  • 1. Data: 2003-02-20 20:47:40
    Temat: Zniesienie zastawu
    Od: "Dzik" <p...@w...pl>

    Witam

    Wlasnie kupuje samochod na ktorym jest zalozony zastaw rejestrowy (raty).
    Jak dlugo obecnie czeka sie na jego zdjecie? (dodam ze jestem z Warszawy)

    Rozne terminy juz slyszalem i sa dosc rozbiezne (2tyg-2mies).

    Tak na marginesie, sytuacja jest taka ze osoba od ktorej odkupuje samochod
    ma zgode na jego sprzedaz z banku,
    i jednoczesnie bank wystawia "promese" ze jesli dana kwota wplynie na konto
    to zniesie z niego zastaw.
    Czy jesli przypilnuje ze gotowka wplywa na konto to moge byc bezpieczny ze
    nic innego nie wyjdzie bokiem?
    Na promesie jest wskazana konkretna kwota.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-02-21 15:23:04
    Temat: Re: Zniesienie zastawu
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Witam,

    > Tak na marginesie, sytuacja jest taka ze osoba od ktorej odkupuje
    samochod
    > ma zgode na jego sprzedaz z banku,
    Najbezpieczniej dla Ciebie bedzie zalatwienie tego poprzez wyplacenie
    sprzedajacemu w gotowce kwoty = ustalona_naleznosc_za_auto -
    naleznosc_dla_banku.
    Nastepnie jedziesz razem ze sprzedajacym do wlasciwego banku, tam wplacasz
    razem ze sprzedajacym odpowiednia kwote. Z praktyki wiem ze jesli
    sprzedajacy (lub Ty) wczesniej poinformujecie bank ze bedzie splacona w
    calosci pozyczka ktorej zastawem jest ten samochod to bank przygotuje
    odpowiednie papierki i dostaniesz je do reki zaraz po dokonaniu wplaty. W
    moim przypadku gdyby nie takie umowienie to bank wyslalby potwierdzenie
    splaty kredytu i zwolnienie zastawu poczta do sprzedajacego (a nie do
    Ciebie). Jesli przyjmiesz proponowane przeze mnie rozwiazanie to po pierwsze
    masz pewnosc ze kredyt zostanie splacony a po drugie bedziesz mial w rece
    papier potwierdzajacy ta splate :)

    Dodatkowo po jakims miesiacu proponuje sprawdzenie czy pojazd figuruje w
    rejestrze zastawow (ok. 20zł), powinien juz nie figurowac ale (dmuchajac na
    zimne) jakby co to zawsze mozesz sie udac do banku z potwierdzeniem splaty
    kredytu i mala awanturka :).

    pzdr
    aska