  • 1. Data: 2009-06-01 07:42:06
    Temat: Prawo przewozowe - wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Witam,

    Spraw wygląda następująca. Kilka tygodni temu otrzymaliśmy z żoną wezwanie
    do zapłaty opłaty dodatkowej w MZK w Toruniu za to, że bagaż nasz
    przekraczał dozwolone wymiary i nie mieliśmy na niego biletu. Złożyliśmy
    reklamację ponieważ mieliśmy wiele zastrzeżeń do tego jak to się odbyło.
    Reklamacja niestety nie została uwzględniona.

    W rozporządzeniu Dz.U.2006.38.266 Ustalanie stanu przesyłek oraz
    postępowanie reklamacyjne wydanym na podstawie art. 79 ustawy z dnia 15
    listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U.2000.50.601, z późn. zm.)
    napisane jest:

    § 6. 1. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie
    później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez
    przewoźnika.

    [.]

    § 10. Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym
    terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

    Odpowiedź na naszą reklamację została przesłana do nas listem zwykłym bez
    potwierdzenia odbioru. Nic nie było podpisywane, listonosz zostawił go w
    skrzynce na listy. W związku z tym czy można potraktować tą odpowiedź jako
    niebyłą? Czy można w razie próby wyegzekwowania przez firmę windykacyjną
    należności opierać się na tych zapisać i twierdzić, że reklamacja została
    bez odpowiedzi czyli uwzględniona?

    Tomasz

  • 2. Data: 2009-06-01 08:13:12
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 1 Cze, 09:42, "Tomasz O." <t...@o...eu> wrote:

    > do zapłaty opłaty dodatkowej w MZK w Toruniu za to, że bagaż nasz
    > przekraczał dozwolone wymiary i nie mieliśmy na niego biletu.

    Zajrzyj do Ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. W skrócie -
    przyrządy pomiarowe stosowane przy pobieraniu opłat muszą mieć
    homologację i legalizację, a posługujący się nimi pracownik powinien
    przejść przeszkolenie w zakresie posługiwania się tymi przyrządami.

    Czarek

  • 3. Data: 2009-06-01 08:14:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Czarek napisał(a):

> [...]
    > homologację i legalizację, a posługujący się nimi pracownik powinien
    > przejść przeszkolenie w zakresie posługiwania się tymi przyrządami.

    A jest tam napisane, ze jak nie maja to pobieranie oplaty jest
    nielegalne?

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 4. Data: 2009-06-01 09:01:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz O. pisze:

    > brakiem odpowiedzi na reklamację traktuje ją jako uwzględnioną.

    A to na jakiej podstawie?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-01 09:03:54
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > A jest tam napisane, ze jak nie maja to pobieranie oplaty jest
    > nielegalne?

    Nie jest to napisane ale wydaje mi się, że jest to temat, który można w
    sporze z windykacją wykorzystać.

    Plan mam ogólnie taki żeby odczekać te 30 dni, które maja na rozpatrzenie
    reklamacji i po tych 30 dniach wysłać do nich pisemko, powołując się na
    zapisy o których pisałem w pierszym poście i mówiące o tym, że w związku z

  • 6. Data: 2009-06-01 09:10:27
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > A to na jakiej podstawie?

    Rozporządzenie Dz.U.2006.38.266 Ustalanie stanu przesyłek oraz postępowanie
    reklamacyjne

    § 6. 1. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie
    później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez
    przewoźnika.

    [...]

  • 7. Data: 2009-06-01 11:22:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz O. wrote:
    > U?ytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Rozporz?dzenie Dz.U.2006.38.266 Ustalanie stanu przesy?ek oraz postepowanie
    > reklamacyjne
    >
    > § 6. 1. Odpowied 1/4 na reklamacje powinna byae udzielona niezw?ocznie, nie
    > pó 1/4 niej ni? w terminie 30 dni od dnia przyjecia reklamacji przez
    > przewo 1/4 nika.
    >
    > [...]
    >
    > § 10. Nieudzielenie przez przewo 1/4 nika odpowiedzi na reklamacje w wymaganym
    > terminie skutkuje uwzglednieniem reklamacji.

    A gdzie tu jest przesyłka?

  • 8. Data: 2009-06-01 12:30:34
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > A gdzie tu jest przesyłka?

    A jak inaczej sobie wyobrażasz odpowiedź na reklamację? Wątpię, że ktoś
    przyjedziedzie wręczyć osobiście.

    Tomasz

  • 9. Data: 2009-06-01 12:33:11
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > A gdzie tu jest przesyłka?

    Sorry za posta pod postem ale chodzi mi tu o późniejsze ewentualnie
    postępowanie dowodowe w trakcie którego mogę powiedzieć, że odpowiedzi na
    reklamację nie otrzymalem i dlatego uznałem ją za uznaną i nie zapłaciłem
    opłaty o którą toczy się sprawa.

    Tomasz

  • 10. Data: 2009-06-01 12:39:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz O. wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Sorry za posta pod postem ale chodzi mi tu o pó 1/4 niejsze ewentualnie
    > postepowanie dowodowe w trakcie którego moge powiedzieae, ?e odpowiedzi na
    > reklamacje nie otrzymalem i dlatego uzna?em j? za uznan? i nie zap?aci?em
    > op?aty o któr? toczy sie sprawa.

    tylko dlaczego do przewozu bagazu chcesz uzywac rozporzadzenia do
    przewozu przesylek?