eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z Era :( › Re: Problem z Era :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!195.34.132.49
    .MISMATCH!newsfeed01.chello.at!news.chello.at.POSTED!53ab2750!not-for-mail
    From: "SzerszeN" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <bc0bt5$65o$1@absinth.dialog.net.pl>
    <RaUEa.102889$lL2.957236@news.chello.at> <bc1k0l$fiq$1@inews.gazeta.pl>
    <IY_Ea.111609$lL2.1025529@news.chello.at> <bc26md$8ua$1@inews.gazeta.pl>
    <614Fa.118881$lL2.1094524@news.chello.at>
    <bc2j1u$n8g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: Problem z Era :(
    Lines: 28
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2727.1300
    Message-ID: <qx5Fa.120659$lL2.1124646@news.chello.at>
    Date: Mon, 09 Jun 2003 19:49:42 GMT
    NNTP-Posting-Host: 62.179.45.232
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    X-Trace: news.chello.at 1055188182 62.179.45.232 (Mon, 09 Jun 2003 21:49:42 MEST)
    NNTP-Posting-Date: Mon, 09 Jun 2003 21:49:42 MEST
    Organization: Customers chello Poland
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:149412
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bc2j1u$n8g$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A więc jest ten przepis czy ktoś coś Ci naopowiadał przy piwie?

    "Najważniejszą zmianą dotyczącą procedury reklamacyjnej jest niewątpliwie
    wydłużenie okresu odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową z jednego
    roku do dwóch lat. W przypadku sprzedaży rzeczy używanych strony mogą
    skrócić ten okres do roku. Nowością jest tez zapis, zgodnie z którym termin
    odpowiedzialności biegnie od nowa w razie wymiany towaru. Wydłużony został
    także termin na zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru z umową z
    jednego miesiąca do dwóch miesięcy. Po jego upływie nabywca utraci
    uprawnienia do żądania naprawy lub wymiany towaru na nowy. Usunięte zostały
    sztywne terminy reklamacyjne, jakie obowiązywały sprzedawcę. Sprzedawca ma
    obowiązek załatwienia reklamacji, w której zgłoszono żądanie naprawy lub
    wymiany w "odpowiednim czasie". Przy określaniu tego "odpowiedniego czasu"
    należy uwzględnić rodzaj towaru i cel jego nabycia - w praktyce może się tu
    pojawić wiele nadużyć. Jedyny termin jaki pozostał to 14 dni na
    ustosunkowanie się sprzedawcy do żądań kupującego. Po upływie tego terminu
    żądanie uważa się za uzasadnione."

    z http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzedaz
    y_konsumenckiej.asp

    jak na moj gust jest to niezgodnosc towaru z umowa, ustna co prawda, ale
    zawsze, klientka zostala wprowadzona w blad, ustawa weszla w zycie z
    01.01.2003, a co do umow zawieranych na odleglosc okrest jest 10 dni nie 5


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1