eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Prawo reklamowe? Pytanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2003-10-07 07:29:19
    Temat: Prawo reklamowe? Pytanie
    Od: "SHREK" <p...@w...pl>


    Witam
    Mam pytanie czy istnieje coś takiego jak prawo reklamowe i gdzie to mogę
    znaleźć w sieci.

    Prowadzę portal internetowy i wprowadzamy serwis informacyjny zawierający m.
    innymi katalogi firm. Pytanie moje brzmi:
    1. Czy bez wiedzy zainteresowanych mogę zgodnie z prawem zamieścić o nich
    informację w serwisie informacyjnym, katalogu firm?
    2. Czy mogę zamieścić bez ich wiedzy takie dane teleadresowe jak www, adres
    e-mail etc.?

    Dodam że chodzi mi o instytucje pozarządowe i rządowe oraz szkoły

    Będę wdzięczny za odpowiedzi

    SHREK





  • 2. Data: 2003-10-07 14:07:22
    Temat: Re: Prawo reklamowe? Pytanie
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>


    "SHREK" <p...@w...pl> wrote in message news:bltq1p$cl3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam pytanie czy istnieje coś takiego jak prawo reklamowe i gdzie to mogę
    > znaleźć w sieci.

    Uwaga
    Teraz "pojade" z "grubej rury" (wiem ze pytanie dotyczylo Sieci, ale jakos pomyslalem
    ze to sie moze przydac rowniez):

