  • 1. Data: 2003-06-06 11:55:37
    Temat: Problem z niesplaconym kredytem
    Od: "yellow1" <y...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Czy ktos moglby poradzic mi w nastepujacej sprawie: maz wzial kredyt na samochod, po
    roku splacania
    stracil prace i przestal splacac kredyt. Efektem bylo zajecie samochodu przez
    Towarzystwo Finansowe,
    ktore mu kredytu udzielilo. Samochod sprzedano (za kwote sporo nizsza niz widnialo na
    przyslanej przez
    nich wycenie). Towarzystwo napisalo list, w ktorym wycenilo dlug na 24 tys. zl.
    Wysokosc wzietego
    kredytu to 35 tys.zl. Auto sprzedano za 15 tys., maz w ciagu roku splacil ok. 10
    tys., wiec do splaty
    powinno zostac ok. 10 tys. Tymczasem- ta wydumana kwota 24 tys! Od kilku miesiecy
    usilujemy sie
    dowiedziec, jakim cudem Towarzystwo naliczylo te 24 tys., jednak nasze listy zostaja
    bez odpowiedzi-
    tzn. otrzymujemy wylacznie informacje, ze musimy splacic 24 tys. Zero wyjasnien
    dlaczego sprzedano
    auto za nizsza kwote, ani skad taka kwota kredytu, nie dostalismy zadnego rozliczenia
    splaconych rat... Nie
    wiem juz co dalej robic, boje sie, ze ktoregos dnia przyjdzie po prostu komornik. W
    jaki sposob zmusic
    Towarzystwo do przedstawienia rozliczenia, zeby wreszcie zaczac splacac ten przeklety
    kredyt?

    Pozdrawiam wszystkich.

  • 2. Data: 2003-06-06 18:22:34
    Temat: Re: Problem z niesplaconym kredytem
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    komornik. W jaki sposob zmusic
    > Towarzystwo do przedstawienia rozliczenia, zeby wreszcie zaczac splacac

    Tego typu "towarzystwa finansowe" i konsorcja argentyńskie zwykle stosują
    odsetki karne za niespłacanie kredytu rzędu 100 % w skali roku. Podejrzewam,
    że dramatyczny wzrost zadłużenia należy wiązać właśnie z odsetkami.
    Niestety podstawowe znaczenie przy ocenie tej sytuacji będą miały
    postanowienia umowy kredytu - bez nich trudno będzie ocenić, czy towarzystwo
    zachowało się prawidłowo i jakie przysługuja wam uprawnienia.

    burenezo

  • 3. Data: 2003-06-07 11:23:34
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    Proponuję zajrzeć do mojej odpowiedzi w poniższym wątku z dnia 6 czerwca:
    "Moze juz bylo,ale raz jeszcze: system argentynski"
    Podejrzewam, że w dużej mierze odpowiedź dotyczy również Towarzystwa
    Finansowego
    burenezo