  • 1. Data: 2002-05-27 15:42:49
    Temat: re: prawa autorskie w internecie
    Od: "Kuna" <k...@o...pl>

    Najpierw przedstawie sytuacje. Otoz na niekomercyjnej stronie internetowej,
> [...]
    > go na mojej stronie moge traktowac jako zgode na jego tam opublikowanie?
    > Jesli tak, to czy jest jakis (jaki?) przepis, ktory to reguluje?
    > 3. Czy przekazane na strone artykuly podlegaja jakims
    > uwarunkowaniom/ograniczeniom wynikajacym z prawa autorskiego? Jesli tak to
    > jakim i na jakiej podstawie?
    > 4. Czy autor artykulu zamieszczonego na stronie, ktora prowadze moze bez
    > uzgodnienie ze mna zamieszczac ten sam artykul na innych stronach czy tez
    > innej formie np. w czasopismach? Jesli tak, to na jakiej podstawie?

    odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz pod adresem
    http://www.malawi.org.pl/?view1=norights

  • 2. Data: 2002-05-27 17:34:08
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl>

    Kuna napisał:

    > odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz pod adresem
    > http://www.malawi.org.pl/?view1=norights

    Niestety nie znajduje tam, mimo podjetych staran odpowiedzi na zadne z
    zadanych wyzej pytan. Swoja droga autor zamieszczonego tam tekstu chyba sie
    go wstydzi bo nawet sie nie podpisal. Chyba ze moze ten tekst skads
    ukradziono i wykasowano autora?

    Widze ze musze zweryfikowac moje dotychczasowe wysokie mniemanie o wiedzy
    prawnej osob tutaj piszacych.

    Pozdrawiam

    MK

  • 3. Data: 2002-05-27 20:10:49
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pytajacy" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > moge

    Tak. Nie zawierasz umowy w formie pisemnej, co nie znaczy wcale, że nie
    zawierasz umowy w ogóle. Umowa to nie świstek papieru, tylko zgodna wola
    dwóch ( wielu ) stron.

    > opublikowal

    Tak. Kodeks cywilny - oświadcznie woli może być złożone w dowolnej formie,
    jeśli wyraża wolę osoby w sposób dostateczny ( cytat z pamięci ). Może być
    dorozumiana.

    Owszem - poczytaj ustawę. Znowy z pamięci - autor ma prawo do identyfikacji
    jako autor dzieła i do jego integralności tzn. nie przerabiania itp. Nie
    możesz oczywiście tez rozpowszechniać dzieła w sposób, na jaki nie wyraził
    zgody autor.

    > tez

    To przecież ciągle jego artykuł a Tobie dał jedynie pozwolenie na jego
    publikację. Nie masz do niego żadnych praw autorskich ( tzn, nie nabyłeś
    ich). A na jakiej podstawie chciałbyś zabronić takiego umieszczania, bo
    rozumiem, że do tego zmierzasz?

> [...]
    sie
    > go wstydzi bo nawet sie nie podpisal. Chyba ze moze ten tekst skads

    Ja tam parę odpowiedzi znalazłem - może po prostu trzeba wiedzieć, czego się
    szuka, aby móc to rozpoznać?

    > Widze ze musze zweryfikowac moje dotychczasowe wysokie mniemanie o wiedzy
    > prawnej osob tutaj piszacych.

    Tak jak wszędzie, jest ona różna. Jednakże miej na uwadzę fakt, iż udziela
    się tu porad nieodpłatnie, poświęcając swój, jakże drogi, czas. A tak
    nawiasem, to jeśłi jest co weryfikować,, to znaczy, że jak dotąd mniemanie
    miałeś wysokie?

    Depi.

  • 4. Data: 2002-05-28 07:53:32
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl>

    Depilator napisał:

> [...]
    > się tu porad nieodpłatnie, poświęcając swój, jakże drogi, czas. A tak
    > nawiasem, to jeśłi jest co weryfikować,, to znaczy, że jak dotąd mniemanie

    Tak. I Twoje rzeczowe odpowiedzi, chociaz brakuje w nich odniesienia do
    konkretnych paragrafow, to mniemanie chyba jednak utrzymaja :-)

    Pozdrawiam

    MK

  • 5. Data: 2002-05-29 10:04:34
    Od: "kocki" <a...@a...pl>

> [...]
    sie
    > go wstydzi bo nawet sie nie podpisal. Chyba ze moze ten tekst skads

    Jako jeden z webmasterow powyzszego serwisu pozwole sobie skomentowc.
    Artykul zostal umieszczony w wyraznie wyeksponowanym dziale "Redakcja", aby
    nie bylo watpliwosci, od kogo pochodzi. Przepraszam wiec, ze przyjalem
    zalozenie, ze czytajacy to ludzie zaprezentuja wystarczajaco wysoki poziom
    intelektualny. Poniewaz okazalo sie, ze moze to sprawic klopot, w tej chwili
    artykul jest podpisany, a dla rozwiania watpliwosci dodam, ze jest naszego
    autorstwa. Nazwiska czlonkow redakcji sa dostepne pod adresem
    http://www.malawi.org.pl/?view1=redakcja, podczas gdy osoba piszaca jako
    pytajacy skrzetnie ukrywa swoja tozsamosc...

    Adam Kochanowski (Kocki)
    AIP (http://aip.pl)