  • 1. Data: 2003-02-20 22:45:13
    Temat: Problem z mieszkaniem komunalnym!!
    Od: "Rumcajs" <r...@p...com>

    Witam Szanownych grupowiczow
    Mam taki problem
    Moja Babcia zmarla, zamieszkiwala ( 40 lat ) w mieszkaniu komunalnym
    niewykupionym w raz z nia byl zameldowany i mieszkal przez ostatnich 5 lat
    jej syn no i wydawalo by sie ze jemu powinnno zostac to mieszkanie
    przydzielone, ale ktos tam w administracji dopatrzyl sie ze on wzial rozwod
    z zona ale nie zrobil rozdzialu majatkowego a maja oni mieszkanie
    spoldzielcze wlasnosciowe, i tutaj rodzi sie pytanie
    1. Czy w takim razie ma sznse na przejecie tego mieszkania
    2. Czy jesli nie ma sznsy to czy moze starac sie o jego wykupienie 9 tylko
    czy to bedzie cena jak dla wieloletniego lokatora )
    3. A moze, bo jest jeszcze jeden syn i corka ale oni nie byli tam
    zameldowani, ktos z nich ma szanse na ugryzienie tego mieszkania

    bo gdzies slyszalem ze w przypadku spoldzielczego mieszkania i podobnej
    sytuacji rodzina ma prawo pierwokupu mieszkania cena minus jego amortyzacja
    z gory dziekuja za jakies podpowiedzi lub moze jakas wskazowke
    pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2003-02-21 09:47:46
    Temat: Re: Problem z mieszkaniem komunalnym!!
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    musisz ooszukac dobrego adwokata, ktory zajmuje sie takimi sprawami i o ile
    faktycznie tam mieszkal,
    jakies szanse sa (znam podobny przypadek)

  • 3. Data: 2003-02-21 13:23:55
    Od: "gabisa" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > spoldzielcze wlasnosciowe, i tutaj rodzi sie pytanie
    > 1. Czy w takim razie ma sznse na przejecie tego mieszkania

    Jedynym powodem, dla którego nie może dostać umowy najmu na komunalne jest
    fakt posiadania innego mieszkania. Jeśli jest współwłaścicielem z byłą żoną
    mieszkania spółdzielczego, niech zrzeknie się na jej rzecz swojej części
    (jeśli żyje z nią w zgodzie, mogą się dogadać, a potem rozliczyć). Ew. może
    zrobić darowiznę na dziecko. Z tym dokumentem niech się uda do administracji
    i powie, że nie ma żadnego innego mieszkania niż komunalne w związku z tym
    jego potrzeby mieszkaniowe nie są zaspokojone, spełnia wszystkie warunki
    ustawowe i musi dostać skierowanie na zawarcie umowy najmu.

    > 2. Czy jesli nie ma sznsy to czy moze starac sie o jego wykupienie 9 tylko
    > czy to bedzie cena jak dla wieloletniego lokatora )

    Wykupić może tylko najemca, a on jeszcze najemcą nie jest.

    > 3. A moze, bo jest jeszcze jeden syn i corka ale oni nie byli tam
    > zameldowani, ktos z nich ma szanse na ugryzienie tego mieszkania

    Nie, jeśli nie byli tam zameldowani.

    Pozdrawiam
    gabi