  • 1. Data: 2005-05-30 19:03:08
    Temat: Prawo konsumenta - reklamacja
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    Witam
    chciałem oddać grzejnik do naprawy bo się zepsuł, mam na niego gwarancje ale
    nie miałem oryginalnego opakowania, w gwarancji nic nie pisało że musze go
    oddać z opakowaniem, poza tym to mogę skorzystać z prawa o niezgodności
    towaru z umową i nie muszę się kierować zapisami w karcie gwarancyjnej.
    Sprzedawca zażądał ode mnie podpisania oświadczenia że przyjmuję do
    wiadomości iż sklep nie ponosi odpowiedzialności za ew. uszkodzenia w
    transporcie do serwisu. Czy miał do tego prawo? A jeśli nie to czy takie
    oświadczenie ma moc prawną?
    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-05-31 07:58:49
    Temat: Re: Prawo konsumenta - reklamacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d7fo14$hed$1@inews.gazeta.pl>, Grzesiex wrote:
    > Sprzedawca zażądał ode mnie podpisania oświadczenia że przyjmuję do
    > wiadomości iż sklep nie ponosi odpowiedzialności za ew. uszkodzenia w
    > transporcie do serwisu. Czy miał do tego prawo? A jeśli nie to czy takie

    Nie.

    > oświadczenie ma moc prawną?

    Tak.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-05-31 13:56:38
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > Nie.

    > Tak.
    >
    > --
    > Marcin

    To co miałem zrobić? powiedział że sprzętu nie weżmnie i tyle, nie chciał mi
    tego dać na piśmie. To u nich normalna procedura, można to gdzieś zgłośić?

  • 4. Data: 2005-05-31 14:09:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d7hqen$aom$1@inews.gazeta.pl>, Grzesiex wrote:
    > To co miałem zrobić? powiedział że sprzętu nie weżmnie i tyle, nie chciał mi
    > tego dać na piśmie. To u nich normalna procedura, można to gdzieś zgłośić?

    Było pójść ze świadkami lub dyktafonem, a potem w razie odmowy złożyć
    pisemnie, pocztą za potwierdzenia odbioru reklamację z tyt. niezgodności z
    umową, zaznaczając gdzie może odebrać sprzęt i jaki jest powód takiego
    trybu składania reklamacji. Jakby to zignorował lub spóźnił się z
    odpowiedzią (14 dni), to chcąc nie chcąc uznałby reklamację.
    W tej chwili możesz co najwyżej poinformować o zaistaniałym problemie
    Inspekcję Handlową. Może mu wlepią mandat i ilość ofiar wśród konsumentów
    się zmniejszy. Z drugiej strony jak się już podpisało takie oświadczenie,
    to ja bym poczekał aż sprzęt wróci z naprawy cały a dopiero potem
    interweniował w IH.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-05-31 14:46:44
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    ?

    > Było pójść ze świadkami lub dyktafonem, a potem w razie odmowy złożyć
    > pisemnie, pocztą za potwierdzenia odbioru reklamację z tyt. niezgodności z
    > umową,

    No wiesz, trudno wszędzie chodzić ze świadkami i magnetofonem spodziewając
    się na każdym kroku oszustwa, wiem, wiem niektórzy tak po kryjomu innych
    nagrywali i teraz ci inni siedzą i czytają czasopisma ;-)
    Nie mniej jednak poinformuję Inspekcję Handlową o tym fakcie, nie wiem czy
    to coś da bo to był jeden z tych duuużych hipermarketów ale nie zaszkodzi
    spróbować
    Dzięki za odpowiedź
    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 6. Data: 2005-05-31 15:34:43
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    Grzesiex <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > spodziewając się na każdym kroku oszustwa, wiem, wiem niektórzy tak po
    > kryjomu innych nagrywali i teraz ci inni siedzą i czytają czasopisma

    Masz lekko nieswieze informacje. Ten Pan jest juz na wolnosci.
    To by bylo na tyle jesli chodzi o sprawiedliwosci i orzekaniu zawiasow
    1 na 2 za jezdzenie po pijaku rowerem po osiedlu w srodku nocy [chodnik -
    nie ulica], choc do pasa drogowego formalnie tez sie zalicza.

    > Nie mniej jednak poinformuję Inspekcję Handlową o tym fakcie, nie
    > wiem czy to coś da bo to był jeden z tych duuużych hipermarketów ale
    > nie zaszkodzi spróbować

    To tym bardziej, bo to pewnie ich stala praktyka i nie tlko Ciebie
    dotknlo. Ale tak jak sugerowano - raczej juz po odebraniu sprzetu z
    naprawy.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 7. Data: 2005-05-31 16:22:38
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

> [...]
    > 1 na 2 za jezdzenie po pijaku rowerem po osiedlu w srodku nocy [chodnik -
    > nie ulica], choc do pasa drogowego formalnie tez sie zalicza.

    Podobno mogą nawet odebrać prawo jazdy jak złamiesz przepisy ruchu drogowego
    na piechotę np. wtargniesz po pijanemu pod samochód

  • 8. Data: 2005-05-31 19:52:12
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzesiex wrote:
    > Podobno mogą nawet odebrać prawo jazdy jak złamiesz przepisy ruchu
    > drogowego na piechotę np. wtargniesz po pijanemu pod samochód

    I ma to swój sens -- bo skoro nie wiesz jak się zachować na drodze żeby nie
    stwarzać zagrożenia, to nie powinieneś pojawiać się na drodze w
    przedmiocie, w którym to zagrażasz bardziej innym niż sobie.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 9. Data: 2005-05-31 22:43:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d7htcl$qi3$1@inews.gazeta.pl>, Grzesiex wrote:

    > No wiesz, trudno wszędzie chodzić ze świadkami i magnetofonem spodziewając
    > się na każdym kroku oszustwa, wiem, wiem niektórzy tak po kryjomu innych

    Mozna przyjść za drugim razem. Koszty ponownego dojścia będą pewnie niższe
    niż ewentualnego przywrócenia sprzętu do stanu używalności :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-06-01 17:24:38
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

> [...]
    > stwarzać zagrożenia, to nie powinieneś pojawiać się na drodze w
    > przedmiocie, w którym to zagrażasz bardziej innym niż sobie.

    Wiem że ma to sens, tylko nie wiem czy to prawda.