  • 1. Data: 2002-03-27 16:00:02
    Temat: Prawo pracy: karta nauczyciela -- pytania sfrustrowanego nauczyciela
    Od: "marteen" <m...@p...pl>

    Witam!
    Jestem nowy.
    Czy moglibyście pomóc zmniejszyć
    mój poziom frustracji:

    Jestem nauczycielem w gimnazjum.
    Praktycznie raz, dwa razy w miesiącu
    dyrektor szkoły organizuje niezmiernie
    długie konferencje, oczywiście po
    godzinach pracy wszystkich nauczycieli
    co oznacza w praktyce czekanie w szkole
    po lekcjach 2 - 3 godziny a później
    maraton do wieczora.

    Czy jest jakaś regulacja prawna ograniczająca
    czas lub/i częstotliwość przeprowadzania takich konferencji?

    Pozdrawiam wszystkich
    marteen

  • 2. Data: 2002-03-28 09:19:49
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    Użytkownik "marteen" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
> [...]
    > maraton do wieczora.
    > Czy jest jakaś regulacja prawna ograniczająca
    > czas lub/i częstotliwość przeprowadzania takich konferencji?

    Podstawą prawna do świadczenia pracy jest umowa o pracę którą Pan podpisał.
    Wynika z niej m.in, że jako nauczyciela zatrudnionego na podstawie ustawy
    zwanej "Kartą Nauczyciela" pańskie PENSUM dydaktyczne wynosi 18 godzin
    tygodniowo. Oznacza to, że bezwzglednie musi Pan pracować z młodzieżą 18
    godz. tygodniowo, zaś różnicę (o czym Pan zapomniał) miedzy liczbą godzin
    pracy wymienioną w Kodeksie Pracy (42 godz. tygodniowo) czyli pozostałe 24
    godzinki winien pan przeznaczyć na przygotowanie się do zajęć, sprawdzanie
    prac i sprawdzianów udział w przedsięwzięciach doskonalących - w tym radach
    pedagogicznych i konferencjach.
    Czy frustruje Pana fakt, że nie chce Pan pracować tyle co Pan powinien?
    Czy równie frustrujący jest dla Pana fakt pobierania poborów?
    m.

  • 3. Data: 2002-03-28 18:37:21
    Od: "marteen" <m...@p...pl>

    Zaskakujące jest to, że wszyscy odpowiadają
    negatywnie -- nie pytając po co w szkole
    2 narady miesięcznie.

    Zapewniam Pana, że zapada w pamięć co miesiąc
    pobór kwoty 500 zł ...

    Życzę smacznej herbaty w pracy od 7:00 do 8:00
    i udanej przerwy śniadaniowej !

    Pozdrawiam!
    Marcin

  • 4. Data: 2002-03-28 22:07:01
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, mikrus wrote:

> [...]

    41, a od 1 stycznia 2003 40.

    BTW, rozumiem że te 18 godzin pensum liczonych jest jako godziny zegarowe,
    a więc w rzeczywistości chodzi o 24 godziny lekcyjne?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-28 22:10:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent"

    > 41, a od 1 stycznia 2003 40.
    >
    > BTW, rozumiem że te 18 godzin pensum liczonych jest jako godziny
    zegarowe,
    > a więc w rzeczywistości chodzi o 24 godziny lekcyjne?

    u nauczycieli 18 godzin pensum oznacza 18 godz. lekcyjnych - mam zone
    ktorej raz udal sie tylko tyle dostac (zawsze wlepia jej wiecej)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-03-29 07:42:40
    Od: Grzegorz Górecki <g...@z...com.pl>

    Witam

    Użytkownik "blad" news:a804ca$7de$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Gwidon S. Naskrent"
    [....]
    > zegarowe,
    >
    > u nauczycieli 18 godzin pensum oznacza 18 godz. lekcyjnych - mam zone
    > ktorej raz udal sie tylko tyle dostac (zawsze wlepia jej wiecej)

    Wlepią?
    Ale numer w tej naszej Polsce większość ludzi się zmusza do pracy!