    1) M. Bobrowicz, Marketing? Przecież reklama jest zakazana! Radca Prawny 2001/3 str.
    6
    2) B. Banaszak, K. Wygoda: Regulacja prawna ochrony danych osobowych w Polsce w
    świetle ustawy z 29 sierpnia 1997 r. i standardów europejskich, [w:] M. Wyrzykowski
    (red.), Ochrona danych osobowych, Warszawa 1999
    3) I. Barańczyk, Dozwolone i zakazane porównania w reklamie, Przegląd Prawa
    Handlowego 2000/4 str. 20
    4) J. Barta, R. Markiewicz, Internet a prawo, Kraków 1998
    5) J. Barta, R. Markiewicz, Reklama jako utwór, Rzeczpospolita 224 (4781) 25.9.97
    6) P. Bennett, Dictionary of Marketing Terms, wyd.2, NTC Publishing Group,
    Lincolnwood, IL 1995
    7) T. Bienias, Reklama Drzwi do Internetu, Gazeta Wyborcza, 8.3.99
    8) P. Białecki, H. Tuchołka, Nieuczciwa lub zakazana reklama, Warszawa 2002 C.H. Beck
    (wydanie I)
    9) P. Białecki, Reklama leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza a domena
    internetowa, Prawo i Medycyna 2001/9 str. 97
    10) W. Bryc, Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, Palestra 2001/5-6 str. 50
    11) W. Budzyński, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy. Warszawa 1999.
    12) M. Chajda, Prowadzenie działalności bankowej z wykorzystaniem systemów
    informatycznych [w] R. Skubisz (red.) Internet 2000; prawo - ekonomia - kultura,
    Lublin 2000.
    13) R. Chmura, W. Włodarczyk, Bezprawne używanie zarejestrowanych znaków towarowych w
    adresach domenowych w świetle ustawy o znakach towarowych [w:] R. Skubisz (red.),
    "Internet - problemy prawne", Lublin 1999, s. 85-110.
    14) R. Chmura, W. Włodarczyk, Znak towa(r)owy versus adres WWW, "Aida media. Teoria i
    praktyka reklamy", nr 3(58)/1999, s. 38-39.
    15) R. Chmura, W. Włodarczyk, Zdolność rejestrowa adresu domenowego - casus
    WWW.PRIMEBROKER.COM [w:] R. Skubisz (red.), W. Cwalina, T. Zasępa (wsp.red.),
    Internet 2000. Prawo - ekonomia - kultura, Lublin 2000, s. 50-67.
    16) R. Chmura, Cybersquatting a nieuczciwa konkurencja, "Biuletyn NASK" nr 2/2000, s.
    7-8.
    17) R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk 1999.
    18) S. Ciupa, Reklama zakazana skierowana do niepełnoletnich, Monitor Prawniczy
    2002/22 str. 1034
    19) W. Cwalina, Marketing polityczny w Internecie [w] R. Skubisz (red.) Internet
    2000; prawo - ekonomia - kultura, Lublin 2000.
    20) W. Cwalina, Internet: nowy multi-kanał marketingu politycznego [w] T. Zasępa
    (red.) Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego, Częstochowa 2001
    21) M. Datko, Sponsoring w mediach, Marketing w Praktyce, 1-2/99 Nr 1
    22) J. Domagała, Marketing buszujący w sieci, Prawo i Gospodarka 7.4.98
    23) P. Fajgielski, Ochrona danych osobowych w telekomunikacji - aspekty prawne,
    Lublin 2003
    24) M. Gajlewicz, Internet jako medium reklamowe [w] R. Skubisz (red) Internet -
    problemy prawne, Lublin 1999.
    25) M. Gajlewicz, Reklama: czy powinno istnieć dobro chronione? Przegląd
    Ustawodawstwa Gospodarczego 1993/4 str. 2
    26) M. Grabowski, Sponsorowanie przez prowadzących działalność związaną z produktami
    (usługami) objętymi zakazem reklamy, Studia Prawnicze 1993/123-126 str. 61
    27) T. Grzeszak, Reklama a ochrona dóbr osobistych, Przegląd Prawa Handlowego 2000/2
    str. 7
    28) K. Grzybczyk, Naruszenie dobra osobistego w reklamie, Rejent 1999/9 str. 119
    29) K. Grzybczyk, Autorskie prawa osobiste twórcy reklamy, Rejent 1998/11 str. 38
    30) A. Grzywacz, Reklama w Internecie, Transformacje Prawa Prywatnego 2002/3 str. 51
    31) N. Hill, Introduction to marketing, BEP Ltd., Tyne&wear, 1989
    32) J. Horoszkiewicz, Internet - strefa niekontrolowana, Przegląd Policyjny 2001/2
    str. 95
    33) I. Hykawy, E. Wojtaszek, Regulacja porozumień ograniczających konkurencję w
    prawie Unii Europejskiej, PPH 11/94
