  • 1. Data: 2010-06-26 12:11:02
    Temat: osoby uprawnione do wykupu mieszkania zakladowego
    Od: toja <p...@g...com>

    Witam
    Czy małżonka formalnie jedynego najemcy mieszkania "zakładowego",
    zamieszkująca od początku (i zameldowana, jeśli ma to jakiekolwiek
    znaczenie) wspólnie z owym najemcą w tym mieszkaniu, jest uprawniona
    do tego, by w umowie wykupu prawa do tego mieszkania (na podstawie
    ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. - Dz.U. 2001 nr 4 poz. 24) znaleźć
    się jako współwłaścicielka?
    Przyznam, że art. 2 pkt 2b nie jest dla mnie dość jasny.
    "Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    (...) 2) osobie uprawnionej - należy przez to rozumieć:
    (...) b) stale zamieszkałych z najemcą w chwili jego śmierci,
    małżonka, zstępnego,
    wstępnego, rodzeństwo, osobę go przysposabiającą albo przez
    niego przysposobioną oraz osobę pozostającą we wspólnym gospodarstwie
    domowym,"
    Po słowie "śmierci" jest wprawdzie przecinek, a nie dwukropek, ale
    moje wyobrażenie o znaczeniu znaków interpunkcyjnych może różnić się
    od wyobrażenia ustawodawcy ;)
    Będę wdzięczna za pomoc w interpretacji.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-28 08:07:36
    Od: toja <p...@g...com>

    Dodam dla jasności, że małżonkowie nie mają rozdzielności majątkowej i
    mieszkanie będzie wykupione z majątku wspólnego.