  • 1. Data: 2010-06-26 08:23:23
    Temat: Producent oszukuje na ilości?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest sobie pewien towar. Zwyczajowo pakowany po 100 sztuk. Od
    dziesięcioleci. I nie tylko w naszym kraju. Nagle towar ten zaczął
    być pakowany w ilości 90 sztuk. Ma także mniejszą wagę jednostkową o
    kolejne 5-10%.
    Fakt, że na opakowaniu już nie widnieje normalną czcionką "100
    sztuk", lecz bardzo malutką, na brzegu opakowania, "90 sztuk". Więc
    teoretycznie można powiedzieć klientowi: widziały gały co brały.

    Jest to towar, którego z racji swojego rodzaju, chyba nikt nie
    przelicza.

    Ale jest też kolejne oszustwo(?)
    Kod kreskowy na opakowaniu towaru w ilości 100, jak i w ilości 90
    sztuk, jest identyczny. Niemożliwe jest sprzedawanie tego towaru w
    innych ilościach niż całe opakowanie. Więc kod teraz odnosi się do
    innej zawartości niż poprzednio.

    No i pytanie podstawowe.
    Czy ten sam kod kreskowy może być przypisany do różnej zawartości
    opakowania towaru od tego samego producenta?

    Na 100% w handlu spotkały/spotkają się obie wersje opakowań na tej
    samej półce. I klient może dostać jednocześnie obie wersje.

    Kontaktować się natychmiast z Inspekcją Handlową? Czy może UOKiK?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2010-06-26 10:23:14
    Temat: Re: Producent oszukuje na ilości?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    [...]

    > Kontaktować się natychmiast z Inspekcją Handlową? Czy może UOKiK?

    Od razu telefon do White House żeby wysłali dywizję Marine ;P

    A poważnie - na podstawie tego co napisałeś: nie ma tam IMO żadnego
    naruszenia przepisów.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 3. Data: 2010-06-26 11:49:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 26-06-2010 10:23, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > samej półce. I klient może dostać jednocześnie obie wersje.
    >
    > Kontaktować się natychmiast z Inspekcją Handlową? Czy może UOKiK?

    Ten sam kod kreskowy dla konsumenta nie ma znaczenia, bo konsument nie
    ma w oczach czytnika kodów kreskowych. Umie natomiast czytać i skoro
    jest napisane "90 sztuk" to w czym problem? Nawet mimo mojego dość
    wyczulonego podejścia do "legalnego robienia w wała" konsumentów, nie
    widzę tu problemu, który rozwiązać mogłyby (poprzez jakiś zakaz/nakaz)
    obowiązujące przepisy prawa.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-06-26 18:08:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    .B:artek. napisał(a) :

> [...]
    > wyczulonego podejścia do "legalnego robienia w wała" konsumentów, nie
    > widzę tu problemu, który rozwiązać mogłyby (poprzez jakiś zakaz/nakaz)

    Sam często w marketach porównuję kod kreskowy przy cenie i na
    towarze, gdy towary na półce są przemieszane. No może dokładniej to
    patrzę na cyferki przy kodzie kreskowym.

    Bodajże pierwszym przykładem "legalnego robienia w wała" była
    sprzedaż masła z ciężarówek, "prosto z mleczarni", w czasach gdy
    kostka ważyła wyłącznie 25 dkg. Ale to z ciężarówek ważyło 22,5 dkg.
    Nie oszukiwali - na papierku było napisane 22,5.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 5. Data: 2010-06-26 18:30:41
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Czy ten sam kod kreskowy może być przypisany do różnej zawartości
    > opakowania towaru od tego samego producenta?

    Kod kreskowy nie jest elementem obowiazkowym. Mogloby go nie byc.
    W Polsce wydaje i zarzadza nimi firma GS1, z tego co pamietam to jest
    to dopuszczalne, ale najlepiej zadzwonic i sie zapytac.

    Z tym ze nawet jesli nie - to co z tego?

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 6. Data: 2010-06-26 18:57:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > teoretycznie można powiedzieć klientowi: widziały gały co brały.
    >
    > Jest to towar, którego z racji swojego rodzaju, chyba nikt nie

    No coż sprzedawca podniósł cenę. Wolną.