    34) S. Jankiewicz, Problemy ochrony wolności wypowiedzi reklamowej na przykładzie
    reklamy porównawczej, Zeszyty Naukowe UJ - Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności
    Intelektualnej 2001/77 str. 73
    35) S. Jankiewicz, Prowadzenie reklamy w Internecie, Radca Prawny 2001/2 str. 40
    36) B. Jaworska-Dębska, Wokół pojęcia reklamy, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego
    1993/12 str. 20
    37) E. J. Kelly, Marketing. Strategy and Functions, Prentice Hall Inc., Englewood
    Cliffs, New Jersey 1965
    38) T. Kramer, Marketing, AE w Katowicach, Katowice 1983
    39) J. Karski, Promocja zdrowia i prawo, Jurysta 1995/4 str. 11
    40) D. Kasprzycki, Wybrane zagadnienia prawa reklamy w Internecie, Zeszyty Naukowe UJ
    - Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej 2001/77 str. 103
    41) R. Kaszubski, A. Pietrasik, Obchodzenie przepisów o zakazanej i nieuczciwej
    reklamie, Przegląd Podatkowy 1998/7 str. 33
    42) M. Kenig-Witkowska, Niektóre zagadnienia prawnomiędzynarodowej regulacji
    Internetu, Państwo i Prawo 2001/9 str. 56
    43) T. Knypl, K. Trzciński, Znaczenie zwyczajów i dobrych obyczajów w prawie cywilnym
    i handlowym, PPH 8/97
    44) A. Kondracka, Internet a reklama niedozwolona przez prawo, Radca Prawny 2003/3
    str. 35
    45) X. Konarski, Internet i pawo w praktyce, Warszawa 2002.
    46) B. Kordasiewicz: Jednostka wobec środków masowego przekazu, Ossolineum 1991.
    47) P. Kotler, Marketing, Warszawa 1999
    48) T. Krawczyk, Antyeuropejski zakaz promocji, Rzeczpospolita 2002-05-02
    49) Z. Krzemiński, O zakazie adwokackiej reklamy (u nas i w świecie), Palestra
    1990/6-7 str. 70
    50) M. Kuziak, Postrzeganie reklamy w Internecie [w] R. Skubisz (red.) Internet 2000;
    prawo - ekonomia - kultura, Lublin 2000.
    51) M. Leszczak, Psychologia przekazu reklamowego, Kraków 2000.
    52) E. Łętowska, Prawo umów konsumenckich, Warszawa 1999
    53) E. Łętowska, Czym jest prywatność konsumenta, Prawo i Gospodarka 10.3.98
    54) E. Łętowska, Najlepiej nie otwierać,
    http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_9
    70729/prawo/prawo_a_6.html
    55) M. Majewski, Interaktywność Internetu [w] R. Skubisz (red.) Internet 2000; prawo
    - ekonomia - kultura, Lublin 2000.
    56) M. Majewski, Formy reklamy w Internecie [w] T. Zasępa (red.) Internet. Fenomen
    społeczeństwa informacyjnego, Częstochowa 2001
    57) S. Malarski, Instrumenty prawne marketingu, Kraków 1997.
    58) A. Mednis, Ustawa o ochronie danych osobowych komentarz, Warszawa 1999
    59) Michalak, "Reklama pozorna na przykładzie reklamy napojów alkoholowych",
    Studenckie Zeszyty Prawnicze UJ 2001/5 str. 97
    60) Michalak, Dozwolony użytek utworu audiowizualnego w reklamie, Monitor Prawniczy
    2003/2 str. 71
    61) Mik, Reklama w prawie międzynarodowym praw człowieka, Kwartalnik Prawa Prywatnego
    1995/1 str. 107
    62) K. Mitnick, W. Simon, Sztuka podstępu, Gliwice 2003
    63) E. Nowińska, Nieuczciwa reklama w Internecie - problemy prawne [w] R. Skubisz
    (red) Internet - problemy prawne, Lublin 1999.
    64) E. Nowińska, Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilno-prawne, Kraków
    1997 Universitas
    65) E. Nowińska, M. du Vall, Reklama a informacja w komunikacji rynkowej, Zeszyty
    Naukowe UJ - Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej 2001/77 str.
    63
    66) I. Oleksiuk, Prawo do prywatności w Internecie. Wybrane rozwiązania prawne USA i
    Kanady, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 2000/3 str. 11
    67) P. Osowski, T. Drzał, Public relations, Radca Prawny 2003/3 str. 169
    68) J. Ożegalska, Nowe formy nieuczciwej konkurencji w Internecie, Przegląd
    Ustawodawstwa Gospodarczego 2000/5 str. 11
