  • 1. Data: 2003-02-20 20:51:00
    Temat: przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: "bg" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    i proszę o poradę. Czy można przesłuchiwać 13-letnie dziecko bez zgody
    rodziców. Tak się złożyło że parę miesięcy temu moje dziecko było świadkiem
    drobnej kradzieży i już wtedy pod moją nieobecność podeszli policjanci i
    odpytali go co i kogo widział. Dziaciak jak to dzieciak powiedział że
    widzial sprawce i zna go z widzenia. Teraz policja wydzwania i chce dziecko
    ponownie przesluchać i twierdzi ze nie potrzeba do tego mojej zdody ani
    obecności.
    Nie chodzi o to ze nie jestem ze przezstrzeganiem prawa i nie obchodzi mnie
    ta sprawa, ale tak sie zlozylo, że ostatnio mielismy powazniejsze stresy i
    uwazam ze mam prawo chronic moje dziecko przed kolejmymi przezyciami.
    Prosze o ewentualne podstawy prawne dot. powyzszego i z góry dziękuję

  • 2. Data: 2003-02-20 22:54:57
    Temat: Re: przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "bg" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwazam ze mam prawo chronic moje dziecko przed kolejmymi przezyciami.
    > Prosze o ewentualne podstawy prawne dot. powyzszego i z góry dziękuję

    Zgoda rodziców nie jest wymagana, a brak zgody lub
    uniemożliwienie przesłuchania może być traktowane
    jako utrudnianie postępowania. Świadek ma obowiązek
    stawić się na wezwanie i złożyć zeznania (art. 177 kpk).
    Policjanci na miejscu zdarzenia, rozpytując obecne tam
    osoby, ustalają wstępnie listę świadków, przesłuchanie
    odbywa się potem, w siedzibie organu prowadzącego
    postępowanie.
    Z pewnością nikt nie będzie chciał narażać dziecka
    na żadne stresy i prowadzący przesłuchanie nie będzie
    miał nic przeciwko obecności rodziców przy przesłuchaniu,
    ale samego przesłuchania uniknąć raczej się nie da.

  • 3. Data: 2003-02-21 12:59:40
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Nie chodzi o to ze nie jestem ze przezstrzeganiem prawa i nie obchodzi
    mnie
    > ta sprawa, ale tak sie zlozylo, że

    ...chcesz uczyć dziecko tolerancji dla złodziejstwa i niechętnej postawy
    wobec stróżów prawa.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-02-21 13:21:08
    Temat: Re: [OT] przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in message

    > Użytkownik "bg" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    > mnie
    >

    > ...chcesz uczyć dziecko tolerancji dla złodziejstwa i niechętnej postawy
    > wobec stróżów prawa.
    NTG

    Tematem wątku nie jest stwierdzenie: "umoralnijcie mnie i wypowiedzcie sie
    na temat mojej postawy obywatelskiej i mojego sposobu wychowywania dziecka"

  • 5. Data: 2003-02-21 13:33:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Evian" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tematem wątku nie jest stwierdzenie: "umoralnijcie mnie i wypowiedzcie sie
    > na temat mojej postawy obywatelskiej i mojego sposobu wychowywania
    dziecka"

    Tematem wątku nie jest pouczanie co jest a co nie jest tematem wątku;)))
    Skorzystałem z przysługującej mi wolności słowa .Wolność ta zagwarantowana w
    najważniejszym akcie prawnym jaką jest konstytucja.
    Jeśli ktoś potrzebuje porady prawnej bez komentarzy to może skorzystać z
    pomocy kancelarii adwokackiej.
    Tu jest grupa DYSKUSYJNA a nie poradnik prawny.
    Gdybym był bardziej radykalny w poglądach to napisałbym że rodzica który
    próbuje odwieść syna od zeznawania przeciw złodziejowi należałoby dla dobra
    społeczeństwa obywatelskiego pozbawić praw rodzicielskich. Wychowa w ten
    sposób samolubną mendę.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-02-21 13:40:15
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> pisze w

> [...]
    > mnie
    >

    > ...chcesz uczyć dziecko tolerancji dla złodziejstwa i niechętnej postawy

    no wiesz co, nauka nauka a zycie zyciem. Czasem sa po prostu wazniejsze
    sprawy. Ja tez jestem za przestrzganiem prawa ale w 100% rozumiem tez
    sytuacje przedmowcy. Przesluchanie to dla dziecka duzy stres w imie czego,
    zlapania jakiegos pierdoly co radio ukradl ze sklepu. Jezeli tak jak pisze
    przedmowca dziecko bylo narazone na powazny stres a wczesniej a teraz
    jeszcze to przesluchanie. Moim zdaniem mozliwosc wystapienia negatywnych
    reperkusji na psychice dziecka jest o wiele wazniejsze niz PIS ;)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-02-21 13:46:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem mozliwosc wystapienia negatywnych
    > reperkusji na psychice dziecka jest o wiele wazniejsze niz PIS ;)

