  • 1. Data: 2010-06-25 22:20:02
    Temat: umowa ustna ,a jej zerwanie?
    Od: "Mako" <e...@d...pl>

    witam,
    pytanie takie chyba bardzo ogólne - klientka straszy znajomego ( poniekąd
    temat też mnie dotyczy, stąd ja pytam:) ) że poda go do sądu, bo podjął się
    wykonania pewnych prac wykończeniowych, ale na zasadzie - będziesz robić -
    będę i tyle... on zrezygnował z różnych względów i miał rację:) czy taka
    umowa ustna bez żadnych konkretów jest jakoś wiążąca?moim zdaniem to bzdura,
    żadnych ustaleń terminowych, a jeśli były to już siętemat przeterminował, bo
    coś tam się miało dziać miesiąc temu, nić ad cen itp, tylko rozmowa o
    podjęciu się prac.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-25 22:52:30
    Temat: Re: umowa ustna ,a jej zerwanie?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mako wrote:
> [...]
    > coś tam się miało dziać miesiąc temu, nić ad cen itp, tylko rozmowa o

    umowa ustna jest jak najbardziej wiążąca, tylko jak ona chce udowodnić w
    sądzie na co się umówili?

    Generalnie wszystki mohery straszą sądem, tym z czerwonej cegły.

  • 3. Data: 2010-06-25 23:14:19
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Mako pisze:
> [...]
    > coś tam się miało dziać miesiąc temu, nić ad cen itp, tylko rozmowa o

    Nie jest wiążąca, ponieważ brakuje istotnych postanowień. Strony nie
    określiły szczegółów, czyli np. zakresu prac, wynagrodzenia, terminu
    itd.). Potraktował bym to jako zaproszenie do zawarcia umowy.

  • 4. Data: 2010-06-26 01:22:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

    > Nie jest wiążąca, ponieważ brakuje istotnych postanowień. Strony nie
    > określiły szczegółów, czyli np. zakresu prac, wynagrodzenia, terminu
    > itd.). Potraktował bym to jako zaproszenie do zawarcia umowy.

    to też
    bardziej mi chodziło o sytuację, że jednak umówili się precyzyjniej.

  • 5. Data: 2010-06-26 08:22:45
    Od: "Mako" <e...@d...pl>

    > Nie jest wiążąca, ponieważ brakuje istotnych postanowień. Strony nie
    > określiły szczegółów, czyli np. zakresu prac, wynagrodzenia, terminu
    > itd.). Potraktował bym to jako zaproszenie do zawarcia umowy.

    Dzięki za zainteresowanie:) tak też mi się wydawało, że w razie czego w
    zasadzie można wziąć stawki z sufitu, albo ogólnie rozliczenie z sufitu,
    żeby klient sam zrezygniował:)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-26 09:55:44
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Mako pisze:

    > Dzięki za zainteresowanie:) tak też mi się wydawało, że w razie czego w
    > zasadzie można wziąć stawki z sufitu, albo ogólnie rozliczenie z sufitu,
    > żeby klient sam zrezygniował:)
    > pozdrawiam

    żebyśmy się dobrze zrozumieli: Witek napisał Ci wyraźnie, że umowa w
    formie ustnej jest tak samo ważna, jakby była zawarta w formie pisemnej.
    Zupełnie inną rzeczą jest wycofanie się z umowy zawartej ustnie, inną
    zaś, konieczność doprecyzowania ustaleń pomiędzy stronami, aby miało to
    cechy umowy.
    Jeżeli zorientowałeś się po ustaleniach z kobitką, że Ci się to nie
    opłaca, bo dostałeś lepszą ofertę, to różni się to od sytuacji opisanej
    przeze mnie i może skończyć się pozwem.

  • 7. Data: 2010-06-26 14:19:47
    Od: "Mako" <e...@d...pl>

> [...]
    > Jeżeli zorientowałeś się po ustaleniach z kobitką, że Ci się to nie
    > opłaca, bo dostałeś lepszą ofertę, to różni się to od sytuacji opisanej

    Wiem, że ustna ma taką samą ważność, więc myślę, że się dobrze
    zrozumieliśmy, co do opłacalności, to nie było jeszcze mowy o jakichkolwiek
    kosztach terminach itp, nie chodzi o opłacalność, ale są inne powody z
    których poprostu znajomy chce zrezygnować. Rozmowa była na zasadzie, że
    będzie takie zlecenie i tyle. Moje pyttanie raczej dotyczyło sensu ew.
    skarżenia nie wywiązania się z takiej umowy, która w sumie nie ma żadnych
    warunków itp, oprócz deklaracji podjęcia się zlecenia.
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-06-26 23:43:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mako wrote:

> [...]
    > skarżenia nie wywiązania się z takiej umowy, która w sumie nie ma żadnych
    > warunków itp, oprócz deklaracji podjęcia się zlecenia.

    nie bylo uzgodnionych stawek, teminow, zakresow to nie ma umowy, a co
    najwyzej propozycja jej zawarcia, wiec nie ma z czym do sądu iść.

  • 9. Data: 2010-06-27 23:14:17
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Mako" <e...@d...pl> wrote in message news:i0529s$on7$1@news.onet.pl...
    > nie było jeszcze mowy o jakichkolwiek kosztach terminach itp, nie chodzi o
    > opłacalność, ale są inne powody z których poprostu znajomy chce zrezygnować

    tak jak witek napisal - zeby byla umowa to strony musza sie umowic, a nie
    rozwazac co by bylo gdyby on mial wolny czas i checi a ona cos do zrobienia

    jezeli podjal sie pomalowania w miejscu, terminie i za okreslone pieniadze
    to macie umowe (ktorej tresc moze mozna a moze nie mozna udowodnic), jezeli
    natomiast sobie pogadali bez konkretow to moze przeciez zrobic to tak:

    "czyli za tydzien, tak? i malowac, pani kochana?? ok, to bedzie
    999 pln za m^2, plus farba oczywiscie...
    no, nic nie poradze ze tyle biore, o, rezygnuje pani?
    no to szkoda..."

  • 10. Data: 2010-06-28 09:45:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 00:14:17 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > tak jak witek napisal - zeby byla umowa to strony musza sie umowic,

    Nie żebym miał coś do witusia, ale mylisz się z tym dupowłażeniem mu w
    odbyt. To Jan napisał o propozycji zawarcia umowy, a dopiero później wituś
    to podchwycił. To tak gwoli ścisłości :)