> [...]
    > sztuk, jest identyczny. Niemożliwe jest sprzedawanie tego towaru w
    > innych ilościach niż całe opakowanie. Więc kod teraz odnosi się do

    a nie wolno mu?

    > No i pytanie podstawowe.
    > Czy ten sam kod kreskowy może być przypisany do różnej zawartości
    > opakowania towaru od tego samego producenta?

    może.

    > Na 100% w handlu spotkały/spotkają się obie wersje opakowań na tej
    > samej półce. I klient może dostać jednocześnie obie wersje.

    cena ta sama, to co za różnica.

    > Kontaktować się natychmiast z Inspekcją Handlową? Czy może UOKiK?

    jak ci napisali poniże. zawiadom pluton egzekucyjny.

  • 7. Data: 2010-06-26 18:59:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Sam często w marketach porównuję kod kreskowy przy cenie i na
    > towarze, gdy towary na półce są przemieszane. No może dokładniej to
    > patrzę na cyferki przy kodzie kreskowym.

    no i co? dostałeś złą cenę po porównaniu?

> [...]
    > kostka ważyła wyłącznie 25 dkg. Ale to z ciężarówek ważyło 22,5 dkg.
    > Nie oszukiwali - na papierku było napisane 22,5.

    więc gdzie masz to robienie w wała?

  • 8. Data: 2010-06-27 08:20:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) :

    > więc gdzie masz to robienie w wała?

    Kpisz czy o drogę pytasz?

    Może jesteś na tyle młody, albo masz bardzo słabą pamięć, że nie
    wiesz, że jeszcze nie tak dawno ludzie mieli mniej pieniędzy, więc
    liczyli każdy grosz i byli bardziej uczciwi. Potem pokazali się
    tacy, co oferowali towar w okazyjnej cenie. Jednak ilość okazywała
    się, po dokładnym przyjrzeniu się, mniej okazyjna. Właśnie - po
    dokładnym przyjrzeniu się. Teraz już wiemy, nauczeni przez
    cwaniaczków, że okazjom należy się przypatrywać w szczególności i
    obracać towar na wszystkie strony. A i nie tylko okazje dają
    możliwość "legalnego robienia w wała". Wystarczy przecież umieścić
    informację na produkcie. Widziały gały co brały - motto cwaniaczków.
    I nie mów mi o wolnym rynku.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 9. Data: 2010-06-27 09:25:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i071lr$6n3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > cwaniaczków, że okazjom należy się przypatrywać w szczególności i
    > obracać towar na wszystkie strony. A i nie tylko okazje dają

    No i wlasnie - nauka kosztuje.
    Zupelnie nie rozumiem o co masz pretensje.
    Przeciez co innego, gdyby to 22,5 nie bylo napisane na opakowaniu, tylko
    pisalo np. "kostka masla", wtedy byloby to oszustwo. A tak, to oszustwa
    naprawde nie ma uwierz mi. Twoim zdaniem byloby w porzadku, gdyby sprzedawca
    dokladnie informowal nabywce:

    "Prosze Pana, w tym masle jest o 25 gramow mniej masla niz w dotychczas
    sprzedawanych kostkach. Tak wiec - i tu wyjmuje kalkulator - nasza oferta
    wcale nie jest lepsza, a nawet cena za kilogram wychodzi ciut drozej niz w
    pobliskim sklepie - i tu pokazuje na sklep".

    Wtedy by wszystko bylo OK i w zgodzie z wolnym rynkiem, tak?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-06-27 09:41:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    SDD napisał(a) :
> [...]
    > Przeciez co innego, gdyby to 22,5 nie bylo napisane na opakowaniu, tylko
    > pisalo np. "kostka masla", wtedy byloby to oszustwo. A tak, to oszustwa

    Wierzę :-)
    Nie tylko wierzę, ale też sam o tym wiem, bez udowadniania mi.

    Oszustwo jest czymś nielegalnym, prawda? Więc "legalne robienia w
    wała" jest legalne. Jest nie fair, ale jest legalne. Więc chyba
    wątek na grupie o prawie jest niewłaściwy, skoro nie zajmujemy się
    tu dobrymi obyczajami.

    Chciałem przyczepić się głównie do tego kodu kreskowego. Ale skoro
    kody mogą być identyczne dla różnych towarów, to też jest OK.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]