  • 11. Data: 2003-06-09 18:32:23
    Temat: Re: Problem z Era :(
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > A więc jest ten przepis czy ktoś coś Ci naopowiadał przy piwie?

    Odpowiedź znasz. Przy piwie :-)))

  • 12. Data: 2003-06-09 19:49:42
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > A więc jest ten przepis czy ktoś coś Ci naopowiadał przy piwie?

    "Najważniejszą zmianą dotyczącą procedury reklamacyjnej jest niewątpliwie
    wydłużenie okresu odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową z jednego
    roku do dwóch lat. W przypadku sprzedaży rzeczy używanych strony mogą
    skrócić ten okres do roku. Nowością jest tez zapis, zgodnie z którym termin
    odpowiedzialności biegnie od nowa w razie wymiany towaru. Wydłużony został
    także termin na zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru z umową z
    jednego miesiąca do dwóch miesięcy. Po jego upływie nabywca utraci
    uprawnienia do żądania naprawy lub wymiany towaru na nowy. Usunięte zostały
    sztywne terminy reklamacyjne, jakie obowiązywały sprzedawcę. Sprzedawca ma
    obowiązek załatwienia reklamacji, w której zgłoszono żądanie naprawy lub
    wymiany w "odpowiednim czasie". Przy określaniu tego "odpowiedniego czasu"
    należy uwzględnić rodzaj towaru i cel jego nabycia - w praktyce może się tu
    pojawić wiele nadużyć. Jedyny termin jaki pozostał to 14 dni na
    ustosunkowanie się sprzedawcy do żądań kupującego. Po upływie tego terminu
    żądanie uważa się za uzasadnione."

    z http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzedaz
    y_konsumenckiej.asp

    jak na moj gust jest to niezgodnosc towaru z umowa, ustna co prawda, ale
    zawsze, klientka zostala wprowadzona w blad, ustawa weszla w zycie z
    01.01.2003, a co do umow zawieranych na odleglosc okrest jest 10 dni nie 5

  • 13. Data: 2003-06-10 01:24:53
    Od: "CyberDe@th" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:bc1op7$23c$1@news.onet.pl...
    > Na początek niech uda nową klientkę i zapyta o funkcje
    > ww. aparatu. Niech się uda do tej samej BOK-istki.
    > Jeżeli dalej padną zapewnienia o posiadaniu funkcji
    > wybierania głosowego pięciu numerów, to dalej już będzie z górki.

    Coz... Z tego co sie orientuje babka zdazyla zapamietac moja matke...
    Dzien wczesniej razem z nia mielismy wymienic aparaty. Ja wiedzialem
    czego chce, wiec wszystko poszlo sprawnie i szybko, ale matka przez
    okolo godzine nie mogla sie zdecydowac i w koncu nic nie kupila. W
    zwiazku z tym w piatek udala sie do salonu i kupila telefon, ktorego
    wczesniej nie brala pod uwage. No i tak sie to zaczelo, a jednoczesnie
    skonczylo - matka zrezygnowala z wymiany aparatu - o ile by sie dalo i
    stwierdzila, ze sie albo przyzwyczai, albo sprzeda ta sluchawke.

    Pozdrawiam,
    CyberDe@th.

  • 14. Data: 2003-06-10 06:17:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SzerszeN napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > "Najważniejszą zmianą dotyczącą procedury reklamacyjnej jest niewątpliwie
    > wydłużenie okresu odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową z jednego

    Kolego, wypada CZYTAĆ posty na ktore sie odpowiada. ZE ZROZUMIENIEM.

    Gośc twiedził że mozna zwrócic towar do sklepu w terminie 5 dni bez
    żadnych warunków dodatkowcyh i że dotyczy to KAŻDEJ sprzedaży.
    Gdybys potrafił czytac a nie tylko cytować to bys ten drobny fakt zauważył.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-06-10 13:36:05
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > żadnych warunków dodatkowcyh i że dotyczy to KAŻDEJ sprzedaży.
    > Gdybys potrafił czytac a nie tylko cytować to bys ten drobny fakt

    zauwazylem ten drobny fakt, coz za roznica kiedy powiesz ze to nie ten towar
    o ktory ci chodzilo, z tego tekstu nie wynika ze masz miec na pismie
    udokumentowana niezgodnosc towaru, chodzi o fakt ze mozesz go zwrocic,
    termin 5 dni wziol mi sie z tad, ze kiedys i to nie tak dawno slyszalem o
    nim, teraz z tego co widze jest to duzo wiecej czasu

    a co do czytania, kolego to sam czytaj komu odpowiadasz bo piszesz do mnie,
    o mnie w 3 osobie

  • 16. Data: 2003-06-10 17:09:55
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Kolego, pokaż nam ten przepis albo przyznaj sie że naplotłeś trzy po trzy.
    > Bo my Tobie przepisu na nieistnienie przepisu nie pokażemy.
    > Tak sie składa że piszesz na grupę *prawo a my tu lubimy sie przerzucać
    > tekstami źródłowymi.

    kolego poczytaj tu :)
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&s
    id=140
    to juz nie 5 dni o jakich pisalem a 2 miesiace, w tym czasie moze zglosic
    niezgodnosc towaru z umowa, czyli w tym wypadku rozmowa jaka byla
    przeprowadzona podczas sprzedazy i moze rzadac wymiany aparatu na
    odpowiadajacy jej

    co prawda nigdzie nie doczytalem sie o zwrocie kasy za towar, jak napisalem
    na poczatku, ale mozna go spokojnie wymienic

    natomiast jak sklep sie szanuje i zalezy mu na klientach to i kase zwroci

  • 17. Data: 2003-06-13 04:35:27
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > Bo my Tobie przepisu na nieistnienie przepisu nie pokażemy.
    > Tak sie składa że piszesz na grupę *prawo a my tu lubimy sie przerzucać

    widze panie "lubimy sie przerzucać tekstami źródłowymi" ze jak dostales
    materialy zrodlowe, to juz nie kpisz sobie i nie twierdzisz ze uslyszalem to
    przy piwie :), i jednak przepis o reklamacji towaru ktory nie jest zgodny z
    twoimi wymogami jednak istnieje :), moze nie dokladnie w takiej postaci jak
    to pisalem na poczatku (pisalem z pamieci) ale jest :)