    Przeciętny trzynastolatek to już przeważnie nie dziecko. Poczytaj co
    wyprawiają( oczywiście nie można uogólniać)-ćpają. walą gorzałę i palą
    papierosy. Nie chciałbyś być wychowawcą klasy 13 latków.

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-02-21 14:00:32
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    > Tematem wątku nie jest pouczanie co jest a co nie jest tematem wątku;)))

    Dlatego w temacie dopislam OT :-P.

    > Tu jest grupa DYSKUSYJNA a nie poradnik prawny.
    i owszem DYSKUSYJNA ale jak sama nazwa wsakzuje na temty prawne a nie
    "okoloprawne".
    I jest storzona po to żeby wymieniac sie informacjami na tematy prawne na
    podstawie własnych doświadczeń lub wiedzy (bo bywają tu też prawnicy). Wiec
    jest w jakis sposób poradnikiem prawnym.

> [...]
    dobra
    > społeczeństwa obywatelskiego pozbawić praw rodzicielskich.

    Te uwagi i oceny zachowaj dla siebie i swoje dzieci wychowuj jak chcesz.
    Swoją zagwaranowaną konstytucyjnie wolnością słowa racz raczyć osoby z
    grupy: pl.soc.morały jesli zgloszą takie zapotrzebowanie.

    >Wychowa w ten sposób samolubną mendę.
    To jego sprawa kogo wychowa nie Twoja. Nie Twoja rolą jest komentowanie i
    ocenianie tego. I ta grupa nie jest od oceniania.

  • 9. Data: 2003-02-21 14:07:27
    Temat: Odp: przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: "bg" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik huski <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180.128.20...
> [...]
    > jeszcze to przesluchanie. Moim zdaniem mozliwosc wystapienia negatywnych
    > reperkusji na psychice dziecka jest o wiele wazniejsze niz PIS ;)

    Dzięki za obronę mojego stanowiska.
    Nie chce wychować dziecka na mende czy jak to okreslił jeden z przedmówców.
    Od tygodnia pod moim adresem sa kierowane groźby telefoniczne i jest to
    przedmiotem odpowiedniego postepowania. Tak wiec dziecko moje jest juz i tak
    w silnym stresie (po odebraniu jednego z tel) Dziekuje za zrozumienie tym
    którzy je wyrazili a Panu Leszkowi nie zycze nigdy przejscia takiego
    koszmaru jaki ja teraz przechodze. I na pewno moje dziecko nie jest jednym z
    tych 13-latkow, szkoda ze niestety nie możecie go poznac.
    Przepraszam ze wogole zawracalam wam glowe i ze troche nieskładnie pisze,
    ale mialam nadzieje na konkretną pomoc a tu...
    dzieki

  • 10. Data: 2003-02-21 14:15:54
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "bg" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przepraszam ze wogole zawracalam wam glowe /ciach/
    Nie masz za co przepraszać. Jest to ogólnopolska lista dyskusyjna na
    tematy/problemy prawne a Ty z takim właśnie problem sie tu zwróciłaś.

    > ale mialam nadzieje na konkretn? pomoc a tu...

    To nie jest jeszcze stracone. Zaglądają tu zarówno prawnicy jak i osoby,
    ktore kiedys tam mialy może podobny problem i wymieniają sie
    spostrzeżaniami i wiedzą. Tak wiec pewnie ktos jeszcze sie wypowie w
    temacie. Uszy do góry.

    Pozdrawiam
    Gosia

    PS
    A nietematycznymi komentarzami sie nie przejmuj. Kazdy jest mądry jak
    sprawa jego nie dotyczy.
    Ciekawa jestem stanowiska niektórych osób, którym np. dresy naruszyłyby
    zagwarantowaną konstytucyjnie nietyklaność cielesną a po zgłoszeniu
    zdarzenia na policji i konfrontacji nękały telefonami i grozbami i czy w
    takiej sytuacji z praworządnego moralisty wyszła by samolubna menda czy może
    jednak praworządny inwalida. MSPANC

    Pozdrawiam,
    Gosia