  • 1. Data: 2003-10-06 22:04:55
    Temat: Napster
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Mam pytanko niedługo podobno albo juz mają wznowić Napstera(programik do
    sciagania mp3) czy bedzie wiec wtedy legalne sciagnaie mp3 przy pomocy tego
    programiku podobno ma byc to odpłatnie 1 dolara za miesiac. Jak to jest z
    tymi mp3?

    ---

  • 2. Data: 2003-10-06 22:40:24
    Temat: Re: Napster
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "jeziorm" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    tego
    > programiku podobno ma byc to odpłatnie 1 dolara za miesiac. Jak to jest z

    Napster tłumaczy się, że to nie on rozpowszechnia muzykę i jest tylko
    pośrednikiem między klientami końcowymi.
    To tak jakby bank ukarać za to, że dwóch ludzi za ich pośrednictwem przelało
    pieniędze pochodzące z kradzieży.
    Co wcale nie oznacza, że nie można ścigać ludzi za kradzież.
    Firmy fonograficzne pozywają do sądów indywidualne osoby korzystające z
    napstera.
    Ściąganie mp3 pozostało nielegalne, zmieniła się tylko forma kto za to
    odpowiada.

  • 3. Data: 2003-10-06 22:57:38
    Od: "Jurek Minus" <a...@f...pl>

    poilkj <p...@g...pl> typed:

    > Napster tłumaczy się, że to nie on rozpowszechnia muzykę i jest tylko
    > pośrednikiem między klientami końcowymi.

    masz troche stare informacje wynikajace z braku kontaktu z gazetami -
    Napster zostal dawno temu sprzedany i niedlugo ma byc uruchomiony jako
    serwis legalnie sprzedajacy mp3

    > Ściąganie mp3 pozostało nielegalne, zmieniła się tylko forma kto za to
    > odpowiada.

    chyba nie o to szlo w tym poscie...

    ZZ

  • 4. Data: 2003-10-06 22:58:47
    Od: "Jurek Minus" <a...@f...pl>

    jeziorm <j...@p...onet.pl> typed:

> [...]
    > sciagania mp3) czy bedzie wiec wtedy legalne sciagnaie mp3 przy pomocy
    > tego programiku podobno ma byc to odpłatnie 1 dolara za miesiac. Jak to

    Napster ma dzialac na zasadzie sklepu - przychodzisz i kupujesz, z tym, ze
    bedzie mozliwe kupienie jednej "piosenki" (jako mp3) lub hurtowo (abonament)

    ZZ

  • 5. Data: 2003-10-07 19:07:20
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Firmy fonograficzne pozywają do sądów indywidualne osoby korzystające
    > z napstera.

    Problem w tym, że firmy te w sposób nielegalny weszly w posiadanie
    informacji o pozywanych osobach. Stało się to przy naruszeniu prawa - innymi
    słowy posłużono się metodami hakerskimi, co jest karalne. Odpowiednie służby
    mają w większości krajów prawo do inwigilacji poprzez hacking, ale co innego
    jeśli robi to firma. Tak zdobyte dowody są bezwartościowe i nawet jeśli na
    ich podstawie zdobyto zgodnie z prawem kolejne dowody, to oskarżenie jest
    przegrane.

  • 6. Data: 2003-10-10 08:29:29
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Tak zdobyte dowody są bezwartościowe i nawet jeśli na
    > ich podstawie zdobyto zgodnie z prawem kolejne dowody, to oskarżenie jest
    > przegrane.
    Zależy w jakim kraju. W Polsce AFAIK nawet tak zdobyte dowody mogą
    zostać dopuszczone przez sąd, choć wtedy dowodzący naraża się na
    kontrpozew, ale co chciał, to udowodni. Oczywiście wszystko zależy od sądu.

    chester

    --
    "Śmiech jest to dobre samopoczucie całego ciała, okazywane w jednym
    miejscu." (Josh Billings)