  • 1. Data: 2002-03-27 14:39:02
    Temat: Co mozna postawic na dzialce rolnej?
    Od: Dominik <d...@e...pl>

    Witajcie.

    Z tego co wyczytalem w archiwum wynika, ze
    trzeba by miec ponad 1 hektar, zostac rolnikiem ;-) itd...
    zeby postawic cokolwiek.

    Art. 29.
    1. Pozwolenia na budowe nie wymaga budowa:
    1) obiektow gospodarczych zwi?zanych z produkcja rolna i
    uzupelniajacych zabudowe zagrodowa w ramach istniejacej
    dzialki siedliskowej:
    a) parterowych budynkow gospodarczych o powierzchni zabudowy
    do 35 m 2 , przy rozpieto?ci konstrukcji nie wiekszej niz 4,80 m...

    Wynika z tego na moj prosty rozum, iz jesli nie prowadzi sie produkcji
    rolnej
    to nie mozna postawic nic... Nie mozna tego jakos obejsc?
    Jakis Woz Drzymaly, czy cos na tej zasadzie?
    Nie zalezy mi na niczym duzym, ot maly domek,
    altanka, cokolwiek na weekendy.
    Moge dosta kawalek ziemi rolnej (duzo mniej niz 1 hektar)
    i nie wiem czy warto wogole zawracac sobie tym glowe.
    Ktos moze to juz przerabial?

    Pozadrawiam
    Dominik

  • 2. Data: 2002-03-27 14:48:46
    Temat: Re: Co mozna postawic na dzialce rolnej?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dominik" <[...]

    > Moge dosta kawalek ziemi rolnej (duzo mniej niz 1 hektar)
    > i nie wiem czy warto wogole zawracac sobie tym glowe.
    > Ktos moze to juz przerabial?

    Ja o malo co nie przerobilem, ale "sie przekwalifikowalo"
    Kolega ostawil przyczepe - i ma.

    > Pozadrawiam
    > Dominik

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-03-28 07:40:09
    Od: "Radosław Kwiatkowski" <k...@i...pl>

    Możesz postawić wszystko co nie jest na trwałe związane z gruntem - komórkę,
    altankę itd. Wszystko bez fundamentów. Oczywiście jeżeli jest to mała
    działka to nie może to być uciążliwe dla sąsiadów. Jeżeli Cię to boli to
    wnieś w gminie o zmianę przeznaczenia gruntu. Kosztuje to ok. 100,00 i trwa
    ok. roku. W tym czasie możesz postawić coś prowizorycznego. W przypadku
    zmiany przeznaczenia, jeżeli jest na atrakcyjnym terenie wartość działki
    rośnie kilkalrotnie.

    Pozdrawiam Radek

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7sm1t$9sj$...@g...uci.agh.edu.pl...

  • 4. Data: 2002-03-28 15:14:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Radosław Kwiatkowski" <k...@i...pl> wrote in message
    > Możesz postawić wszystko co nie jest na trwałe związane z gruntem -
    komórkę,
    > altankę itd. Wszystko bez fundamentów.

    Nie wiem, czy doczytal Pan do konca ustawe.
    jesli mnie pamiec nie myli, to to, co jest zwiazane z gruntem lecz nie "na
    stale"
    mozna na dzialce rolnej postawic ale na pol roku.....

    Natomiast przyczepy na kolkach "atom nie ruszy".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-03-29 08:57:49
    Od: Dominik <d...@e...pl>

> [...]
    > stale"
    > mozna na dzialce rolnej postawic ale na pol roku.....

    I to o ile buduje sie cos innego:

    Art. 29.
    1. Pozwolenia na budowe nie wymaga budowa:

    [......]

    5a) tymczasowych obiektow budowlanych niepolczonych trwale z gruntem i
    przewidzianych do rozbiorki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie
    okreslonym w zgloszeniu, o ktorym mowa w art. 30 ust. 1, ale nie pozniej niz
    w okresie 120 dni od dnia rozpoczecia budowy okreslonego w zgloszeniu;
    zwolnienie nie dotyczy obiektów zwiazanych z przedsiewzieciem mogacym
    znaczaco oddzialywa na srodowisko, w rozumieniu przepisow o ochronie
    ś rodowiska. [......]

    Pozdr.
    Dominik