  • 1. Data: 2003-10-07 07:03:37
    Temat: czy konieczna firma?
    Od: "Marcous" <k...@w...pl>

    witam
    znajoma zajmuje sie wyrobem ceramiki uzytkowej i robi tez gobeliny , jak na
    razie na wlasny uzytek , prezenty dla znajomych itp. ale planuje rozszerzyc
    dzialalnosc pod wzgledem ilosci tzn. sprzedawac swoje wyroby np. do sklepow
    lub przez internet , aha nie jest z wyksztalcenia plasykiem ale to chyba
    nie mam znaczenia
    czy wg polskiego prawa aby sprzedawac takie wyroby musi zakladac firme?
    dzialalnosc gospodarcza??

  • 2. Data: 2003-10-07 17:01:18
    Temat: Re: czy konieczna firma?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to nie, p;od warunkiem, że wyroby będzie wykonywała
    osobiście.

  • 3. Data: 2003-10-12 13:08:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003, Marcous wrote:

    >+ a jesli bedzie chciala zatrudnic pomoc?

    Nie może zatrudniać. Zatrudniać może w zasadzie tylko
    przedsiębiorca (bo jeszcze właściciel nieruchomości, ale
    tylko do prac "związanych z tą nieruchomością").

    >+ czy np. sklep moze kupic towar od takiej prywatnej osoby ,
    >+ przeciez ona nie moze wystawic faktury

    Bo wystawi rachunek, nie fakturę. Podatek z tego rachunku
    (zaliczka musi być wykazana *na rachunku*) odprowadzi
    przedsiębiorca który kupi od niej "wyrób osobisty".

    >+ Użytkownik "Robert Tomasik"

    Podanie wKF: jakbyś tak odpowiadał *pod* cytatem...
    Jak ktoś za pół roku znalazłby ów post na googlu, to
    miałby jasność do którego miejsca postu Roberta się
    odnosiłeś (bez czytania całego wątku!).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-13 06:40:30