  • 1. Data: 2002-05-27 19:28:39
    Temat: Problem z wypłatą
    Od: "Marek" <m...@l...com.pl>

    Rozwiązano ze mną stosunek pracy z winy pracodawcy za 3-miesięcznym
    wypowiedzeniem, którego bieg zakończył się 30 kwietnia.
    Do tej pory nie otrzymałem wypłaty za kwiecień i 1 miesięcznej odprawy.
    Jak odzyskać tę kasę, jeżeli firma jest na skraju bankructwa. Nie płaci
    podatków, Zusu. Dodatkowo jest ugoda spłaty zadłużenia zawarta z innym
    wierzycielem, która przewiduje poddanie się egzekucji komorniczej w
    przypadku nie wywiązania się firmy z terminowych spłat zadłużenia. Wartość
    długu przewyższa znacznie wartość majątku trwałego. Płatność kolejnej raty
    przypada na koniec maja i wiem, że jej nie zapłacą bo nie ma gotówki. Czy w
    tej sytuacji komornik może zająć pozostały majątek firmy jeśli są
    przeterminowane zobowiązania wobec pracowników? Czy takie zobowiązania mają
    pierwszeństwo?
    Co radzicie? Jak pójdę do sądu pracy i dostanę wyrok to spółka może już nie
    mieć majątku.
    Zapomniałem dodać : rzecz dzieje się w spółce z o.o.

  • 2. Data: 2002-05-28 06:22:41
    Temat: Re: Problem z wypłatą
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@l...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    już nie
    > mieć majątku.
    > Zapomniałem dodać : rzecz dzieje się w spółce z o.o.

    Nie masz wyroku Sądu, nie ma zobowiązania (z punktu widzenia
    komornika). Zobowiązania wobec pracowników rzeczywiście mają
    pierwszeństwo, ale w tym przypadku musisz mieć wyrok z Sądu.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-05-29 19:51:18
    Od: "Marek" <m...@l...com.pl>

    > Nie masz wyroku Sądu, nie ma zobowiązania (z punktu widzenia
    > komornika). Zobowiązania wobec pracowników rzeczywiście mają
    > pierwszeństwo, ale w tym przypadku musisz mieć wyrok z Sądu.
    > --
    No to chyba nie mam wyjścia :(
    Pozdrawiam i dziękuję
    Marek