sztuk". Więc
    > teoretycznie można powiedzieć klientowi: widziały gały co brały.
    >
    > Jest to towar, którego z racji swojego rodzaju, chyba nikt nie
    > przelicza.
    >
    > Ale jest też kolejne oszustwo(?)
    > Kod kreskowy na opakowaniu towaru w ilości 100, jak i w ilości 90
    > sztuk, jest identyczny. Niemożliwe jest sprzedawanie tego towaru w
    > innych ilościach niż całe opakowanie. Więc kod teraz odnosi się do

    Kod kreskowy nie jest informacją przewidzianą dla konsumenta, ale dla
    sprzedawcy. Jeżeli producent świadomie przemilczał informację o zmianie
    parametrów towaru, MOŻE to podlegać odpowiedzialności z art. 10 ustawy o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

    > No i pytanie podstawowe.
    > Czy ten sam kod kreskowy może być przypisany do różnej zawartości
    > opakowania towaru od tego samego producenta?
    >
    > Na 100% w handlu spotkały/spotkają się obie wersje opakowań na tej
    > samej półce. I klient może dostać jednocześnie obie wersje.
    >
    > Kontaktować się natychmiast z Inspekcją Handlową? Czy może UOKiK?

    Jeżeli opakowanie wprowadza klienta w błąd, co do ilości towaru, to może
    to być zaniechanie wprowadzające w błąd konsumenta z art. 6 ustawy o
    przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

  • 30. Data: 2010-06-28 15:51:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

> [...]
    > sprzedawcy. Jeżeli producent świadomie przemilczał informację o zmianie
    > parametrów towaru, MOŻE to podlegać odpowiedzialności z art. 10 ustawy o

    przecież nie przemilczał. Na opakowaniu jest nowa mniejsza waga.