    69) J. Preussner-Zamorska, Aksjologiczne uwarunkowania reklamy, Zeszyty Naukowe UJ -
    Prace z Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej 1993/62 str. 55
    70) U. Promińska, Ustawa o znakach towarowych Komentarz, Warszawa 1998
    71) P. Pszczel, Spam - "nowe możliwośći"? [w] T. Zasępa (red.) Internet. Fenomen
    społeczeństwa informacyjnego, Częstochowa 2001
    72) P. Pszczel, Prawne aspekty spamu - wybrane zagadnienia [w] T. Zasępa (red.), R.
    Chmura (red.) Internet i nowe technologie - ku społeczeństwu przyszłości,
    Częstochowa 2003
    73) G. Raszkowska, Liczysz się tylko ty. Docieranie do klienta przez akwizycję,
    telemarketing, direct-mail, Rzeczpospolita 270 (5130) 18.11.98
    74) R. Sagan, Reklama żywności w świetle polskiego prawa, Przegląd Prawa Handlowego
    1996/5 str. 16
    75) R. Sagan, Zakaz reklamy notariuszy, Rejent 1996/4-5 str. 96
    76) R. Sagan, Reklama produktów medycznych w prawie polskim i europejskim, Studia
    Prawnicze 1998/138 str. 77
    77) Schimanek-Walicka, Ochrona znaków odróżniających w Internecie, Monitor Prawniczy
    2001/12 str. 634
    78) Schmitt, A. Simonson, Estetyka w marketingu, Kraków 1999.
    79) Z. Siwik, Internet: Święty Gral reklamy?, Prawo i Gospodarka 6.1.98
    80) R. Skubisz, Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - komentarz, Warszawa
    2000.
    81) R. Skubisz, Prawo reklamy Wprowadzenie Zbiór przepisów Orzecznictwo Literatura,
    Lublin 1998
    82) R. Skubisz, Internet - problemy prawne, Lublin 1998
    83) R. Skubisz, Zakaz reklamy napojów alkoholowych, Rejent 1995/10 str. 9
    84) A. Sobótko, Nieuczciwa reklama, Prawo i Gospodarka 8.1.98
    85) M. Sośniak, Bezprawność zachowania jako przesłanka odpowiedzialności cywilnej za
    czyny niedozwolone, Kraków 1959.
    86) Stawicka, Tezy wytycznych CCBE w kwestii elektronicznych metod komunikacji oraz
    Internetu, Palestra 2001/5-6 str. 134
    87) R. Stefanicki, Zakaz reklamy wolnych zawodów prawniczych na przykładzie zakazu
    reklamy adwokatów, Prawo Spółek 2003/6 str. 50
    88) R. Stefanicki, Prawna ochrona reklamy, Prawo Spółek 1997/4 str. 45
    89) R. Stefanicki, Prawne granice swobody przedsiębiorcy w odniesieniu do reklamy
    "wartościowej", Prawo Spółek 2001/3 str. 45
    90) R. Stefanicki, Prawna kwalifikacja reklamy, Prawo Spółek 2001/5 str. 55
    91) R. Stefanicki, Reklama wprowadzająca w błąd, Dziennik Prawa i Gospodarki Nr 44
    (243) 3-9.11.98
    92) R. Stefanicki, Dziecko w reklamie, Jurysta 2000/6 str. 4
    93) R. Stefanicki, Reklama zakładów ubezpieczeń (w zgodzie z paragrafem), Wiadomości
    Ubezpieczeniowe 1999/3-4 A str. 18
    94) R. Stefanicki, Reklama "nierzeczowa" w działalności zakładów ubezpieczeń,
    Wiadomości Ubezpieczeniowe 1999/9-10 str. 48
    95) R. Stefanicki, Reklama ingerująca w sferę prywatności (aspekt prawny), Przegląd
    Ustawodawstwa Gospodarczego 2002/8 str. 23
    96) R. Stefanicki, Granice prawne reklamy w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji oraz kodeksów etycznych (na przykładzie Kodeksu Etyki Zawodowej
    Notariusza), Rejent 2000/10 str. 53
    97) A. Surdacka, Reklama wartościowa, PPH 12/96
    98) M. Szpunar, Promocja towarów w prawie wspólnotowym, Zakamycze 2002 Kantor
    Wydawniczy Zakamycze (wydanie I)
    99) J. Szwaja, I. Mika, Darmowe publikowanie ogłoszeń i reklam a prawo konkurencji,
    Kwartalnik Prawa Prywatnego 1999/3 str. 557
    100) M. Śliperski, Orzecznictwo SN: Promocja sprzedaży polis życiowych przez bank,
    Przegląd Ubezpieczeń Społecznych i Gospodarczych 1999/8 str. 26
    101) M. Świerczyński, Reklama produktów leczniczych według znowelizowanej ustawy -
    Prawo farmaceutyczne, Monitor Prawniczy 2003/10 str. 450
    102) A. Świstowska, Nieuczciwa reklama jako przykład czynu nieuczciwej konkurencji,
    Przegląd Prawa Handlowego 1994/7-8 str. 22
