  • 1. Data: 2004-12-19 08:43:32
    Temat: Problem - klient - sprzedawca
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    Witam.
    Mam problem - prosze o pomoc
    Moja dziewczyna poszla do okulisty w firmie, w ktorej sprzedaja okulary. Pod
    wplywem emocji zamowila szkla i wplacila zaliczke. Potem (po 2 godzinach)
    jak doszlo to wszystko do niej, ze bedzie musiala nosci okulary itp,
    szczegolowo zaczela analizowac rozmowe z okulista i w sumie moze nosci ale
    nie musi (bardzo niewielka wada). Wiec zalezy od niej. Poszla wiec do
    sprzedawcy i poprosila o zwrot zaliczki.
    Niestety dowiedziala sie ze ta firma nie robi zwrotow i ze juz nie moze sie
    wycofac.
    Szkla jeszcze nie zostaly zrobione bo przy wplacaniu zaliczki nie zostaly
    okreslone oprawki i miala to potwierdzic do 2 dni.
    Na jakiej podstawie moze domagac sie zwrotu zaliczki, no i czy w ogole moze

    Irek

  • 2. Data: 2004-12-19 12:23:51
    Temat: Re: Problem - klient - sprzedawca
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Irek napisał(a) w wiadomości news:cq3f1l$2h6$1@diplo.bci.pl:

> [...]
    > okreslone oprawki i miala to potwierdzic do 2 dni.
    > Na jakiej podstawie moze domagac sie zwrotu zaliczki, no i czy w ogole moze

    Raczej to niemożliwe. Tylko dobra wola sprzedawcy.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-19 20:52:29
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    > Raczej to niemożliwe. Tylko dobra wola sprzedawcy.
    Wydawalo mi sie ze mozna zwrocic towar do 3 dni lub 5 dni od daty sprzedazy
    jesli towar nie byl uzywany itp.
    To chyba bylo w KC. tylko niewiem dokladnie ktory paragraf. Poniewaz tutaj
    nie bylo sprzedazy wiec nie powinno byc problemow ze zwrotem.
    IRek

  • 4. Data: 2004-12-19 21:01:12
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Irek napisał(a):
    > Wydawalo mi sie ze mozna zwrocic towar do 3 dni lub 5 dni od daty sprzedazy
    > jesli towar nie byl uzywany itp.

    Źle Ci się wydawało. RTFA.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-12-19 21:12:51
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Irek wrote:

    > Wydawalo mi sie ze mozna zwrocic towar do 3 dni lub 5 dni od daty sprzedazy
    > jesli towar nie byl uzywany itp.
    > To chyba bylo w KC. tylko niewiem dokladnie ktory paragraf.

    było, nie w kc, a w uchwale Rady Ministrów z 1983 r.
    do 1995 r
    dotyczyło handlu uspołecznionego

    KG

  • 6. Data: 2004-12-19 22:54:41
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    > było, nie w kc, a w uchwale Rady Ministrów z 1983 r.
    > do 1995 r
    > dotyczyło handlu uspołecznionego
    no wlasnie o to mi chodzilo. Tylko szkoda ze to juz nie obowiazuje.
    A moze tak z innej strony.
    Sprzedawca wprowadzil w blad konsumenta mowiac mu ze to jest niezbedne i pod
    wplywem emocji zostala dokonana wplata zaliczki - jak sie ma do tego prawo??
    Czy ide dobra droga?? Wtedy chyba podejdzie to pod ustawe konsumencka z 27
    lipca 2002 roku.
    Irek

  • 7. Data: 2004-12-20 00:01:24
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Irek napisał(a):
    > Sprzedawca wprowadzil w blad konsumenta mowiac mu ze to jest niezbedne i pod
    > wplywem emocji zostala dokonana wplata zaliczki - jak sie ma do tego prawo??

    ROTFL

    Czarek

  • 8. Data: 2004-12-20 00:15:47
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik Irek napisał:

> [...]
    > Czy ide dobra droga?? Wtedy chyba podejdzie to pod ustawe konsumencka z 27

    nie naciagaj chlopie :) nie warto :)
    najpierw sie mysli a potem wydaje pieniadze a nie po fakcie.

  • 9. Data: 2004-12-20 07:02:30
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    Witam.
    Jestem zawiedziony Waszymi odpowiedziami. Gdybym byl prawnikiem to nie
    zadawalbym tych pytac, ale nie jestem i dlatego sie Was pytam. Opisuje jakis
    problem, a zamiast odpowiedzi uzyskuje wykladnie o mentalnosci itp itd.
    Gdybym chcial to uzyskac to poszedlbym do ksiedza nie do Was. Zreszta nie
    pierwszy raz sie z tym spotkalem, bez sensu sie jest o cos pytac na tej
    grupie. Bede musial poszukac innej z innymi prawnikami - moze tacy sa.
    Irek

  • 10. Data: 2004-12-20 07:42:46
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Irek napisał(a) w wiadomości news:cq5tg8$srt$1@diplo.bci.pl:
> [...]
    > pierwszy raz sie z tym spotkalem, bez sensu sie jest o cos pytac na tej
    > grupie. Bede musial poszukac innej z innymi prawnikami - moze tacy sa.

    Przecież uzyskałeś odpowiedź. Natura człowieka czasem jednak nie pozwala
    uwierzyć w fakty. Idź do jakiegoś prawnika zapłać za radę. Jak się bardziej
    uprzesz może okazać się że wyjdzie drożej niż okulary.
    A jak jesteś miły, to napisz nam później co powiedział ten płatny prawnik.

    --
    JOHNSON :)