    From: "burenezo" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z niesplaconym kredytem
    Date: Fri, 6 Jun 2003 20:22:34 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@zwnet.bmj.net.pl

> [...]
    tys. zl. Wysokosc wzietego
    > kredytu to 35 tys.zl. Auto sprzedano za 15 tys., maz w ciagu roku splacil
    ok. 10 tys., wiec do splaty
    > powinno zostac ok. 10 tys. Tymczasem- ta wydumana kwota 24 tys! Od kilku
    miesiecy usilujemy sie
    > dowiedziec, jakim cudem Towarzystwo naliczylo te 24 tys., jednak nasze
    listy zostaja bez odpowiedzi-
    > tzn. otrzymujemy wylacznie informacje, ze musimy splacic 24 tys. Zero
    wyjasnien dlaczego sprzedano
    > auto za nizsza kwote, ani skad taka kwota kredytu, nie dostalismy zadnego
    rozliczenia splaconych rat... Nie
    > wiem juz co dalej robic, boje sie, ze ktoregos dnia przyjdzie po prostu
    komornik. W jaki sposob zmusic
    > Towarzystwo do przedstawienia rozliczenia, zeby wreszcie zaczac splacac
    ten przeklety kredyt?

    Tego typu "towarzystwa finansowe" i konsorcja argentyńskie zwykle stosują
    odsetki karne za niespłacanie kredytu rzędu 100 % w skali roku. Podejrzewam,
    że dramatyczny wzrost zadłużenia należy wiązać właśnie z odsetkami.
    Niestety podstawowe znaczenie przy ocenie tej sytuacji będą miały
    postanowienia umowy kredytu - bez nich trudno będzie ocenić, czy towarzystwo
    zachowało się prawidłowo i jakie przysługuja wam uprawnienia.

    burenezo