    --
    pozdr
    Gregg

  • 7. Data: 2002-03-29 08:44:07
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    (ciach)
    > zegarowe,
    >
    > u nauczycieli 18 godzin pensum oznacza 18 godz. lekcyjnych - mam zone
    > ktorej raz udal sie tylko tyle dostac (zawsze wlepia jej wiecej)
    > *** blad ***

    Myli się Pan. Jednostka lekcyjna w szkołach masowych trwa 45 minut i
    potocznie nazywane jest to godziną lekcyjną. Pozostałe (do godziny
    zegarowej) 15 minut to czas na przygotowanie się do lekcji z następną klasą
    ewent. tzw. dyżur podczas przerwy i nie dokonuje się dalszych przeliczeń.
    45 minut (liczone jako godzina pracy) dotyczy nauczycieli dydaktyków (czyli
    przedmiotowców), natomiast inni nauczyciele jak np. nauczyciel-logopeda,
    nauczyciel-wychowawca (w bursach i innych placówkach op.-wych.) ma juz
    liczony czas pracy w jednostkach zegarowych i wieksze pensum - ale to juz
    inna para kaloszy..
    Jeżeli ktoś pracuje dydaktycznie 24 godz. tygodniowo to znaczy, że ma 6
    nadgodzin dodatkowo płatnych.
    m.

  • 8. Data: 2002-03-29 08:55:21
    Temat: cd odpowiedzi frustratowi
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    > Zaskakujące jest to, że wszyscy odpowiadają
    > negatywnie -- nie pytając po co w szkole
    > 2 narady miesięcznie.
    Szkoła jako instytucja i nauczyciele mają sporo problemów w swej pracy
    dydaktycznej i wychowawczej. Problemy te próbuje sie rozwiazywać właśnie
    podczas spotkań zwanych naradami, radami, konferencjami, itp.
    Nie muszę się pytać Pana o cel ich organizowania, gdyż świetnie orientuję
    się w tej materii i uczestniczę w różnych takich spotkaniach w różnych
    szkołach i placówkach.

    > Zapewniam Pana, że zapada w pamięć co miesiąc
    > pobór kwoty 500 zł ...
    Zapewniam Pana, że minimalna pensja NETTO nauczyciela stażysty (z
    wykształceniem wyższym i przygotowaniem pedagogicznym) jest dwa razy
    większa.

    > Życzę smacznej herbaty w pracy od 7:00 do 8:00
    Dziękuję, ale w tych godzinach nic nie pijam, bo śpię we własnym (domowym)
    łóżku i na dodatek o tej porze śnią mi się zwykle najładniejsze dziewczyny.

    > i udanej przerwy śniadaniowej !
    -nie wiem co to takiego?!?!
    > Pozdrawiam!
    > Marcin

    m.

  • 9. Data: 2002-03-29 11:22:51
    Temat: Re: cd odpowiedzi frustratowi
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach
    > Zapewniam Pana, że minimalna pensja NETTO nauczyciela stażysty (z
    > wykształceniem wyższym i przygotowaniem pedagogicznym) jest dwa razy
    > większa.

    bzdura. Żona jest kontraktowym, magistrem z danego przedmiotu i co za tym
    idzie ma przygotowanie pedagogiczne i ma zdaje się 832 to stażysta ma na
    pewno mniej.

  • 10. Data: 2002-03-29 18:52:16
    Od: "marteen" <m...@p...pl>

    ad.1: 1046 zł brutto (duże) wg rozporządzenia. Rozumiem, że
    druga połowa miałaby pochodzić od Pańskiego nieocenionego
    imiennika.

    ad. 2: Od dzisiaj będę się koncentrował "na problemach w swej pracy
    dydaktycznej i wychowawczej" -- z ad.3 bowiem wnioskuję, że są to
    rady człowieka sukcesu ...

    ad.3: ...zgodnie z poprzednim postem

    Użytkownik "mikrus" <m...@s...pl>