  • 1. Data: 2002-10-08 17:11:48
    Temat: Problem z odbiorem nagrody
    Od: "nurse" <lynx(nospam)@trinity.tznet.one.pl>

    Witam!
    Nie wiem czy to odpowiednia grupa, mam nadzieje ze tak.
    Moze zaczne od poczatku zeby wszystko bylo jasne...
    Znalazlem na stronie focus.pl (jak i w samej gazecie) informacje na temat
    konkursu fotograficznego, a ze zajmuje sie fotografia, wyslalem zdjecia na
    pierwsza edycje konkursu, jak i na edycje druga... W drugiej edycji wygralem
    aparat Nikon (za 3 miejsce).
    Wyniki konkursu ogloszono 30 czerwca
    (http://www.focus.pl/focus/index.php?ktoremenu=galer
    ia&id=510&nazwaid=konkur
    s_foto4)
    Na poczatku sierpnia wyslalem ponaglenie (e-mail) odpowiedz dostalem po
    tygodniu, ze mnie bardzo przepraszaja i aparat bedzie u mnie pod koniec
    sierpnia i wysla mi go kurierem.... minal sierpien i pod koniec wrzesnia (tj
    24) wyslalem im kolejne ponaglenia (e-mail - w 2 kopiach na dwa adresy) na
    ktore do tej pory mi nie odpowiedzieli (a mamy 8 pazdziernik 2002)... Jak
    narazie nic nie zapowiada sie zebym mogl w ogole kiedys dostac ten aparat.
    W zwiazku z tym mam kilka pytan...

    Jakie prawa mi przysluguja?
    W jaki sposob moge je wykorzystac?
    Co moge zrobic zeby wreszcie cos sie ruszylo?

    Z gory dziekuje wszystkim za odpowiedz.

    pzdr,
    grzech

  • 2. Data: 2002-10-08 20:17:33
    Temat: Re: Problem z odbiorem nagrody
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 8 Oct 2002 19:11:48 +0200, "nurse"
    <lynx(nospam)@trinity.tznet.one.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Jakie prawa mi przysluguja?
    >W jaki sposob moge je wykorzystac?
    >Co moge zrobic zeby wreszcie cos sie ruszylo?

    W odpowiedzi na to ostatnie pytanie.
    Nalezy wyslac Poczta Polska list polecony z potwierdzeniem
    odbioru, a w nim opisac sprawe, jako zalaczniki
    dodac wydruki stron zawierajace informacje o wygranej.
    Nie zaszkodzi na koniec dodac, kopie otrzymuja: i tu wymienic
    redakcje kilku konkurencyjnych pism. Do tych pism
    kopie calosci wyslac rowniez poczta, tu mozna zwyklym
    listem.
    Powinno sie ruszyc.
    Jesli do miesiaca, dwoch nic nie drgnie, to trzeba szukac adwokata...

  • 3. Data: 2002-10-08 21:25:24
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Klasyk napisa_(a):
    > Jesli do miesiaca, dwoch nic nie drgnie, to trzeba szukac adwokata...

    No bez przesady, do każdej sprawy musi być adwokat?

    KG

  • 4. Data: 2002-10-09 07:24:02
    Od: "nurse" <lynx(nospam)@trinity.tznet.one.pl>

    > No bez przesady, do każdej sprawy musi być adwokat?

    Jesli Adwokat to musi byc jakies prawo na ktore trzeba sie powolac prawda ?
    Przeciez jakby to wszystko bylo takie bezprawne to ja bym, sobie robil
    konkursy, zbieral prace a nastepnie obiecywal i cisza...
    Moze mnie ktos nakierowac gdzie moge takie prawa znalezc, albo tutaj moglby
    podac ? Chetnie ich czyms postrasze... To moze potraktuja czlowieka
    powaznie...

    pzdr,
    grzech

  • 5. Data: 2002-10-10 09:44:22
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    nurse napisa_(a):
> [...]
    > Moze mnie ktos nakierowac gdzie moge takie prawa znalezc, albo tutaj moglby
    > podac ? Chetnie ich czyms postrasze... To moze potraktuja czlowieka

    Przepisy o przyrzeczeniu publicznym w kodeksie cywilnym (art.919-921).
    Warto by dotrzeć do regulaminu konkursu, który może jakoś określać m.in.
    termin dostarczenia nagrody.
    A jak nie potraktują poważnie to pozostaje sąd. Tam wystarczy opisać
    sprawę, przedstawić listę nagrodzonych jako dowód i zażądać nagrody. A
    szukaniem podstawy prawnej zajmie się już sędzia :)

    KG

    KG

  • 6. Data: 2002-10-10 13:57:22
    Od: "nurse" <lynx(nospam)@trinity.tznet.one.pl>

> [...]
    > sprawę, przedstawić listę nagrodzonych jako dowód i zażądać nagrody. A
    > szukaniem podstawy prawnej zajmie się już sędzia :)

    Hm... nie mam pojecia na temat jak wygladaja sady u nas w kraju... ale to
    wiaze sie z pewnymi kosztami?
    Procesu czy prawnika, no chyba ze sie myle, to prosze mnie poprawic

    Aha, chcialem zapytac o jeszcze jedno, gdzie mozna znalezc art 919-921
    kodeksu cywilnego w internecie ? :)

    pzdr,
    grzech

  • 7. Data: 2002-10-10 15:33:02
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    nurse napisa_(a):
    > Hm... nie mam pojecia na temat jak wygladaja sady u nas w kraju... ale to
    > wiaze sie z pewnymi kosztami?
    > Procesu czy prawnika, no chyba ze sie myle, to prosze mnie poprawic

    Trzeba troszkę zainwestować, żeby dostać aparat. (jeśli wygrasz
    dostaniesz zwrot). Wpis to kilka procent jego wartości. Prawnik - zależy
    jakiego znajdziesz.

    > Aha, chcialem zapytac o jeszcze jedno, gdzie mozna znalezc art 919-921
    > kodeksu cywilnego w internecie ? :)

    www.rzeczpospolita.pl
    www.isip.sejm.gov.pl

    KG