    103) T. Teluk, E-Biznes. Nowa gospodarka. Gliwice 2002.
    104) A. Tomaszek, O konstrukcji zarzutu czynu nieuczciwej konkurencji w reklamie,
    Monitor Prawniczy 2001/13 str. 673
    105) Tomaszek, Reklama i kryptoreklama a działalność adwokacka, Palestra 1992/9-10
    str. 10
    106) Traple, Zielone światło dla reklamy porównawczej?, Marketing Serwis Nr 12/98
    107) Traple, Idee reklamowe i koncepcje kampanii reklamowej a dobry obyczaj w
    reklamie, Marketing Serwis Nr 9/98
    108) E. Traple, J. Preussner-Zamorska, Interes konsumenta oraz instrumenty jego
    ochrony w dziedzinie reklamy, Kwartalnik Prawa Prywatnego 1996/1 str. 5
    109) M. Uliasz, Reklama i promocja wyrobów tytoniowych, Przegląd Sądowy 2001/7-8 str.
    55
    110) Urban, Public Relations on-line [w] T. Zasępa (red.) Internet. Fenomen
    społeczeństwa informacyjnego, Częstochowa 2001
    111) P. Waglowski, Internet a dobra osobiste człowieka [w] T. Zasępa (red.) Internet.
    Fenomen społeczeństwa informacyjnego, Częstochowa 2001
    112) P. Waglowski, 2001 Odyseja prawno-internetowa [w] T. Zasępa (red.), R. Chmura
    (red.) Internet i nowe technologie - ku społeczeństwu przyszłości, Częstochowa 2003
    113) P. Waglowski, Czy istnieje prawo internetowe? [w] J. K. Grabara, J. S. Nowak
    (red.) Systemy Informatyczne - zastosowania i wdrożenia 2003 (TOM III, część 2).
    Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa-Szczyrk 2003, str. 419
    114) P. Waglowski, Adres elektroniczny [w] J. Kisielnicki, J. K. Grabara, J. S. Nowak
    (red.) Informatyka w gospodarce globalnej - problemy i metody. Wydawnictwa
    Naukowo-Techniczne, Warszawa-Szczyrk 2003, str. 469
    115) A. Walaszek-Pyzioł, W. Pyzioł, Czyn nieuczciwej konkurencji (analiza pojęcia),
    PPH 10/94
    116) R. Walczak, Prawne aspekty reklamy w ustawodawstwie polskim, europejskim i
    międzynarodowym - orzecznictwo, Warszawa-Poznań 2001 Polskie Wydawnictwo Prawnicze
    Iuris (wydanie I)
    117) G. Wiaderek, Bankowość internetowa [w] T. Zasępa (red.) Internet. Fenomen
    społeczeństwa informacyjnego, Częstochowa 2001
    118) Wiszniewska, Polskie prawo reklamy, Warszawa 1998
    119) Wiszniewska, Ochrona przed reklamą wprowadzającą w błąd, PPH 2/96
    120) I. Wiszniewska, Używanie znaków towarowych w reklamie porównawczej, Przegląd
    Prawa Handlowego 2000/2
    121) E. Woch, Sfera życia prywatnego i jej ochrona przed naruszeniami w
    Cyberprzestrzeni [w] R. Skubisz (red.) Internet 2000; prawo - ekonomia - kultura,
    Lublin 2000.
    122) E. Woch, Ochrona firmy (nazwy) przed naruszeniami w Cyberprzestrzeni [w] T.
    Zasępa (red.), R. Chmura (red.) Internet i nowe technologie - ku społeczeństwu
    przyszłości, Częstochowa 2003
    123) K. Woryna, Reklama uchybiająca godności człowieka, Monitor Prawniczy 2001/16
    str. 825
    124) F. Zoll (tłumaczenie z j. niemieckiego), Międzynarodowy Kodeks Reklamy -
    Międzynarodowe reguły postępowania w sprawie praktyki reklamowej Międzynarodowej
    Izby Handlowej (MIH), Kwartalnik Prawa Prywatnego 1996/1 str. 169
    125) F. Zoll (tłumaczenie z j. niemieckiego), Dyrektywa Rady 84/450/EWG z dnia 10
    września 1984 r. o upodobnieniu przepisów prawnych i administracyjnych państw
    członkowskich dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd, Kwartalnik Prawa Prywatnego
    1996/1 str. 161
    126) Żurawik, W. Żurawik, Marketing usług finansowych, Warszawa 2000.

    Pozdrawiam

    --
    __________________________________________________
    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant | http://www.piit.org.pl


  • 3. Data: 2003-10-07 14:13:49
    Temat: Re: Prawo reklamowe? Pytanie
    Od: "SHREK" <p...@w...pl>

    A jaks mała konkluzja
    I co z tzw danymi upublicznionymi

    PS
    Ciut krócej jesli można?
    Shrek



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1