  • 1. Data: 2003-02-20 22:20:02
    Temat: Koszty wpisu
    Od: "JJ" <j...@w...pl>

    Szukam prawnej porady.

    Złożyłam pozew do sądu przeciwko pewnej osobie która niewłaściwie wykonała
    usługę.
    Jestem obecnie w punkcie sprawy gdzie otrzymałam wezwanie do uzupełnienia
    braków formalnych pozwu.
    Między innymi, w pismie sąd wzywa mnie do uiszczenia wpisu w pewnej kwocie
    za ochronę dóbr osobistych i zapłatę oraz uiszczenie wpisu w pewnej kwocie
    za roszczenia niemajątkowe czyli za to że zobowiązuję pozwanego do słów
    przeprosin.

    Składając wniosek założyłam że koszty ponosi automatycznie osoba przegrana.
    Z pisma który obecnie otrzymałam wynika dla mnie że koszty sąd chce ściągnąć
    odemnie.
    Pytanie: CO MAM ZROBIĆ?
    Czy jest możliwość jeszcze obciążenia drugiej strony kosztami
    sądowymi?

    Druga sprawa to Sąd chcebym wskazała treść i miejsce przeprosin.
    Co do miejsca nie mam uwag ...ale dziwi mnie że mam formułować treść
    przeprosin które chcę usłyszeć.

    Proszę o radę. - Joanna

  • 2. Data: 2003-03-01 00:38:31
    Temat: Odp: Koszty wpisu
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik JJ <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3ofmi$snu$...@a...news.tpi.pl...
    > Szukam prawnej porady.
    > Składając wniosek założyłam że koszty ponosi automatycznie osoba
    przegrana.

    a skąd wiesz czy ty nie bedziesz tą osobą przegraną ?

    > Z pisma który obecnie otrzymałam wynika dla mnie że koszty sąd chce
    ściągnąć
    > odemnie.

    początkowo jednak w końcowym efekcie obciązy strone przegrywającą lub
    odstąpi ...

    > Pytanie: CO MAM ZROBIĆ?

    uzupełnić braki by nadać sprawie bieg...

    > Czy jest możliwość jeszcze obciążenia drugiej strony kosztami
    > sądowymi?

    oczywiście po zbadaniu materiału dowodowego i wysłuchaniu stron ...

    > Druga sprawa to Sąd chcebym wskazała treść i miejsce przeprosin.
    > Co do miejsca nie mam uwag ...ale dziwi mnie że mam formułować treść
    > przeprosin które chcę usłyszeć.

    możesz przecież napisać ,że wystarczy zwykłe " przepraszam "

    Sandra