  • 1. Data: 2005-08-29 16:52:37
    Temat: Prawo zwrotu pieniedzy za towar w Media Markt nie istnieje?
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam

    Mam taki problem. Zakupilem 2 dni temu odtwazacz mp3 w Media Markt, okazalo
    sie tego sie, ze produkt ma wade w dzialaniu. Dzis zanieslismy sprzet do
    dzialu konsumenta sklepu MM. Pani nie chciala slyszec o zwrocie pieniedzy i
    wymienila nam sprzet na nowy. Nowy odtwazacz zachowywal sie identycznie,
    posiadal ta sama wade. Wrocilismy tego samego dnia do sklepu a tym razem pan
    w stoisku powiedzial nam, ze nie odda nam pieniedzy dopuki nie wezmie go w
    serwis i nie wykryje wady. Powiedzialem mu, ze moze to zrobic na miejscu to
    skwitowal mnie, ze teraz przy tej kolejce nie ma czasu.

    Czy w takim razie mam jakiekolwiek prawo do zwrotu czy musze wiecznie
    wymieniac?
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

    ps. nie kupujcie w MM.

    Tomek

  • 2. Data: 2005-08-29 17:01:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek wrote:
    > Mam taki problem. Zakupilem 2 dni temu odtwazacz mp3 w Media Markt, okazalo
    > sie tego sie, ze produkt ma wade w dzialaniu. Dzis zanieslismy sprzet do

    A ta wada polega na...?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-29 17:05:58
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Wada polega na tym, ze odtwazacz mp3 po zaladowaniu ponad 20stu utworow
    zaczyna szalec i nie odtwaza niektorych utworow przeskakujac do nastepnego.

    Tomek

  • 4. Data: 2005-08-29 18:16:57
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > zaczyna szalec i nie odtwaza niektorych utworow przeskakujac do
    > nastepnego.
    A moze to wina plikow, inne parametry kompresji niz obsluguje odtwarzacz
    mp3
    A wracajac do zasadniczego pytania. Zwrotow taworu jako zwrotow za bardzo
    nie ma, jedynie dobra wola sprzedajacego i rzeczywiscie moze wziasc ten
    sprzet do serwisu na 14 dni i nic na to nie poradzisz raczej.

  • 5. Data: 2005-08-29 18:23:10
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Tomek napisał(a):
    > Witam
    [CIACH]
    > Czy w takim razie mam jakiekolwiek prawo do zwrotu czy musze wiecznie
    > wymieniac?
    > Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    >

    > ps. nie kupujcie w MM.

    Zgadzam się. Niedawno reklamowałem w MM radiobudzik, który przestał
    działać. Zaządałem zwrotu pieniędzy. Po dwóch tygodniach dostałem
    odpowiedź, że sprzet jest sprawny, i nie stwierdzono w nim wady. Co jak
    co ale w autonaprawę to ja nie wierzę. Dlatego jakodbierałe sprzęt to go
    dokładnie obejrzałem - i co sie okazało? Zerwana była plomba serwisowa -
    tak jakby sprzet był w serwisie rozkręcany. Skoro był sprawny to po co
    w nim grzebali? Poza tym na zerwana plombe nie nakleili nic co zapewne
    skończyloby sie odrzuceniem ewentualnej nastepnej reklamacji pod
    zarzutem, że zerwanie plomby uniewaznia gwarancję.
    Skończyło się na dyskusji z kierownikiem serwisu, zazadaniu wyjaśnień i
    pisemnej informacji czy sprzet był naprawiany i po co go rozmontowano,
    skoro rzekomo był sprawny. Odmówiłem przyjecia sprzętu i nastepnego dnia
    otrzymałem telefon, że "w drodze wyjatku" "w interesie klienta"
    "uwzgledniając dobre praktyki handlowe" oddadzą mi pieniadze. Zresztą to
    niepierwszy raz. Przy poprzedniej reklamacji podmieniono mi aparat
    cyfrowy a w karcie gwarancyjnej znalazła sie informacja, że "Nadano nowy
    numer seryjny". Następnym razem usiłowali mi wmówic, że aparat jest
    sprawny a ja go nie umiem obsługiwać. I powiedziałem dosć!. Kupiłem w MM
    trzy produkty i trzy razy reklamowałem. Do trzech razy sztuka.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 6. Data: 2005-08-29 18:37:28
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skwitowal mnie, ze teraz przy tej kolejce nie ma czasu.
    >
    > Czy w takim razie mam jakiekolwiek prawo do zwrotu czy musze wiecznie

    Najlepiej przed kupnem towaru w sklepie zapoznać się jak wygląda sprawa,
    gdy towar po przyniedsieniu do domu nam się nie spodoba, a jak gdy zepsuje
    się.
    Są supermarkety, które zwracają pieniądze, czy wymieniają /na życzenie/ na
    inny bez żadnych problemów.
    Można rozmyśleć się z zakupu i bez żadnego tłumaczenia zwrócić towar.
    Pozdrawiam
    Maria

  • 7. Data: 2005-08-29 18:58:17
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > inny bez żadnych problemów.
    > Można rozmyśleć się z zakupu i bez żadnego tłumaczenia zwrócić towar.

    Zapomniałam dodać, że wadliwego towaru nie naprawiają, tylko wymieniają na
    nowy . Od siebie dodają 1 rok gwarancji do tego co daje producent.

  • 8. Data: 2005-08-29 18:58:42
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Mon, 29 Aug 2005 18:52:37 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > skwitowal mnie, ze teraz przy tej kolejce nie ma czasu.
    >
    > Czy w takim razie mam jakiekolwiek prawo do zwrotu czy musze wiecznie

    Polecałbym lekturę ustawy o sprzedaży konsumenckiej - szczególnie art. 8.
    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 9. Data: 2005-08-29 19:06:26
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Czyli wynika z tego, ze MM praktykuje sprzedawanie odpadow z wrodzonymi
    wadami.Ile sie uda sprzedac tyle sie sprzedaja a gdy % klientow odda jako
    sprzet wadliwy szybko prubuje sie cos poradzic na ten problem. Poprostu
    szkoda slow...

  • 10. Data: 2005-08-29 19:12:26
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasu.
    >
    > Czy w takim razie mam jakiekolwiek prawo do zwrotu czy musze wiecznie

    1. ustawa o odpwiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową nie
    określa ile ma trwać wymiana.
    Praktycznie do skutku. NIe ma obowi azku natychmiastowego zwrotu kasy.

    2. Natsepnym razem zainwestuj w slownik ortograficzny

    macso