  • 1. Data: 2003-06-06 11:07:29
    Temat: czy ludzie ze skarbowki moga straszyc policia przez telefon?
    Od: "darek" <d...@d...com.pl>

    nie wstawilem sie do skarbowki(w sprawie niezaplacenia w terminie podatku od
    czynnosci cywilno prawnej), po pewnym czasie zadzwoniono do domu i pani
    powiedizla mojej mamie ze sie nie wstawilem i jesli sie nie wstawie to wysla
    po mnie policje. chcialem zapytac czy moga w takich sprawach rozmawiac z
    moja mama w taki sposob, i czy w takiej blachej sprawie moge wyslac policje.
    ja chce zglosic ta sprawe na policje - zawiadomienie ze ktos neka moja mame
    ktora beda chora nie potrzebuje wysluchiwac takich rzeczy.
    czy mam racje?

  • 2. Data: 2003-06-06 14:00:04
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "darek" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatku od czynnosci cywilno prawnej), po pewnym czasie zadzwoniono
    > do domu i pani powiedizla mojej mamie ze sie nie wstawilem i jesli sie

    A czym kochanieńki .....hep.... masz się wstawić .....hep........?

    "W Polskę idziemy, mości panowie..." ;-)

    BP,NMSP ;)

    A tak poważniej - co ma do tego policja? Raczej komornik... (w ewentualnej
    eskorcie policji)
    Bo sama policja co w tej sprawie może zrobić? Policja nie jest uprawniona do
    odzyskiwania długów - tylko komornik.

    Może jej się pomyliło (bo np. była wstawiona? ;)

  • 3. Data: 2003-06-06 16:47:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie rzecz biorąc, to pani ze skarbówki nie ma prawa informować o
    biegu postępowania nikogo, kto nie jest stroną. Zamiast iść na policję i
    składać zawiadomienie, które i tak padnie, to o wiele więcej uzyskasz pisząc
    pismo do przełożonej tej urzędniczki.
    Co do wysyłania policji do Ciebie, to jest to pozbawione sensu dotąd, dokąd
    przeciwko Tobie nie będzie prowadzone postępowanie karne. Dopiero wówczas w
    razie uporczywego niestawiania się istnieje instytucja doprowadzenia. Ale z
    Twojego postu wnioskuję, że jeszcze bardzo daleka droga przed Tą panią.