eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo pracy: karta nauczyciela -- pytania sfrustrowanego nauczyciela › Re: Prawo pracy: karta nauczyciela -- pytania sfrustrowanego nauczyciela
    From: "mikrus" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy: karta nauczyciela -- pytania sfrustrowanego nauczyciela
    Date: Fri, 29 Mar 2002 09:44:07 +0100

    news:a804ca$7de$1@news.tpi.pl...
    (ciach)
    > zegarowe,
    >
    > u nauczycieli 18 godzin pensum oznacza 18 godz. lekcyjnych - mam zone
    > ktorej raz udal sie tylko tyle dostac (zawsze wlepia jej wiecej)
    > *** blad ***

    Myli się Pan. Jednostka lekcyjna w szkołach masowych trwa 45 minut i
    potocznie nazywane jest to godziną lekcyjną. Pozostałe (do godziny
    zegarowej) 15 minut to czas na przygotowanie się do lekcji z następną klasą
    ewent. tzw. dyżur podczas przerwy i nie dokonuje się dalszych przeliczeń.
    45 minut (liczone jako godzina pracy) dotyczy nauczycieli dydaktyków (czyli
    przedmiotowców), natomiast inni nauczyciele jak np. nauczyciel-logopeda,
    nauczyciel-wychowawca (w bursach i innych placówkach op.-wych.) ma juz
    liczony czas pracy w jednostkach zegarowych i wieksze pensum - ale to juz
    inna para kaloszy..
    Jeżeli ktoś pracuje dydaktycznie 24 godz. tygodniowo to znaczy, że ma 6
    nadgodzin dodatkowo płatnych.
    m.