  • 1. Data: 2005-08-29 16:36:32
    Temat: odwołany lot i troche z prawa pracy
    Od: "colette" <c...@p...onet.pl>

    Mam pytanie odnośnie praw pasażera, które weszły w życie 17/02/br.
    Tak jak sugeruje temat tego postu chodzi mi konkretnie o odwołany lot.

    Na stronie federacji konsumentów
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=222 znalazlam informacje, że oprócz
    lotu zastępczego lub zwrotu pieniędzy za bilet oraz posiłku/noclegu czyli
    tzw. "opieki" przysługuje mi prawo do odszkodowania- w zależności od
    odległosci planowanej podróży, natomiast w papierowej ulotce znajduje sie
    zdanie, że:
    "Podobnie jak w przypadku odmowy przyjęcia na pokład samolotu, przewoźnik
    lotniczy zobowiazany jest do wypłacenia pasażerowi rekompensaty, chyba że
    poinformuje dostatecznie wcześnie o anulowaniu rejsu oraz zaproponuje
    alternatywny przewóz w terminie zbliżonym do oryginalnego" przy czym
    rekompensaty przy odmowie przyjęcia wypłacane są tylko osobom, które nie
    zgodziły sie na ochotnika zrezygnowa z rejsu.

    Stąd moje ptanie - czy po dniu spędzonym na lotnisku (najpierw lot został
    opóźniony - w końcu odwołany) - uzyskaniu biletu na alternatywny lot
    następnego dnia, "opieki" ze strony lotniska - należy mi się odszkodowanie
    czy nie?
    I jeżeli tak, to czy odszkodowanie dostanę ja, czy moja firma, która za
    bilet płaciła (była to podróż służbowa).

    I jeszcze pytanie z nieco innej beczki - czy za dzień (ok. 8 godzin)
    spędzony na lotnisku należy mi się dieta?

    Bo po odmowie diety za ten dzień nie ukrywam, że czuję się nieco
    poszkodowana - tymbardziej, że gdyby lot odbył się planowo przysługiwałaby
    mi dieta zagraniczna.

    pozdrawiam,
    Klaudia

  • 2. Data: 2005-08-29 20:27:07
    Temat: Re: odwołany lot i troche z prawa pracy
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "colette"
    > Mam pytanie odnoœnie praw pasażera, które weszły w życie 17/02/br.
    > Tak jak sugeruje temat tego postu chodzi mi konkretnie o odwołany
    > lot.
    (...)
    > Stšd moje ptanie - czy po dniu spędzonym na lotnisku (najpierw lot
    > został opóŸniony - w końcu odwołany) - uzyskaniu biletu na
    > alternatywny lot następnego dnia, "opieki" ze strony lotniska -
    > należy mi się odszkodowanie czy nie?

    to zalezy jaka linia lotnicza, co ma w regulaminie i jakie byly
    przyczyny opoznienia
    np. za strajki na Heathrow chyba linie lotnicze nie beda placily - tak
    podala niemiecka TV
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-08-30 08:37:05
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    wszystko zalezy od przyczyny... Jesli to przyczna na ktora linia nie ma
    wplywu - to moze sie wypiac. I tutaj np. lot uwaza ze awaria lampki to sila
    wyzsza, ale BA nawet w przypadku strajku (ktory linie zwalnia z wszelkiej
    odpowiedzialnosci) dawala chociaz jedzenie.
    Jesli lot jest odwolany wczesniej niz kilka godzin przed wylotem i zostales
    poinformowany rowniez te kilka -kilkanascie godzin przed to albo zwrot kasy
    albo inny lot i nic po za tym.
    JEsli lot jest opozniony to powyzej iles tam godzin opoznienia (tu dane sa
    szczegolowe ale ich nie pamietam) dostaniesz posilek, mozliwosc
    zatelefonowania itp.. jesli poznienie jest dluzsze dostaniesz hotel. Jesli
    lot jest anulowany i nic wczesniej nie wiedziales badz nie wpuscili cie bo
    byl overbooking to dopiero wtedy przysluguje Ci odszkodowanie (i jesli
    musisz czekac to dodatkowo posilek i nocleg). Odszkodowania zaleza od
    odleglosci lotu - rowniez dokladnie nie pamietam sum (od 200-600E chyba).
    Wiec w Twoim przypaku wszystko zalezy od przyczyny.. jesli to byla burza to
    nic ine dostaniesz, jesli to awaria to porzadna linia da kase, nieporzadna
    nie da (lot nie daje z tego co slysze ale mi sie osobiscie anulowanie nie
    przytrafilo w locie). I zalezy rowniez w jakiej linii leciales.. niektore
    daja kase od razu niektore po bojach nie chca (lot).
    Praktycznie pewna kasa jest jedynie w przypadku overbookingu.

    A co do diety to nie wiem.. mysle ze to nie Twoja wina wiec powinienes
    dostac