  • 1. Data: 2002-03-27 12:32:50
    Temat: kopiowanie tresci z newsgrup do gazety
    Od: "Kajetan" <kajetan.jordan[NOSPAM]@bcs.alpha.pl>

    Szanowni grupowicze, poradzcie prosze..
    Sprawa jest blacha, ale jest...

    na regionalna grupe dyskusyjna wyslalem wiadomosc:

    "Zdarzylo mi sie wczoraj, ze na rachunku za plyte CD w w/w sklepie mialem 6
    PLN wiecej niz powinno byc, zwracam wiec uwage szanownym grupowiczom, by
    zwrocili uwage kupujac tam plyty CD i nie przeplacili w ferworze wielkich
    swiatecznych zakupow"

    dzien pozniej w pewnej gazecie ogolnopolskiej w dodatku lokalnym w dziale
    Lokalna Opinia Publiczna (i podane dwa numery telefonow) wydrukowano te
    informacje prawie nie zmieniona...

    mam pytanie, procz tego, ze jest to bardzo nieelegancko to czy jest to
    zgodne z prawem???

    czuje sie inwigilowany nawet na grupie regionalnej...
    odpiszcie prosze
    Kajetan Jordan

  • 2. Data: 2002-03-27 13:27:18
    Temat: Re: kopiowanie tresci z newsgrup do gazety
    Od: "Ituś" <w...@i...pl>

    [ciach]

    > mam pytanie, procz tego, ze jest to bardzo nieelegancko to czy jest
    > zgodne z prawem???

    Po pierwsze: Ktoś mógł widzieć, myśleć i pisać tak samo jak ty!

    Po drugie: Informacje podałeś do publicznej wiadomości i każdy może z
    niej korzystać (co najwyżej w dobrym tonie jest cytowanie źródła)

    > czuje sie inwigilowany nawet na grupie regionalnej...

    Po trzecie: To już FOBIA. Jak nie chcesz by cię czytano (cytowano) to
    nie wyrażaj swoich myśli w miejscach publicznych ;-)

    Pozdrawiam
    Ituś

  • 3. Data: 2002-03-27 13:46:23
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kajetan wrote:

> [...]
    > zgodne z prawem???
    >
    > czuje sie inwigilowany nawet na grupie regionalnej...

    Chron swoje prawa autorskie w kazdym czasie i w kazdym miejscu.
    Napisz do prezesa gazety ze zacytowania dokonano bez twojej zgody, ani
    zapytania o zgode.

    System Usenet podlega ochronie prawnej i pisanie do usenetu oznacza
    wyrazenie zgody na rozpowszechnienie
    tresci wylaczenie w systemie usenet.
    Ladnie by to wygladalo, gdy rozni podworkowi autorzy kopiowali bez
    opamietania tresci z usenetu i wydawali pod swoim nazwiskiem i robili na
    tym kase.
    Zazadaj sprostowania na lamach pisma i osobistych przeprosin od redakcji
    i autora ktory naduzyl twojego zaufania.

    Sprawa jest wlasciwie trywialna i dziala juz kilka agencji ochrony
    wlasnosci intelektualnej , ktore poszukuja tresci z usenetu w
    wydawnictwach drukowanych i za prowizja dochodza odszkodowan za
    naruszenie praw autorskich.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-03-27 20:03:03
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Kajetan" <kajetan.jordan[NOSPAM]@bcs.alpha.pl> napisał w
    wiadomości news:a7se7k$a53$1@news.tpi.pl...

> [...]
    dziale
    > Lokalna Opinia Publiczna (i podane dwa numery telefonow) wydrukowano
    [...]
    > czuje sie inwigilowany nawet na grupie regionalnej...
    > odpiszcie prosze
    > Kajetan Jordan

    Może się czepiam, ale jakoś zupełnie nie przeszkadzało Ci to
    inwigilowanie na grupie lokalnej w momencie zakładania stowarzyszenia, o
    którym napisała ta sama ogólnopolska gazeta, wymieniając Twoje nazwisko
    jako dobroczyńcy - to może zdecydujmy się na odrobinę konsekwencji?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 5. Data: 2002-03-30 18:36:15
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >którym napisała ta sama ogólnopolska gazeta, wymieniając Twoje nazwisko
    >jako dobroczyńcy - to może zdecydujmy się na odrobinę konsekwencji?
    Nic nie kumasz. Chodzi o przekroczenie zakresu dozwolonego użytku chronionego utworu.
    Jeśli ktoś trudzi się, by wyprodukować jakiś artykuł to ktoś inny nie ma prawa
    wydrukować go w gazecie bez jego zgody choćby działał na jego rzecz.

  • 6. Data: 2002-03-30 18:36:50
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >wlasnosci intelektualnej , ktore poszukuja tresci z usenetu w
    >wydawnictwach drukowanych i za prowizja dochodza odszkodowan za
    Jakieś namiary ?

  • 7. Data: 2002-03-31 00:45:49
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

[...]

    Trzymajmy sie jednak zasady unikania reklamy na grupie.
    Zainteresowani z latwoscia znajda kontakt w potrzebie.

    Jacek