  • 1. Data: 2003-02-20 22:44:03
    Temat: regulaminy i prawo autorskie
    Od: Slawomir Jasinski <s...@g...pl>

    witam

    jak ma sie prawo autorskie do regulaminow korzystania z uslug ? czy
    mozna wykorzystywac fragmenty lub calosc regulaminu innej f-my (np.
    tpsa/era/onet ? )

    --
    pozdrawiam
    Slawomir Jasinski

  • 2. Data: 2003-02-21 07:44:11
    Temat: Re: regulaminy i prawo autorskie
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Uzytkownik "Slawomir Jasinski" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > jak ma sie prawo autorskie do regulaminow korzystania z uslug ? czy
    > mozna wykorzystywac fragmenty lub calosc regulaminu innej f-my (np.
    > tpsa/era/onet ? )

    raczej tak, jak nie w calosci (plagiat) to przynajmniej
    mozesz bazowac sie na tym piszac wlasny.
    prawa autorskie nie chronia niczego co nie ma wkladu tworczego.

  • 3. Data: 2003-02-21 09:39:17
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "Slawomir Jasinski" <s...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > prawa autorskie nie chronia niczego co nie ma wkladu tworczego.

    Prawda,ze nie chroni...
    Ale jest orzeczenie, ze regulminy sa chronione ...
    POzatym polecam publikacje w prawie połek chyba sprzed 3 lat prof. Szwaja na
    temat ochrony autorskoprawnej regulaminów bankowych.
    Inna spraw, ze nie chroniona jest ich tresc. Czyli twoj regulamin moze
    opierac sie na takich samych zasadach, regułach itp jak regulamin z ktrego
    korzystasz. Jeszcze inna sprawa ,ze nie chronione sa przepisy prawa - art. 4
    pr. aut. - a w regulminach czesto dosłownie cytowany jest przepis - wiec w
    tym zakresie tez regulamin nie jest chrniony. Jeszcze inna sprawa,ze
    regulamin to teks raczej "scisły", moze zdazyc sie tak ,ze pewin sens ,
    pewna mysl nie da sie oddac jednoznacznie i precyzyjnie w inny sposob. W
    takim przypaku takiemuu fragmentowi brak cechy indywidualnej tworczosci i
    nie podlega ochronie.
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 4. Data: 2003-02-21 09:47:19
    Od: Slawomir Jasinski <s...@g...pl>

    Użytkownik Romek Bieda napisał:

> [...]
    > regulamin to teks raczej "scisły", moze zdazyc sie tak ,ze pewin sens ,
    > pewna mysl nie da sie oddac jednoznacznie i precyzyjnie w inny sposob.

    Tylko czasami inny szyk zdania czy nieumiejtna zamiana "mysli" zawartej
    w regulaminie moze spowodowac inne brzmienie i inna interpretacje prawna
    danego okreslenia.

    Czyli generalnie mozna probowac pisac wlasny regulamin bazujac na
    gotowych rozwiazaniach, ale powinien on zawierac raczej wlasne
    sformuowania chyba, ze oryginal nie zawiera znamion "indywidualnej
    tworczosci" ?

    --
    pozdrawiam
    Slawomir Jasinski

  • 5. Data: 2003-02-22 10:39:23
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Slawomir Jasinski" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tylko czasami inny szyk zdania czy nieumiejtna zamiana "mysli" zawartej
    > w regulaminie moze spowodowac inne brzmienie i inna interpretacje prawna
    Taj jest. I własnie dlatego w czesci regulaminy bazuja n aistnjacych
    przepisacch - i w tej czesci nie sa chronione oraz czesto jest tak,ze dane
    mysl aby precyzyjnie wyrazic mozna posluzyc sie kilkoma czy wrecz jednym
    zwrotem ,m ozna ja wyrazic tylko w dany sposob - w tym przypadku brak cechy
    indywidulanej tworczosci i regulamin nie jest chroniony.

> [...]
    > gotowych rozwiazaniach, ale powinien on zawierac raczej wlasne
    > sformuowania chyba, ze oryginal nie zawiera znamion "indywidualnej

    Tak. Mysle,ze mozna to ujac w ten sposób.
    Pozdrawiam
    Romek